Hey meiden, Misschien dat jullie me kunnen helpen. Mijn zoontje is verkouden en wordt dus steeds wakker met korstjes aan zijn neus. Maar hij vindt het verschrikkelijk al ik dat schoon wil maken. Ik kan hem wel in de houdgreep houden en het gewoon schoonmaken, maar ik denk dat ik het hier alleen maar erger door maak, omdat hij soms bijna in paniek raakt. Ook door er een spelletje van te maken lukt het niet. Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt!
Ik pak een warm nat washandje en dat vinden ze hier heerlijk. We doen het overigens altijd als ze wakker worden dus hier is het een ritueel geworden.
Neus snuiten doet dochter al heel lang zelf, oke blijft weleens een snottebel zitten of ze smeert het aan haar wang. Dat scheelt al een hoop. Ik was haar gezicht met een washandje, `s morgens, als we weg gaan of `s middags en dan `s avonds ng een keer. Zo vindt dochter het prima, anders doet het pijn zegt ze.
Joey heeft wat dat betreft niets te willen. Ik maak hem gewoon schoon met een washandje met warm water. Lekker fris en zo klaar!
Wat bij mijn zoontje helpt is eerst zelf laten doen. Ik kondig het eerst altijd even aan voordat ik zijn neus poets. Hij laat het dan ook vaak toe. Maar met een nat washandje lukt het het best en doet ook niet zo´n pijn.
Hier doe ik haar neusje altijd zonder washandje, maar alleen met wat warm water schoonmaken (spoelen zeg maar) dat doet niet zo zeer als ze zo verkouden is en de "harde snot" is er op die manier sneller af.
ik doe savonds altijd een dikke laag op en om zijn neusje en dan valt het smorgens ook mee..kan het gewoon met billendoekje wegvegen
Hier ook 1 groot gevecht hoor! Thom is nu ook ziek en zijn neus is echt een drama om schoon te maken. Het komt hier ook neer op een houdgreep. Warm washandje, zelf eerst doen...helpt helaas allemaal niks. Ik vind de tip van vaseline wel erg goed, hoewel dat natuurlijk ook weer een gevecht wordt om erop te smeren
Bedankt voor de tips! Neus snuiten vind ie niet zo'n probleem en dat doet ie inderdaad ook wel zelf, maar als het om de 'vastzittende korstjes' gaat dan is het een groot drama. Zelfs een warm washandje is geen oplossing. Vaseline smeren ga ik inderdaad ff doen vanavond. Smeren vind ie meestal geen probleem.