Die van mij had met haar 75,5 cm bijna geen extra ruimte meer en je moet toch 10cm extra ruimte hebben?
ik heb vanmiddag bij een vriendin de maat 68/80 gepast maar zoals ik al dacht is deze te klein bij mijn meisje. Ik ga bij de prenatal een zak kopen maat 100 cm. En als ze een maand of 14 is de 86/104. Ze zit nu in kledingmaat 86/92 dus zal snel in de volgende passen. Ze is bijna 5 cm gegroeit in 2 maanden tijd en zo hard blijft ze denk ik nog wel even groeien aan haar ge-eet te zien,ze zit in een groeispurt.
Ik heb de puck a bag, is 100 cm (je kan hem evt inkorten) ons mannetje is ongeveer 70 cm, maar gaat echt prima (pasvorm is echt fijn!). Ik zou er vooral op letten hoe de arm en hoofopeningen zijn.
In dat geval kocht ik ook gen 68/80 slaapzak. Als je kindje uit maat 80 kleding gegroeit is is het logisch dat het ook uit een maat 80 slaapzak gegroeid is (want zou gelijk op moeten gaan).
Waarom zou je 10cm extra ruimte moeten hebben? Mijn dochter ligt nu te slapen in een slaapzak van 90cm, omdat ze die had gevonden in de kast en zo mooi vond. Ze zit met haar tenen tegen de onderkant aan! @Bianca: als je dochter in maat 86/92 zit moet je natuurlijk geen slaapzak 68/80 kopen. Die maten lopen toch gewoon gelijk?
@bianca, dan moet 86/104 ook wel passen. Hier had ik die vanaf maat 80 en heb er 2 winters mee kunnen doen. Ze vallen wel gewoon smal en de openingen zijn niet te groot.
Aanschaf van een babybedje - zwanger Meerdere sites geven aan de lengte van je kind +10 cm bewegingsruimte....
Ik heb tweedehands voor mijn dochtertje van 7 kilo eentje van 86/104 gekocht. Deze is al meerdere keren gewassen en ik vond m erg smal. Dus maar wel gedaan. Hema heeft ook kleine arm en nek gaten.