zindelijk worden, wat moet ik hiermee???

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Rosao, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Thijmen heeft weer iets nieuws verzonnen :( Hij wil geen luier aan, maar wil ook niet op de wc of het potje plassen.... Moet ik dan gewoon laten gebeuren of toch de luier aan dwingen (wat ik vanmorgen onder veel gehuil heb gedaan)?
    Herkennen jullie dit?

Groetjes Rosa

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ik heb geen tips maar ken het probleem.
    Hier ook een dame die absoluut geen luier aan wil.
    Probleem is dat als ze een luier aanheeft geeft ze wel aan dat ze op de wc wil plassen, zonder luier laat ze het lopen.
    Zodra ik haar maar 1 tel niet in het vizier heb is die luier uit.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hij doet het gelukkig nog niet zelf als hij is aangekleed, maar hoop niet dat ie op het idee komt! Misschien moet ik het maar gewoon een keer laten gaan, dan kan ie zelf zien wat er gebeurt.

Vind je dochter het niet vervelend dat ze helemaal nat wordt?

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ze heeft wel door dat ze plast en zegt dan ook "o jee, grond geplast" maar daar blijft het blijkbaar bij. Vreemde is dus dat ze wel op de wc wil plassen als ze een luier omheeft. Maar zodra ze de kans krijgt is die dus uit.
    "snachts tapen we haar luier vast tegenwoordig want ik had iedere nacht een nat bed.
    Ik zou je zoon gewoon eens laten rondlopen zonder luier een paar dagen.
    Kijken of het kwartje valt

5. firegirl

firegirl Niet meer actief

Dit lijkt mij een goede tijd om wel met zindelijkheid bezig te gaan...

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou tegen hem zeggen dat als hij geen luier aan wil hij maar op wc moet plassen en poepen. Hij is er oud genoeg voor, hij is al bijna 3.

Wat zegt hij als hij de vloer nat plast? Dochter had het hier heel snel door en was op deze manier binnen 1 dag zindelijk.

7. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    omkopen met stickertjes hielp hier en met zoveel stickertjes een kadootje of toch echt de luier om

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tijd om met zindelijkheidstraining te gaan beginnen. Luierbroekjes kunnen misschien ook een uitkomst zijn

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    luierbroekjes hebben we al en thijmen plast en poept al af en toe op de wc (met een verkleiner). Maar de laatste tijd wil hij dus niet, maar doet hij ook moeilijk over een luierbroekje aandoen... Zeggen dat hij dan op de wc moet en dat hij dan geen luier aan hoeft helpt niet. Hij wil gewoon en niet op de wc en geen luier.... Dwingen heeft dus huilen/krijsen tot gevolg...

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    potje proberen?

11. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    daar zijn wij sinds 3 dagen mee bezig en mevrouw poept voortaan op het potje!
    lang leven de stickers van de action :D

12. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik vond ze ook erg iedeaal hahah

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Haha hier net zo, stapel stickers van de action erbij deden wonderen ;)

14. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Mijn dochter wilde ook op een dag haar luier niet meer aan. Ging toen al wel een tijdje op de pot of wc. Luier heb ik uitgelaten en binnen een week was ze zindelijk. ;) Nu wil ze 's avonds soms ook geen luier aan maar dan leg ik uit dat ze eerst nog wat groter moet zijn en dat snapt ze dan heel goed. Wat ze wel doet is, als ze in haar luier heeft geplast, hem uittrekken en in de hoek van haar bed leggen. Als ik dan 's avonds ga checken heeft ze haar pyama broek en onderbroek binnenstebuiten weer aangetrokken en ligt de vieze luier in een hoekje. :D Is niet elke avond zo maaar soms wel.

15. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Mijn manneke wil ook ineens geen luier aan.
    Dus 'afgesproken' dat dan echt alle plasjes en poepjes op potje of wc moeten. Hij zegt dat ie dat gaat doen...
    Deze mama houdt haar hart vast hoe vaak ik vandaag kan verschonen en dweilen ;) Ik zal blij zijn als hij zindelijk wordt, maar aan de andere kant ben ik nogal een muts wat dat betreft en het idee van een luier is toch safe ipv niets aan......

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Dwingen zou ik zeker niet doen. Mijn dochter heeft ook van die fases gehad en na 5 natte broeken wilde ze wel een luier om (plaste ook al wel soms op het toilet.) Tot ze van het weekend weer begon met de luier uitdoen. En ze bleef opeens droog! In 5 dagen maar 3 ongelukjes gehad, en heen luier meer omgehad. Het kan dus ook zonder dwingen en zonder stickers...

17. Chrissie

Hier net wel een ongelukje... Hoe gaan jullie daar mee om?
    Mn manneke was er zelf verdrietig van, en ik zelfs een beetje boos. Ik weet het, erg slecht om boos te worden, maar het schoot me ff verkeerd. Ik heb gevraagd waarom t nodig was en heb gezegd dat ik t niet leuk vond! Hij vertelde dat ie moe was en dat ik aan de telefoon was en dat toen ineens de plas er was....
    Hoe gaan jullie er mee om, en wat kun/mag je verwachten? Meteen weer luier om of hoort dit er bij en toch volhouden/doorzetten?

18. Chrissie

Ben naar mn zoontje toe gelukkig ook niet erg boos geworden, behalve dat ik zei dat ik t niet leuk vond. Gevoel was vanbinnen zeg maar...
    Heb opgeruimd, gezegd kan gebeuren en m schone kleertjes gegeven. Daarna zei hij zelf dat natte broek niet fijn is maar dat hij wel graag groot wil zijn. Dus we blijven proberen.
    Wel fijn te horen hoe anderen het doen, ik denk dat aanmoedigen ook goed zal helpen. We gaan vrolijk door!

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ongelukjes horen erbij en zolang hij het niet expres doet zou ik niet boos worden op hem. Maar je mag er natuurlijk best van balen ;) !

Geen luier aandoen na 1 ongelukje laat hem maar gewoon oefenen. Het komt vanzelf goed!

20. youngmom

youngmom Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Wij zetten de potjes naast ons toilet en gingen samen met hen plassen, zo konden ze zien dat wij dat zo ook deden. Meeste kindjes van die leeftijd doen graag hun ouders na.
    Bij ons zijn de jongens in de late lente - zomer zindelijk geworden dus liepen ze gewoon door huis en in de tuin zonder luier / broek. In de winter kun je dat natuurlijk niet doen maar dan is een luierbroekje misschien wel handig.

Share This Page