weet me geen raad met me zoontje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sofia1978, Sep 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Hallo
    Ik weet me geen raad met me zoon!!!
    Hij is niet te hanteren op het moment,hij slaat mij en bijt en krabt al wanneer ik hem wat vraag.

Me een schone broek aan doe als ik dat vraag dan krabt hij me in het gezicht!!!Luisteren naar mij dat is er al helemaal niet bij!!!!
    Wil ik he m oppakken voor zijn pyama aan doen dan bijt hij in me arm.En wordt dan woest.

Ik weet me geen raad,meer boos worden.praten tegen hem helpt niet.Wat moet ik nou doen!!!!!

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    hier ook dat gedoe,haren trekken,slaan etc zodra ik hem aan wil kleden of zn luier wil verschonen. zodra hij dat doet zeg ik duidelijk 2 keer nee en de derde keer flikker (ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) ik hem zn bed in en laat hem daar 2 minuten alleen liggen,dat werkt daarna laat hij het wel toe.

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

De overbekende peuterpubertijd!!

Een erg lastige fase, maar als je meer gaat lezen over deze fase en wat er allemaal in dat kleine koppie gebeurd, snap je wel waarom ze zo reageren.

Het is de kunst om dit als ouder in goede banen te leiden. Nou wil ik niet zeggen dat je alles maar pikken moet. Het is alles behalve gemakkelijk een peuter die bij alles in een driftbui beland. Hij weet zich geen raad met zijn emoties. Kan dit nog niet zelf controleren. Als ouder zul je hier op een goede manier mee om moeten gaan.

Wat ik zelf doe en dat werkt erg goed is het volgende: Zelf altijd rustig blijven. Word je zelf ook nog eens boos, dan is het hek van de dam!! en vergroot je zijn woedeaanval.

Bijten, slaan etc.. is uit den boze! Ik pak noa rustig bij de arm en zet haar in de hoek, op ooghoogte vertel ik haar kalm dat ze niet mag bijten etc. en dat ze daarom in de hoek moet. Twee minuten later mag ze eruit. Op ooghoogte vertel ik haar dat ze niet maag bijten/ slaan etc en dat ze mama daarmee pijn doet. Aaien mag wel!

Na een paar maanden was deze fase ook alweer over. Af en toe doet ze het nog wel een, maar dan schrikt ze van zichzelf en corrigeert haar gedraag dan zelf. Ze zegt: "mag niet he! mamma?" Dan zeg ik: "nee, meisje, dat mag niet" Dan is ze me ondertussen over mijn wang aan het aaien!! zo lief he!!

Succes meis

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb die periode een tijdje geleden ook gehad, ik werd er ook helemaal radeloos en verdrietig van! Je moet echt een straftechniek vinden wat werkt voor jouw kindje! Hier werkte in de hoek zetten, maar dit heeft wel een hele tijd geduurd voordat hij door had wat de bedoeling had. Zeker 20 keer terug zetten en elke keer duidelijk zeggen dat hij niet mag (bijvoorbeeld) slaan en daar even moet blijven staan. Toen hij het eenmaal door had was de lol er dus af en moest hij steeds huilen. Ik zorg ook dat ik hem absoluut niet zie (en hij mij ook niet) en na 2 minuten ga ik naar hem toe, dan krijg ik altijd een dikke knuffel en praten we erover wat gebeurt was. Hij weet dat altijd precies te vertellen wat hij gedaan had...

Heeft even geduurd die fase en soms stond hij tijdens het aankleden wel 5 keer in de hoek voordat hij aangekleed had, maar ineens was het over!

Hier dus zo opgelost. Ze gaan vanalles uitproberen in de peuterpubertijd en het hoort er helaas voor sommige bij! Hopelijk heb je er ook baat bij...

5. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

bedankt voor je tips nu weet ik dus wat er zon beetje in hem om gaat.
    Hartelijk dank daarvoor
    Groetjes

Share This Page