Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzie83, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hey meiden,

Even jullie advies nodig.

Milan wil s' avonds niet in zijn eigen bedje slapen. Zodra we hem in bed leggen begint hij te huilen. Als ik zijn kamertje inloop is hij meteen weer stil.

Nou hebben we al vanalles geprobeerd. kruikje in bed, muziekje of licht op de kamer, erbij gaan zitten tot hij slaapt, slaapzak. Het helpt allemaal niets. Nou slaapt hij 's nachts ook bij ons omdat het anders alleen maar huilen is. Dan ligt hij in de kinderwagenbak.

Ik wil niet klagen, want hij doet het goed, maar dit is wel frustrerend. Hij slaapt 's nachts wel door, maar dan alleen als hij bij ons ligt. Van de ene kant is het wel gezellig, maar mijn vriend en ik hebben ook behoefte aan elkaar en dit zit er gewoon niet in als Milan bij ons slaapt.

Heeft iemand een tip, of een ervaring om te delen? Alles is welkom

Alvast bedankt!

xxx

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik zal hem in de kinderwagenbak laten slapen maar wel in zijn eigen kamertje.
    lukt dat niet in 1x, dan in de kinderwagenbak bij jullie op de kamer, en dan elke avond een stukje verder verschuiven richting zijn eigen kamer. staat hij na een paar dagen op de gang, houdt jullie deur dan open en praat zachtjes, dan weet hij dat jullie in de buurt zijn.
    eenmaal op zijn eigen kamer kan je de kinderwagenbak in zijn ledikant zetten, ook weer voor 2 avonden ofzo....en dan uiteindelijk in zijn eigen bed.
    maar ja, t is uitproberen of hij het er mee eens is....en volhouden, hij mag best een beetje weerstand geven.

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Moeilijk hoor! Ik snap dat je graag wilt dat hij in zijn eigen kamertje slaapt.
    Ik heb er geen ervaring mee maar dit is het enige wat ik kan bedenken:
    Misschien kun je hem eerst in zijn eigen bedje bij jullie op de kamer leggen? En als dat goed gaat het bedje weer naar zijn eigen kamertje verplaatsen.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Het bedje op onze kamer zetten hebben we een weekje gedaan in de kraamtijd. Misschien een idee om dit weer te proberen idd.

De kinderwagenbak steeds een stukje opschuiven lijkt mij ook wel een idee. Alleen zal hij dan wel steeds wakker worden. Nu wordt hij ook wel wakker, maar als ik dan even met mijn hand over zijn hoofdje aai is het weer goed.
    Ook hebben we een kat in huis lopen, ben bang dat die dan bij Milan in de bak gaat liggen snachts.

We hebben hem nu in bed gelegd maar hij huilt aan 1 stuk door. Als ik ga kijken is hij weer stil, maar nu ik beneden zit huilt hij weer. Het CB zei dat we hem dan gewoon een half uur ofzo moeten laten huilen, maar dat lukt me echt niet. Vind het zo zielig! Terwijl het duidelijk aandacht is.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

6. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Persoonlijk zou ik het advies van het cb (nog) niet volgen
    Ik heb er nog moeite me,ha ha :)sorry ik heb dus helaas geen tip

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou idd niet proberen om hem te laten huilen.
    Maar in de kinderwagen op zn eigen kamer zou ik niet eens durven.
    Mijn zoontje klom er met 4 maanden al uit dus ik vind het gewoon doodeng.

Hoe slaapt hij overdag?
    Wel in zn ledikant?
    Wij hebben zoontje vanaf het begin in zn ledikant laten slapen, elk slaapje.(Maar we hebben alles gelijkvloers dus dat gaat wel makkelijk, hoef niet elke x naar boven als hij huilde)
    En dat ging vanaf nacht 2(nacht 1 was ziekenhuis) harstikke goed.

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

In de kinderwagen slapen vind ik op zich niet eng. De bak staat gewoon op de grond, met de babyfoon dus als er iets gebeurt joren we dat meteen. En Milan kan net zijn eigen hoofdje optillen, dus uit de bak kruipen zit er voorlopig nog niet in ;).

We hebben gisteravond hem een tijdje laten huilen (ongeveer 15 minuten) Maar dit werkt echt niet. Dan raakt hij zo overstuur dat je een hele tijd nodig hebt om hem te kalmeren.

Overdag gaat het slapen beter. Dan slaapt hij vaak wel in zijn eigen bedje.

9. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    inbakeren mischien een optie heeft bij ons heel goed geholpen

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Meestal met het laten huilen hanteren mensen de regel dat ze
    -gaan kijken na 5 minuten
    -gaan kijken na 10 minuten
    -gaan kijken na 15min
    -soms zelfs nog na 20min.
    Om een kindje te leren dat papa/mama echt wel terugkomt.
    Maar ook dat ze toch echt zelf in slaap moeten vallen.
    Dat kan niemand anders voor ze doen.

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dit is echt geweldig!!
    Ik heb Milan nu in en kleed gewikkeld als een soort inbakerdeken. Hij heeft 10 minuten een beetje liggen jammeren, niet echt huilen. En nu slaapt hij gewoon!
    In de box welliswaar, maar hij slaapt wel. Dit heeft hij s' avonds nog nooit gedaan. Het is normaal echt van 19.00u tot 23.00u huilen.

Kga morgen meteen zo'n inbakerdoek halen :)

Deel Deze Pagina