doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochter is 4 weken oud en ze vraagt om voeding elke 3 uur. Overdag slaapt ze niet altijd tussen haar voedingen soms is ze, wakker twee voedingen lang en dan slaap ze wel en de volgende voeding weer wakker. Is dit normaal of slapen alle baby zo weinig?

S nacht komt ze ook vaak om de drie uur, vaak slaap ze moeilijk in en duurt het lang voordat ze slaap. Deze nacht was ze alweer wakker na 2 uur. Wij slapen dus amper omdat je eerst natuurlijk voedt en verschoont en voordat ze slaap ben je al anderhalf uur verder dan slaapt ze anderhalf uur als we geluk hebben, en dan zijn de drie uur voorbij en begint het van voor af aan.

We verschonen niet s nacht en bakeren haar in vanaf 8 uur. We doen overdag haar voeden en verschonen tussendoor omdat ze tussen de voedingen door in slaap valt en bij in bed leggen vaak wakker wordt. Dus soms verschonen we haar tussen de voeding en soms erna. Maakt dit uit voor de regelmaat? Anders krijgen we de voeding er niet in, van te voren is geen goed idee omdat ze meestal poep en plast na het eten.

Vandaag en gisteren heeft ze een wat grotere stuk geslapen ongeveer 2,5 uur slapen na het voedingsritueel.

Mijn vraag is: kan ik het beste haar een flesvoeding geven rond 23/00 zodat ze misschien langer slaapt?Meer voeding? Haar laatste voeding zou vandaag rond 1.00 zijn dit betekend dat ik haar dus eerder zou moeten voeden.Is dit een idee?
    Als ze van 23.00 tot 4.00 zou slapen zijn wij al blij maar nu slaap je net en word ze alweer wakker.
    Hoe doen jullie dit? Overdag slaapt ze ook niet altijd en dus kan ik zelf ook niet slapen.
    Hoe lang duurt het voordat de meeste baby wat langer slapen en is zo kort normaal? De meesten hebben het over drie uur maar bedoelen ze dan echt slapen of inclusief ritueel voeden etc.

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Het beste is het om het los te laten. Ze is nog heel erg klein. Je kunt nog niet zo heel veel doen, laat het maar gebeuren. Wat je wel al kunt doen, is alles voorspelbaar maken voor je meisje, dat betekent dat je alles iedere keer hetzelfde doet. Dus verschonen, voeden, knuffelen, beetje spelen en weer slapen. En dat elke keer. Zo komt er vanzelf regelmaat in. Pin je nu niet vast op doorslapen, dat hoeft echt nog niet en dat komt vanzelf. Je bent nu moe en dat blijft even zo. Alles komt vanzelf goed voordat je het doorhebt. Succes en probeer te genieten!

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, wij zijn er in meegegaan. Idd, voordat de fles op,is en ze goed en wel slapen is het alweer tijd voor een volgende voeding. Pittig he! Nu ik erop terugkijk was die tijd maar relatief kort, want dochter ging vanaf week 7 van 23.00 tot 6.00 doorslapen. Ik heb ervan geleerd dat je mee moet gaan met je kind, want je kunt heel erg gaan plannen maar ze regelen het toch zelf.
    Kan zijn dat ze snel wakker wordt van de honger, maar op deze leeftijd is voeding om de 3 uur heel normaal hoor. En in die 3 uur zit dan het hele ritueel ja. Je zult zien dat het vanzelf beter gaat, dat je steeds meer in een schema komt. Nogmaals, dochter is nu 7 maanden en die tijd lijkt al zo lang geleden, je vergeet het snel omdat het maar een korte periode is.
    Mijn dochter ging overdag beter/langer slapen toen we haar ook overdag gingen inbakeren, en ook overdag alles donker maakten. En heel veel regelmaat en rust. Elke keer hetzelfde ritueeltje, dat gaan ze vanzelf begrijpen, echt!

En de voedingen afwisselen met je man. Dan kun jij ook eens blijven liggen en een paar uur slapen. Ik ging weleens 's avonds heel vroeg naar bed, dan deed mijn vriend de voedingen in de avond en kon ik heerlijk een paar uur slapen. Dat heb je echt nodig! Als je vermoeid bent lijkt alles zwaarder en moeilijker.

4. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Inderdaad gewoon met haar ritme mee gaan en zoveel mogelijk hetzelfde ritueel volgen dan krijgt ze het vanzelf door. Ze is nog maar zo klein dat komt echt wel goed hoor. Je moet proberen het los te laten hoe moeilijk het ook is. En inderdaad probeer af te spreken dat de bijvoorbeeld je man de avondvoedingen doet dan kruip jij er lekker vroeg in. En jij de nachtvoedingen en dan hiermee wisselen zo komen jullie allebei aan je rust. En in het weekend bijvoorbeeld op zaterdag je man lekker laten uitslapen en jij heerlijk knuffelen met je meisje. En op zondag andersom. Je moet het jezelf makkelijk proberen te maken.
    Bij ons duurde het lang voordat ons ventje echt door ging slapen zo rond de 7 maanden. En ja wat is doorslapen nu moet ik er vaak ook nog wel uit voor een nare droom, tandjes last, speentje kwijt, eenzaam voelen ofzo. Maar ik moet zeggen dat je al die gebroken nachten van het begin echt snel vergeet hoor ;) ik zeg nu weleens na een gebroken nacht pfff hoe deden we dat toen zeg met al die voedingem snachts... ;)

Succes meid

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoi,
    Heb je het idee dat ze ook echt honger heeft?
    En hoeveel voeding krijgt ze?
    Geef je borst of kunstvoeding?
    Geven jullie nog 8 voedingen dan?

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Vermoeiend he?
    Kan me amper meer herinneren hoe we die 1e periode doorkwamen, maar ik vond het loodzwaar, dat weet ik dan nog wel haha.
    Hier deden we soms een nachtdienst alleen, dan ging de een op zolder slapen om eventjes bij te tanken.
    Mijn dochter sliep met 12/13 weken opeens door.
    Al wordt ze bijna iedere nacht wel een keertje wakker hoor, maar dan is het hup speen erin en dan slaapt ze meteen weer.
    Je gaat er echt aan wennen hoor.
    Kan alleen maar zeggen: Even doorbijten, het gaat echt goed komen.

7. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef 7 voedingen, 6 fles en nog een borst ben aan het afbouwen. Morgen laatste dag borstvoeding. Ze eet zo rond de 80 cc soms meer 100 cc, waarschijnlijk weegt ze nu zo rond de 4 kilo vorige week woog ze 3750, ze komt goed aan.
    Pfff, lastig loslaten het is door omstandigheden zo zwaar dat genieten lastig is.
    Lijkt nu nog zo lang, de een zegt met 6 weken en de ander drie maanden. Had niet verwacht dat we het zo lastig zouden vinden.
    Ik ga inderdaad zo dienst draaien met mijn man alleen vind ik het zo naar omdat hij wel werkt of valt dat wel mee? Maar goed ik ben zelf de hele dag ook bezig met haar.
    Door de chaos en de vermoeidheid loop ik tot laat in de middag nog in mijn badjas ha ha.

8. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe haar trouwens overdag niet in de inbakerdoek omdat ze anders altijd vastzit ook doe ik de gordijnen niet dicht zodat ze dag en nacht herkend, dat had ik gelezen. Dus de nacht ritueel is anders dan overdag.

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat jullie zo'n wakkere baby hebben.
    Maar goed, om antwoord op je vraag te geven: Na de 1e week sliep DL overdag al helemaal niet meer:$ en hoewel ze nu inmiddels 5mnd is, komt ze 's nachts gemiddeld genomen nog vier keer voor een voeding (bv dan;)).

Het is gewoon zwaar in 't begin, dus ik voel met je mee, maar heb helaas geen tips.
    Maar jouw kindje is nog erg klein en kindjes moeten ook leren slapen en leren om een bepaald ritme op te pakken.

Idd loslaten is lastig, maar toch het beste denk ik.
    Ik heis DL soms in de doek, om haar even te laten slapen overdag (maar dan moet ik wel lopen:D).
    Overigens schop ik mezelf er 's morgens echt gewoon uit, aankleden etc. hoe moe ik ook ben. Al doe ik 't soms met mijn ogen dicht, eenmaal aangekleed en wel, voel ik me toch net iets meer mens.
    Sterkte hoor.

10. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was eerst ook veel bezig met het feit dat ze veel wakker was. Ik gad toch het beeld dat baby's veel (aan 1 stuk) slapen:). Inmiddels heb ik alle verwachtingen los gelaten en volg mijn meisje van 9 wk. Ook regelmaat toegepast. Ze slaapt nu vanaf 11 tot 7 met 1 of 2 bv. Als je zelf genoeg rust neemt overdag als het kan is het wel vol te houden. En alles is tijdelijk nu, dus zoveel mogelijk loas laten:). Lastig!

11. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, klopt ik heb inderdaad zo beeld dat baby veel slapen overdag maar die van ons die is soms gewoon wakker tussen de voedingen.

12. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze slapen overdag blokjes van 3 kwartier en daarna incl voeding ong uur wakker, dus das best een tijdje. Wist ik eerst niet:). Nu is mijn meisje soms wel 1,5 u wakker en de voeding duurt nu ong half u of minder. Dus ze zijn steeds meer wakker, en elk kindje is anders....

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal je vertellen dat ik me schuldig voelde naar mijn vriend toe als hij ook eens 's nachts een voeding moest doen. Dat klinkt gek, weet ik...maar hij werkte, moest er elke dag vroeg uit terwijl ik de hele dag thuis was...en ik vond dat ik als moeder die nachtvoedingen moest doen. Ik weet niet waarom, ik vond dat mijn verplichting en ik wilde het ook zo graag allemaal zelf kunnen. En ik heb het goed gered, maar ik had af en toe echt tijd nodig om bij te tanken. Dan moest mijn vriend een paar voedingen doen, of ik ging heel vroeg naar bed (soms weleens eind vd middag al) want ik was af en toe zooooo moe.
    En wat je zegt, jij bent ook de hele dag bezig met die kleine. Mijn vriend heeft ook altijd gezegd dat hij een dag alleen met de baby veel zwaarder vind dan een dag werken!

Dus wissel het echt af, je ziet dingen zo anders als je uitgerust bent. Ik was soms zwaar emotioneel, door hormonen en vermoeidheid..pff toen leek alles zo zwaar. Ik heb door die beginperiode wel echt elk uurtje slaap enorm gewaardeerd :)

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Haha, herkenbaar hoor dat nog steeds in je badjas zitten terwijl het al middag is.
    Maar dat komt echt goed hoor!

15. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou dit stukje zo zelf geschreven kunnen hebben.
    Hier een mannetje dat in het begin zijn dag/ nacht ritme omdraaide en zo uuuren wakker was snachts en alleen als hij op mij lag stil was. Heel wat uurtjes heb ik op de bank gezeten snachts
    En dan was om7 uur dochterlief wakker toen begon haar dag, pffffff

Het fijne is dat je weet van mijn eerste kindje dat het echt goed komt. Dat wil niet zeggen dat het heeeeel slopend is en ik leef met je mee.

Mijn tip: ga met het ritme mee. Ik heb vanaf het begin op verzoek gevoed ook qua hoeveelheid, dit alles met FV

Ik dacht ook even het komt nooit meer goed maar mijn zoontje van nu 9 weken slaapt sinds een week van 21.30 uur tot 5.30 uur!!

Het kan dus ineens heel snel veranderen :) :) en het komt echt goed!
    Go with THE flow is mijn tip!!

16. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe bedoel je, altijd vastzit?
    Mij is verteld dat je alle slaapjes moet inbakeren voor het beste effect.

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja dan krijgt ze wel genoeg voeding hoor.
    Heb je het idee dat ze honger heeft?
    Huilt ze veel?
    Ook al ze wakker is?
    Als je inbakert, dan heeft het inderdaad het meeste effect als je het bij alle slaapjes doet.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    #18 Zoe123, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
    6 weken en 3 maanden...het kan volgende week zo ver zijn maar ook nog een half jaar duren voordat ze doorslaapt.
    Een nachtvoeding is voor baby's heel normaal en goed voor de ontwikkeling.
    Probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken! Je geeft kv,laat je vriend wat overnemen. Echt op tijd naar bed, desnoods meteen na het avondeten. En overdag een tukje doen. Focus op jouw rust ipv haar doorslapen.
    Het is even pittig maar gelukkig...het gaat voorbij!

Deel Deze Pagina