In bad.. DRAMA!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mam1991, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Help!! :)

Meneer vind het zo ontzettend leuk in zijn badje dat het een compleet water festijn word, overal in zijn kamertje beland water..

Ivan vind het ge-wel-dig! Mama alleen niet zo, want ook ik moet er aan geloven ;)

Inmiddels ben ik zo zover dan we vanaf vandaag verkassen naar de badkamer.

Heb het idee van Ivan niet meer helemaal in het badje past, hij is nu ongeveer 65-66 cm lang en weegt bijna 8 kilo. Mede door het gewicht en het gespetter is het voor mama fitness om de kleine in bedwang te houden.

Hij wil niet meer liggen, en zitten is hij nog de klein voor dat lukt hem niet :p

Hoe kunnen we dit oplossen? Het is zo niet echt leuk en handig om de kleine in bad te doen.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb hem nooit in zijn slaapkamer in badje gedaan? Had daar ook nog nooit van gehoord totdat ik in nederland kwam wonen :) echt hollands?

Toen hij te klein was om te liggen in het badje, heb ik dat ligzitje verplaatst naar het grote bad, dit ging goed.

Nu hij goed zelfstandig kan zitten gaat hij weer in het kleine badje.

Het spetteren hou je toch niet tegen

Of samen in bad als hij niet meer wil liggen?

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    o fijn is dat he. ik ben ook al een tijdje gestopt met het badje omdat hij inderdaad ook te lang is. ik doe hem nu in de tummy tub. kan hij zitten...oke af en toe dan rolt hij zich op zodat zijn tenen boven water uitkomen en hij ze kan pakken. Doe er niet zoveel water in en dat gaat echt super.

misschien een idee voor jullie

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou, we hadden hem in zijn slaapkamer omdat de badkamer eigenlijk niet groter is dan 2 bij 1,5 m zeg maar :p dus dat was voor ons de reden om het op zijn kamertje te doen. Het spetteren is op zich nog niet zo'n probleem maar heb het idee dat het een beetje krapjes wordt en hij dus nog niet zelfstandig kan zitten. je hebt van de lig dingen maar ben bang dat hij daar uitgaat omdat hij zo veel beweegt.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hee dat is een idee!!!! vond het toen hij zo klein was voor mij zelf niet zo handig, maar hij kan daar misschien wel in zitten :D Dat gaan we vanavond eens proberen!

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik had soms ook angst dat hij niet bleef liggen in dat ligding, af en toe leek het ook alsof hij met opzet probeerde eruit te komen maar het is nooit gelukt.
    Maar je blijft er toch bij dus gevaarlijk is het denk ik niet

7. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Hier ging meneer in het ligstoeltje in het grote bad en toen hij met een maand of 5 goed kon draaien op de buikhouding op een anti-slipmatje in het grote bad. Lekker tijgeren en ploeteren, de dweil staat standaard klaar :D

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik vond het toen hij klein was ook niks maar nu erg fijn

9. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Wij zijn na zijn kleine bad overgeschakeld op de tummy tub. Dit had kort succes. Op een bepaald moment wou hij er gewoon niet meer in gaan zitten. Hem in zithouding dwingen... Nee, de fun was er af. Hierna overgeschakeld op een ligstoeltje in het grote bad. Oh wat was dit fijn! Lekker stampen met z'n voetjes, grijpen naar speeltjes... Spetter, spetter! :)
    Nu gaat hij zonder dat stoeltje in bad. Hij zit redelijk stevig. We hebben een anti-slipmatje erin gelegd en hij gaat samen met mij erin.

Wat ook een succes kan zijn in de afwasbak in de keuken. Daar hebben we hem ook regelmatig ingezet. Vond hij geweldig. Hij kon rechtop zitten, met ondersteuning, en had zicht op de hele keuken. Kon beter met zijn handjes grijpen, ...

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zet Sylvano hier ook gewoon in de badkamer in z'n baby bad hoor haha zou wel gek zijn hem in de slaapkamer te zetten. Heb er een slipmat in gelegd en ondersteunde hem met het zitten.

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter past ook niet in het badje (ze is 71 cm) maar ik doe haar al vanaf dag 1 in de tummy tub. Veel makkelijker, je hebt maar weinig water nodig en nu is ze 5 maanden en is ze zo 'groot' dat ik haar bijna niet meer vast hoef te houden in dat ding, want ze zit als ware een beetje klem. Ik gebruik de tummy tub zolang als mogelijk.

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier ook een wildebras in bad. Steeds afzetten tegen de achterkant waardoor zijn hoofd steeds bijna stoot als mama niet op let.
    Zitten kan hij ook nog niet.
    Ik ga dat anti slip matje proberen om te kijken of hij toch al een beetje kan zitten. Het in bad doen is zo echt niet leuk.
    En ik heb geen groot bad in de badkamer, dus die optie valt af.

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Ik neem Joris altijd gewoon mee onder de douche, veel handiger dan dat gehannes met badjes.

14. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf wanneer mogen baby's in zo'n (lig)zitje in bad? Die van mij is nu 5 maanden

15. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik gebruik hem al zeker 2 maand. Niet te veel water in t bad en lekker laten liggen. Zo kan ze ook makkelijk wat langer in bad blijven. Krijg je geen last van een lamme arm zeg maar. Ze vind het heerlijk om zo in bad te liggen!

16. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Oh ik had als tussenoplossing ook nog een groter badje.. een plastic teil van de markt voor 6 euro :D Daar speelt hij nu in op het dakterras als het lekker warm is. Zoontje houdt niet van de rughouding in bad trouwens, dus vanaf het moment dat hij op de buik zich goed kon ondersteunen mocht hij lekker op de buik in badje ploeteren.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier hebben we zo een ligzitje gebruikt vanaf 3 a 4 weken.
    Als ik hem in badje deed zat mijn heup knalvast omdat je toch een beetje gebukt staat en de baby op je arm ligt, ik kon geen kant op.

Dus snel zo een ligdingetje gekocht en dat probleem was verholpen

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb mijn dochter ook nog in zo'n inleg ding liggen. Ze vind het eigenlijk wel prima. Wij hebben geen bad, wel inmiddels een badje gekocht (opblaasbaar) dus dat is geen probleem als ze straks wat langer zelfstandig kan zitten dan verkassen we weer :)

19. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine dikke paste met 8 kilo echt niet meer in de tummy....dus sindsdien in een opblaasbadje in de douchecabine. Echt heel erg handig, alleen groeit hij hier ook uit nu dus moet weer iets nieuws bedenken.

bol.com | Jippie's - Opblaasbadje Kikker - Wit | Baby

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mijn god.. wat een idee die tummy :) meneer wil er alleen maar in staan, resultaat; zijn knietjes staan in het water en meneer staat te beven van de kou! hahaha

Na veel moeite hem toch kunnen laten zitten en toen vond hij het wel prima! maar hoe ga je dan zijn haartjes wassen ? :p

Deel Deze Pagina