Vanaf wanneer in de kinderstoel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by serena15, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

Oct 1, 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    De meningen zijn zo over verdeeld in mijn vriendinnen groep mijn kleintje bijna 6 maand kan toch best al voor een 5 minuutjes met kussen achter in ruggetjes voor kleine stukjes erin zitten of kan dit kwaad???????

wat doen jullie
    ze kan nog niet zelfstandig zitten nee maar oefent al wel...

2. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    In principe mogen ze pas zitten als ze zelfstandig kunnen zitten.
    Vaak wordt het wel al gedaan met kussens ed in de rug.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Persoonlijk zou ik het niet doen. Het ruggetje is er nog niet op berekend. Ik heb het pas gedaan toen mijn zoon echt kon zitten, eerder vond ik eng.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De grove stelregel is: zolang in de kinderstoel als ze zelfstandig los kunnen zitten op de grond.. En als dat pas bij 8 maand lang genoeg is voor de hapjes, dan is dat zo ;)

Met kussen etc kun je wel iets stutten, maar of het echt genoeg steun bied is soms de vraag. Zie sommigen nog lelijk onderuitzakken in hun onderrug, maar dan boven wel redelijk stabiel, omdat de schouders rechtgeduwd worden door het kussen.

En voor 5 minuutjes zie ik het nut er ook niet zo van in. In die tijd kun je toch ook weinig hapjes geven..

5. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Vanaf 5,5 maand ging mijn zoontje in de chicco poly en dan in de platste stand. Vanaf 7 maanden zit hij recht op in de kinderstoel. Hij kan nog niet lang los zitten, maar wel even.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij begonnen pas met 6 met bijvoeden omdat dit simpelweg het advies is. Toen voornamelijk op schoot en toen ze langer kon blijven zitten - niet zelfstandig zitten nog - in de kinderstoel.

7. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Onze dochter zit sinds dat ze 7 maanden is in de kinderstoel.
    Het wip stoeltje waar ze in zat kon echt niet meer hihi.
    Ze zit helemaal recht als een princesje in haar stoel!

Share This Page