Die van ons (nikon coolpix)doet het niet meer, hardware fout. Nu willen we een niewe maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil in ieder geval gaan nikon meer, moet wel een compact camera zijn. Dus vandaar mijn welke hebben jullie? En zijn jullie er tevreden over.
De nieuwe cameraatjes van Canon waar HS op staat zijn wel goed. Daar zit een techniek in die er voor zorgt dat je ook bij weinig licht goede foto's kan maken en dat werkt echt. Als je echt een 'betere dan andere camera's' camera wilt, zou ik een Canon powershot S95 aanraden: is echt een andere klasse. Mooiere foto's, beter dynamisch bereik en minder vlakke beelden (hierdoor). Maar kost wel wat: bijna 400 euro. Nikon maakt niet zo veel bijzonders op het moment, alleen de coolpix 7000 is wel heel mooi, maar ook erg prijzig.
wij hebben sinds kort een samsung pl200. ben er erg blij mee, maakt mooie foto's en is handig is gebruik. kost 120 euro geloof ik.
Even me er tussen wurmen, die Samsung heb ik ook eeen ideaal ding voor de huis/tuin/keuken fotograaf. Mooie scherpe foto's en wat mij aanstaat ; vooral niet te ingewikkeld. Maar bedoel je met compact camera een proffesionele? Dan euh,,,, vergeet mijn berichtje! Groetjes - x - Yvonne
ik zou voor een sony cybershot gaan, die hebben goede lenzen. dwz, mijn kleine sony heeft een Carl Zeiss lens, die is goed.
Hier ook erg tevreden over de Canon Ixus. Behendig toestelletje wat je zo in je broekzak duwt, altijd scherpe foto's.
Als compact heb ik de Panasonic Lumix TZ-10. Super camera'tje met mooie foto's en filmpjes en heel veel mogelijkheden. Lees de reviews maar eens!