niet slapen na laatste flesje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dina88, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hallo,

Sinds een paar dagen slaapt mijn zoontje na de laatste fles niet meteen door, hij krijgt rond half 12 z'n laatste flesje, alleen blijft dan nog 1,5 a 2 uur wakker en in z'n bedje leggen heeft dan geen zin, want dan begint hij te huilen en een speentje werkt ook niet, we hebben nu ook sinds 2 nachten z'n bedje weer voor verwarmt, maar niks helpt en opzich zou het geen probleem zijn als hij nog even wakker bleef, maar ik kan dan pas tegen 1 uur /half 2 naar bed, maar hij komt om 4 uur alweer en blijft dan weer wakker tot 9uur, met misschien een paar hazeslaapjes.

wat kan ik nog meer proberen??

Liefs Dina

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik wil even wat meer weten over de voeding, kijken of het daar aan ligt dat hij zo slecht slaapt. Ik snap dat het echt heel vervelend is.

Hoeveel en hoe vaak, en welke voeding krijgt hij? Als hij niet slaapt, huilt hij dan, of is hij stil?

Groetjes Adrienne

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hij krijgt flesvoeding, van kruitvat en ik bied 120/4 aan daar drinkt hij meestal maar 90 van, dan valt hij half in slaap, maar als ik hem dan in bed leg dan is het meteen weer huilen en na een half uur wil hij weer eten en dan gaat er met gemak nog eens 60/2 in, maar ook daarna slaapt hij niet, dan blijft hij nog een uur wakker, dan is hij wel en ligt lekker naast me en valt dan langzaam in slaap, en dan breng ik hem pas naar bed als hij in diepe slaap is.
    ow en hij woog een week geleden 3770 gram, dus hij krijgt 's avonds dus eigenlijk te veel :(

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik wil nog even weten hoe veel voedingen hij krijgt? En hoe lang hij over de eerste 90 doet? Als dat langer is dan 15 minuten, zou je een andere speen kunnen gebruiken. Hij wordt dat misschien te moe, zonder goed vol te zitten. Hij slaapt dan ook niet goed.

Tussendoor verschonen wil ook wel eens helpen, hij wordt dan weer even wakker, misschien dat hij dan daarna wel de rest wil drinken.

Het is het beste om hem wakker in bed te leggen. Dat zal niet altijd lukken, maar wacht niet tot hij in diepe slaap is. Hij went er zo makkelijk aan. Het risico dat hij straks niet meer in zijn bedje in slaap valt is dan aanwezig.

Groetjes Adrienne

Hij weegt nu 3770 gr en woog bij de geboorte 3380 gr hè? Hoeveel is hij afgevallen in de kraamweeK??

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hij heeft vanmorgen al veel voedingen op, 3 flesjes in 2 uur, 1x 90/3 en daarna nog 2x 60/2 zonder te slapen tussendoor
    normaal krijgt hij 6/7 flesjes en we gebuiken difraxfles, ivm darmkrampjes en we denken idd dat deze speen te snel gaat, want er loopt ook veel weer uit.

hij woog idd 3380 bij de geboorte en op dag 2 woog hij nog maar 3120, dus 7% afgevallen (probeerde borstvoeding, maar hij wou wel happen, maar niet zuigen)

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou eens de dr Brown kunnen proberen, die helpt bij darmkrampen. Infacol trouwens ook. Dat is een middel dat er voor zorgt dat de kleine gasbellen worden omgevormd tot grote gasbellen. Dan kunnen ze die beter kwijt door boeren of winden laten.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina