Hebben jullie vaste slaaptijden met 5 maanden? Wij s avonds wel maar overdag nog niet. Welke tijden slaapt jouw kindje en hoe is dit gelukt?
Wij hebben s avonds ook een vaste bed tijd maar overdag niet. Onze dochter gaat naar bed wanneer ze moe is en niet omdat het bijvoorbeeld 14.00 uur is. Dat werkt hier echt niet. De ene keer is ze na 3 uur moe en de andere keer na 2 uur. Dus gaat ze gewoon naar bed wanneer ze in d'r oogjes begint te wrijven of aan haar oortjes of haartjes begint te friemelen.
Ons dochtertje is 5,5 maand en geen echte vaste slaaptijden overdag Hier: Tussen 7 en 8 uur opstaan (heel soms half 9 ) en eerste fles Ze kan altijd 1,5 tot max 2 uur wakker zijn als ze wakker is Dan slaapt ze soms een 1 uur in de ochtend, soms wel 2,5 uur Tussen 11 en 12 uur fruithapje en fles rond 12 uur. Als ze dan in de ochtend 1 uurtje geslapen heeft slaapt ze zeker smiddags dan wel een lang stuk van ruim 2 uur. Als ze sochtends 2,5 uur slaapt dacht ik dan zal ze smiddags ook maar 1 uurtje slapen, maar daar is geen peil op te trekken, dit kan dan ook wel weer 2 uur zijn of soms1 uurtje Dan 16.00 uur fles en dit is wel altijd hetzelfde, dan is ze wakker tot ongeveer 18 uur en dan slaapt ze nog 1 uurtje, 19 uur op en tussen 19 en 20 uur laatste fles en dan altijd om 20.30 uur naar bed Ik laat haar zelf haar slaaptijden en eettijden bepalen
Hoi hoi Ik lees even mee.. Eerst had ze wel een vast slaap ritme maar nu is het alleen huilen als ze in bed ligt Om 19.00 krijgt ze haar fles en dan slaapt ze tot 07.00 de volgende ochtend!
Dit doe ik ook voor mijn zoontje. Werkt het beste! Meestal gaat hij de nacht in rond half 7/7 uur en verder gewoon naar z'n bedje wanneer hij moe is.
Hier wel soort van vaste tijden.. Maar dat was niet echt op een tijd maar meer na 1,5 uur wakker zijn ofzo.. Hij gaf(en geeft) het niet zo goe aan behalve moeie ogen.. Nu gaat ie na 4 uur huilen omdat ie moe is.. Maar Voor die tijd doet ie niks, niet ogen wrijven, niet friemelen oid
hier hadden we vaste bedtijden. Ik denk dat het komt door dat we de rrr consequent aangehouden hebben. s ochtends 8.00 uur wakker maken voor de fles, om 9.00 uur (we hadden eerder ontdekt dat ze tussen 9.00 en 9.30 steeds moe werd) wakker in bed leggen. om 12.00 uur weer wakker maken voor de fles. 13.00 uur terug in bed. Half 3 werd ze eigenlijk altijd zelf wakker, 16.00 uur flesje tot 6 maanden. Tot een maand of 6 heeft ze van 16.30 tot 17.30 ook een dutje gedaan. En om 20.00 weer een fles en naar bed. edit: in bed betekende op deze leeftijd ook in de kinderwagenbak. Dan liep ik hele stukken naar de stad oid. Vanaf dat ze naar de wandelwageninzet ging niet meer, dan was het echt in bed.
ik had heel erg vaste tijden 9-11 13-15 17-18 20:00-8 sliep idd veel maar regelmaat gaf ook veel rust als ik op pad ging kon ze langer wakker zijn
Hier geen vaste tijden, maar op verzoek, zowel overdag als 's avonds. Met 5 maand was het doorsnee 2 uurtjes op, 1,5 uur slapen.. Avonden zat wel beetje regelmaat in met ergens rond 7 uur/half 8.. Zelfs nu bij 10 maand hebben we nog geen ritme. Vorige week 5 dagen achter elkaar met 1 lange middagslaap. Maar hij ligt er nu alweer in, dus een tweede slaapjes zal vanmiddag vast nodig zijn.. Net als gisteren.. Hier werkt op verzoek juist beter. Bij de oudste ook zo gedaan. Als ik mijn jongens op vaste tijden in bed stop, betekend dat een wakker kind in bed (=brullen) of een moe kind beneden (=brullen). We hebben het wel geprobeerd omdat ik soms gek werd van al die verschillende dagen. Maar van dat gebrul werd ik nog gekker Nu "weten" ze dat na 2 keer wrijven en een randje onder de ogen dat ze lekker naar bed kunnen. En dan huilen ze bijna nooit..
Mijn dochter gaf eigenlijk vanaf het begin af aan zelf heel duidelijk haar ritme aan. Dus ze wou om vaste tijden slapen.. Met 5 maandjes was ze na 18:30 echt doodmoe en ging ze altijd naar bed. Gaf dan nog een flesje rond 00:00 volgensmij.
Hier sinds 1,5 maand ofzo rond 19 uur op bed en dan slaapt hij tot ongeveer 4 uur 's nachts. Geef borstvoeding op verzoek en overdag geen vast ritme. Gaat ook gewoon naar bed wanneer hij moe is. Anders is het gillen en niet slapen. Sowieso slaapt hij overdag niet heel veel, maar de ene dag meer dan de andere dag. Vind het overigens knap dat kids zich naar bed laten brengen als ze niet moe zijn.