Ik heb een vraagje, misschien kan iemand mij helpen. Mijn zoontje is 15 maanden en sinds een aantal weken valt hij s 'avonds heel lastig in slaap. Overdag is het geen probleem, hij kan prima zelf in slaap vallen, maar zodra ik bij de avondslaap zijn kamer uitloop is het huilen, niet "nephuilen, aandachtshuilen maar echt verdriethuilen met echte tranen. Ik ben niet gevoelig voor de eerste twee huiltjes maar de laatste wel. Ik ga dan naast zijn bedje zitten en dan valt hij wel in slaap . Ik begin dit wel een beetje zat te worden, vind het zo vreemd dat het overdag niet is, hij doet nog twee slaapjes en dan is er niets aan de orde is. Hij wordt ook ineens wakker s nachts wakker, valt dan meestal zelf weer in slaap maar heeft soms mijn hulp nodig even een knuffel en slaapt weer. Ik heb de 5 minuten regelen etc. al geprobeerd. Laten huilen heeft ook geen zin want hij raakt hoe langer hoe meer overstuur en het huilen gaat over in overslaan van stem, loopneus, helemaal nat van de tranen etc. Is dit de 14 maanden sprong? Heb gehoord dat er ook een 14 maanden sprong is, mijn zoontje is te vroeg geboren dus dat kan wel kloppen. Iemand een idee of dit een fase is die vanzelf weer gaat? Mijn zoontje had ook enorme last van de 8/9 maanden sprong.
Ik lees mee! Mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Overdag geen problemen maar savonds is het opeens drama. Hij heeft nooit last gehad van sprongetjes en sliep altijd lekker van 7 tot 7, maar hij wordt nu ook opeens in de avond weer wakker. Kan het zijn dat zijn kiezen doorkomen en hij hier last van heeft? Bij mij is dit denk ik het geval.
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar denk het eigenlijk niet. Hij is ineens ook vroeger wakker ondanks dat hij echt moe is. Wij hebben een babyfoon met camera en gisteren werd hij tijdens zijn ochtendslaap echt "ergens" wakker van, niet omdat hij uitgerust is maar "ergens" van. Ook is hij een stuk onrustiger ligt wat opgekruld zeg maar. Kan alleen geen nieuwe tandjes en kiezen ontdekken en heb wel eerder iets op tanden/ kiezen afgeschoven en er faliekant naast gezeten.
Lastig als het zo onduidelijk is! Bij mijn zoontje heb ik het vermoeden dat het kiezen zijn omdat hij er net twee onder heeft gehad en de hele dag door iets in zijn mond wilt hebben om op te bijten. Hij heeft geen speen dus voor mij valt dit extra op. Ook zijn z'n wangen de hele tijd vuur rood.