Slaapwandelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasboefje, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hoi:D,

Ik heb het er hier al eens over gehad dat ik regelmatig vervelende, levensechte dromen heb snachts. Maar nu is het me sinds kort opgevallen dat ik er regelmatig bij ga slaapwandelen:$ Zo droom ik soms dat er een mega grote spin naast mij op de muur zit en durf ik niet aan mijn kant van het bed uit te stappen. Ik rol dan helemaal over mijn vriend heen om het licht aan te doen zodat ik vervolgens heel de slaapkamer kan doorzoeken. Het rare is dat ik me er wel een beetje van bewust ben wat ik op dat moment aan het doen ben maar ik ben er op dat moment zeker van overtuigd dat er een reusachtige spin zit. Als ik eenmaal alles doorzocht heb besef ik ook dat het een droom was en ga daarna weer rustig verder slapen. Het enige wat me zorgen baart is dat ik zo lomp ben in mijn slaap. Ik ben zelfs bang dat ik mijn vriend pijn doe of mezelf. Ik rol tenslotte wel over hem heen haha;) Hebben meer meiden hier last van??

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb hier mijn hele leven al last van. En op het moment is het bijna elke nacht raak. Ik heb mij ooit laten vertellen dat mijn rem-slaap niet goed werkt omdat je normaal gesproken niet kunt dromen en je grote spieren tegelijkertijd kunt bewegen.
    Maar in het geval van zwangerschap komt het doordat je minder diep slaapt en toch een heleboel indrukken aan het verwerken bent. Je bent je mentaal aan het voorbereiden op de baby, maar daarnaast oefent je lichaam alvast met het omgaan met minder slaap en minder diepe slaap. Dit is wel normaal hoor; je wilt toch wakker worden als je kleintje straks huilt. Maar voor nu is het gewoon een beetje vervelend. Het kan geen kwaad en gaat vanzelf weer over.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Sinds de kleine er is ben ik zo aan t dromen en in de weer...
    Gelukkig laat ik de uk lekker liggen, maar ben geregeld s nachts op zoek naar hem, onder andere bij mn man onder de deken enzo.

Deel Deze Pagina