Jullie hulp even nodig (katje)

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Het katje van mijn ouders (die eigenlijk van mij is) was al een paar dagen niet zichzelf. At bijna niks, liep niet.. zo sneu.
    Ze is bijna 15 jaar en weeg 6!! kilo.

Nu zijn we dus naar de dierendokter geweest en is vastgesteld dat zij suikerziekte heeft.
    We zouden dan 2x per dag insuline moeten spuiten wat goed moet gebeuren en best heftig is.. vooral omdat het nu al zoo moeilijk prikken was.
    Als we er niks aan doen, zal ze sneller aftakelen, en op den duur doof en blind worden. :(

Ik weet nou niet wat ik moet doen... ze wilt niets meer.

2. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Misschien is ze gewoon op en kun je haar rustig laten inslapen. Lijkt me best een lijdensweg voor zon oud beestje, suikerziekte en dan al die prikken. Al is dat natuurlijk wel een heftige beslissing die je goed moet overdenken.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou het proberen maar als het insuline spuiten nou echt 2x per dag een verschrikkelijk drama gaat geven zou ik er mee stoppen en het beest rust geven :(

4. MissT

MissT Niet meer actief

Ja he... twijfel ook gewoon zo erg omdat ze al zo oud is. Arm beestje. Haar oogjes zijn ook al wat dof geworden. Pf zo moeilijk dit soort keuzes.
    Konden ze maar praten..

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Als ze pijn heeft zou ik haar sowieso verlossen vande pijn en aangezien ze niet zichzelf meer is zou ik de hele harde emotionele keuze maken om haar in te laten slapen,. 15 is een hele mooie leeftijd maar heel moeilijk om de keuze te maken..

6. me83

me83 Niet meer actief

tis wel een organiseren om 2 x per dag op dezelfde tijden te moeten prikken(dit moet je zelf doen) je moet je insuline in de koelkast bewaren en je aan een vast schema houden hierin..

voor een jonge kat is het nog te doen omdat ze nog zolang hebben.. denk goed na wat je wilt.. want je kat is al op leeftijd.. hoe meer veranderingen de sneller ze over de toeren kunnen raken.

bespreek het met je da wat de waarde ervan is om het te doen en hoelang ze dan nog meegaat.. of ze geen pijn heeft ed.. als hij vind dat ze niet langer dan een half jaar meegaat zou ik het niet doen en haar al snel laten inslapen. maar iedereen heeft hier zelf een mening over ..doe waar je je goed bij voelt

zowiezo veel sterkte met de kat.. en succes met de keuzes die je gaat maken

Deel Deze Pagina