hoe lukt het om speen `snachts erin blijft

Discussion in 'Baby en dreumes' started by feetje75, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. feetje75

feetje75 Lid

Oct 9, 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ZL van ons heeft last van kramp/reflux. Het gaat al iets beter, maar deze fase is nog niet over.
    Doorslapen is lastig, want laten huilen is geen optie. Daar raakt hij overstuur van, en wordt de reflux erger.
    Nu vind ik het overdag geen probleem om naar hem toe te gaan om de speen te geven.
    Maar voor de nacht wordt het steeds vervelender.
    Vannacht ging redelijk, maar gisternacht heb ik hem bijna elk uur moeten geven :(
    Ene optie is speen afleren, maar dat is lastig vanwege de reflux, de andere optie speen laten, maar heeft een van jullie een tip, zodat de speen er makkelijker in blijft?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar vanaf een half jaar ongeveer snappen de meeste kindjes wel hoe ze hem zelf terug moeten stoppen. Als je er een spenendoekje aan doet, gaat dat een stuk makkelijker, dan hoeven ze alleen maar even rond te grabbelen naar dat doekje i.p.v. half slaperig op zoek te gaan naar een speentje. Bovendien valt hij dan minder snel uit bed.

3. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Of een speenkoordje, vast maken aan slaapzak en speen, dan vindt hij hem zelf ook wel terug.

4. Nike

Nike Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,792
    0
    0
    Hoe oud is je zoontje?
    Hier heeft vanaf 6 maanden de knuffel-je-speen erg goed geholpen. We hebben wel een weekje moeten doorzetten voordat ie hem snapte.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook van jongst af aan een doekje er aan gemaakt en dan kan ze ;m zelf vinden! In zou geen koordje doen...stel je voor dat je kind zich erin draait!

6. feetje75

feetje75 Lid

Oct 9, 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is nu 4,5 maand, en ligt nu nog in een puckababy. deze moet wel afgebouwd worden rond deze tijd, maar daar is hij nog niet aan toe. (nog erg onrustig door de kramp/reflux).
    ik zal zo`n spenendoekje gaan proberen. kan je gewoon een tutteldoekje daarvoor gebruiken? en hoe maken jullie dat dan vast?

alvast bedankt!

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Het moet ook geen koord zijn wat meters lang is! ;) Het koordje hier kan niet eens rondom de nek.

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Je kunt een gewoon spuugdoekje met de punt door dat gaatje (weetjewel, wat aan de buitenkant zit zeg maar ;)) van de speen wurmen. Ik heb ook speendoekjes van Koeka, daar zit een lusje aan waar je de speen aan vast kunt maken. Lodger heeft ook van die doekjes.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik heb er laatst ook nog wat van bij de Zeeman gekocht, dat waren of blauw met groen of rood/roze met witte stippen doekjes van dun badstof met katoen, 1,50 per stuk, die zijn ook fijn.
    Verder heb ik ze van Izi mini ofzo.

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wat vervelend dat doorslapen zo lastig gaat!

Misschien een domme vraag, maar je weet wel zeker dat het geen honger is?

Hier had ze overdag een duidelijk hongerhuiltje, maar 's nachts uitte zich dat in vaak vragen/jammeren om dr speentje (vaker dan normaal). Duurde hier even voordat ik doorhad dat een flesje hielp om beter te laten slapen.

Then again, als je kindje last heeft van krampjes/reflux is meer voeding waarschijnlijk juist niet de oplossing...

Hier werkte een spenendoekje niet: ze raakte overstuur als het doekje half op dr gezicht lag. Overigens had ze ook vrij laat pas door (met een maand of 8/9) dat ze hem zelf terug kon stoppen :p

Hopelijk werkt een spenendoekje bij jullie wel! Het is een veelgehoorde tip.

Wat je misschien ook kunt doen is het bedje van je baby heel dichtbij je eigen bed zetten, zodat je alleen je arm hoeft te strekken om de speen terug te stoppen. Zo hoef je er niet helemaal uit en kun je sneller weer in slaap vallen...

11. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Of de MAM speen night.
    Voor mijn zoontje hielp dit heel erg goed!
    Nu nog steeds hij kan ze vinden door het "licht" wat het geeft.
    Touwtje vind ik ook wat griezelig.
    Mijn zoontje kon ondanks de puckababy wel de speen zelf in zijn mondje duwen bij deze speen.

Share This Page