Ik zoek voor mijn 7-jarige een leuke scheikundedoos. Van Google word ik niet wijzer: heel veel verschillende waarvan de meeste slechte recensies hebben. Prijzen van 15 tot 50 euro... Welke is z'n geld een beetje waard? Mijn zoon is wel een slimmerd, dus het moet ook niet te simpel/kinderachtig zijn.
Daar zat ik ook naar te kijken, maar die had overal maar 2 of 3 sterren van de 5. Schijnt een beetje goedkope rommel in te zitten.
clementoni is een goeie wetenschap voor kids merk. maar aan een 7 jarige moet je misschien geen scheikundedoos geven. dat is voor 8-9 jaar misschien zelfs ouder. waarom niet elektrische circuits bouwen of gewone experimenten doos.
Omdat hij dat graag wil. Als het voor 8 jaar is, kan het ook wel voor 7. Hij bouwt ook al 9+ LEGO. Elektriciteit en zo vindt hij niet zo leuk.
Ik ga voor de clementoni doos voor mijn dochter. Die wordt volgende maand 8. Maar ervaringen heb ik nog niet.
lego en dit zijn zeer verschillend. zou wel met toezicht en hulp. veiligheid en viezigheid maatregels. en het allemaal snappen, zodat je wat kunt uitleggen en genieten is ook moeilijker met 7 jaar. als je niet snapt waarom en hoe heeft toch weinig zin en wetenschapsplezier? je zou een gewone experimenten doos geven als scheikunde? weet hij wat scheikunde is?
ik bedoel met veiligheid, kijk, ze mogen dus niet vrij ermee spelen, zelf dingen bedenken en kijken hoe het gaat bij scheikunde dozen. precies en exact doen wat de doos zegt en daar niet afwijken. dat is niet echt zo leuk voor 7 jarigen denk ik. maar een microscoop koffer of sporen zoeken doos(vinger afdrukken etc maken) is wel vrijer er mee te spelen.
Die heeft mijn dochter ook op haar lijstje staan, maar ik lees daar zo veel negatieve verhalen over dat hij er hier niet in komt. Als je alleen al kijkt naar de reacties onder deze link.. Heb nog geen geschikt alternatief gevonden helaas.
ik vind het ook niks eerlijk gezegd. op school kregen ze techno lab er een van de experimenten. behalve belletjes maken vinden gr4 kindjes het niks. ik zou voor een microscoop gaan. ook 8+ maar je krijgt er tenminste wat. koffer met mic er in 1200x groter kan maken. voor mijn zoontje heb ik ozobot gekocht, die is morgen jarig. het is heel moeilijk om leuke dingen te vinden voor jongens met 7 jaar. want ze zijn nog veel te ongeduldig en druk om echt iets te kunnen beleven in de wetenschap, maar zijn errug nieuwsgierig en ondernemend bouwend etc.
Mijn zoon wil hem ook, maar ik ben ook verder gaan zoeken. Nou kwam ik op bol.com een proefjesboek tegen. Daar waren de recensies heel positief bij. Maar mijn zoon wil ook echt proefbuisjes erbij, dus die zoek ik er denk ik bij.
Ik had al andere programmeerbare robots gezien (a la Bee-Bot en Blue-Bot, zeg maar), maar dit is denk ik veel leuker! Denk dat ik deze ook ga geven als de oudste jarig is, die wordt dan wel 8, maar dan is het vast ook nog leuk. En anders heeft haar zusje mazzel.
Ònze zoon van 6 zoekt gewoon zelf op de laptop experimenten op om te doen. ( ook een slimmerik) Dan komt hij mij meestal vragen om het materiaal. Ik denk dat een scheikunde doos misschien veel te begrenst is qua mogelijkheden en dat je het beter zelf kunt samenstellen. Ik zou persoonlijk zoiets nooit aanschaffen.
nou met 8 jaar, bijna 8 jaar op gr4 kregen de kinderen het op school. ze waren allemaal dol op die ding. het gaat ook met i Phone app programmeren, light bot is echt erg leuk. nadenken en oplossen. ik heb duo gekocht. maar kocht geen stift, dacht dat die in de doos zitten. nee dus. je moet kleur stiften hebben, gewone grote vilt stiften.
bee en blue bots zijn eenvoudiger, met de knopjes op. en groter. kan dus ook vr haar zusje. ozobot met usb stick en leert van elkaar! hahaha. je kunt wel heel veel skins kopen zie ik. dua heeft 2 robots en 4 skins. heel gaaf.
Gefeliciteerd! Stiften hebben we wel (in 30voud ), dus dat komt hier wel goed. En zusje is heel voorzichtig en precies, denk dat voor haar een Ozobot ook leuker is. Sorry ts voor het offtopic gaan. Ik kwam hier omdat de oudste ook een 'schijkundelap' op haar lijstje heeft staan.