Tandenpoetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb zonnet het 1e tandje bij ons dochtertje ontdekt :D
    Moeten we alleen dan al beginnen met tandenpoetsen? Wanneer zijn jullie daarmee begonnen? En 1 of 2 keer per dag? En kan het 's avonds voor de fles of moet het verplicht na de fles? Na de fles is ze altijd zo lekker loom en ligt dan al heerlijk tegen me aan te slapen. Dan vind ik het zo sneu voor d'r om dan nog eens te gaan tandenpoetsen.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen Eva 's avonds nog aan de borst in slaap viel, poetste ik haar tandje een paar keer overdag. Nu ze niet meer aan de borst in slaap valt, poets ik haar tandjes na de laatste voeding, in bed. Ze is dan wel lekker loom meestal, maar slaapt nog niet. Het beste is inderdaad om meteen al te beginnen met poetsen.

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik poets een keer per dag vanaf tandje 1, en dan als ze in bad zit voor de laatste fles want dat is voor ond het beste tijdstip. Verder krijgt ze hier ook nog een soort fluor tabletje maar ik geloof dat die er in Nl eruit gehaald zijn ;)

Gewoon lekker gaan poetsen hoor en er een leuk spel van maken :)

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook net de eerste twee tandjes en ook begonnen met poetsen. Als hij tijdens het badje niet al te moe is, doen we het na de laatste fles. Is hij wel erg moe, dan voor of in bad, zodat hij bij de laatste fles gewoon in slaap kan vallen.
    En natuurlijk een leuk tandenpoets liedje erbij. Tot nog toe vind hij het niet vervelend en zelfs wel grappig ;)

5. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Wij zijn ook vanaf tandje 1 begonnen met poetsen, ik poets altijd s'ochtends in bad en s'avonds na zijn laaste fles als hij niet in slaap gevallen is. Maar dan heb ik in elk geval 1 keer gepoetst ;)
    Hij vind het tot nu toe nog heel erg leuk.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Advies is om te beginnen met poetsen zodra er een tandje doorkomt. Tot 2 jaar is 1 x per dag poetsen met een peuterpasta voldoende.

Wij poetsen in bad. Heb altijd na het 'avondeten' gepoetst. Zie het niet zitten om rond 11 uur 's avonds nog eens te gaan poetsen. En voor je het weet is die fles vervallen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva krijgt de laatste voeding al tijden rond 7 uur en dan dus zo'n 12 uur geen voeding, dan kan de tandpasta dus lang z'n werk doen.

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier 1 x per dag, 's avonds voor het slapen gaan. We zijn begonnen met de eerste tandjes.

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik poets ook vanaf dat ze haar eerste tandjes kreeg. Ik geef haar de tandenborstel in haar hand en dan gaat ze er zelf mee spelen en op bijten. Dat doe ik nadat ik gepoetst heb.

10. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian kreeg zijn eerste twee tandjes toen hij krap 4 maanden was dus ik heb nog niet gepoetst. Had geen zin om bij een zo'n kleintje al met een tandenborstel in zijn mond te gaan zitten. Nu komen er meer tandjes aan dus ik denk dat wij onderhand nu wel gaan beginnen.

Ik maak me trouwens geen enorme zorgen over gaatjes... Mijn moeder ging onze tanden pas poetsen toen we ruim een jaar waren en zowel ik als mijn broertje hebben nooit gaatjes gehad in onze melktanden. ;)

11. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Ze raden idd aan om tot 2 jaar maar een keer per dag te poetsen! Ik poets laura haar tanden altijd s'avonds voordat ze naar bed gaat! Gewoon lekker tijdens het omkleden naar pyjama haar laten klungelen met de tandenborstel en dan op aanraden van de tandarts ff 10 sec boven en 10 sec onder poetsen! Als je niet s'avonds poetst moet je proberen om na de laatste fles je kleine wat water te laten drinken.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa had ook al met 4 maanden tanden. Wij zijn wel meteen gaan poetsen.

13. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Vraagje: bij de allerkleinsten: poetsen jullie dan gewoon zo zonder (speciale kinder)tandpasta? Ik poets de 2 tandjes van Demi met zo'n vingerborsteltje (speciaal voor de tandjes natuurlijk) zonder iets erop..of is dat wel nodig?

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij gebruiken speciale peutertandpasta. Zo komt de juiste hoeveelheid fluoride in de mond. En daar gaat het juist om. Minder om het echte poetsen. En door de tandpasta vindt Jarissa het ook echt lekker.

15. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Wij gebruiken tandpasta zonder fluoride! Speciaal voor babies!

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Fluoride hebben kindjes juist nodig om gaatjes te vorkomen. Ze mogen alleen nog niet de hoeveelheid hebben die wij gebruiken, vandaar dat je baby/kindertandpasta moet gebruiken. Omdat je kindje de tandpasta doorslikt, mag er zeker niet teveel inzitten. Daar kunnen ze best wel last van krijgen....

De fluortabletjes hoeven wij daarom in NL niet meer te gebruiken, er zit voldoende in de tandpasta.

Bij Jelle poets ik al braaf vanaf zijn eerste tandje. Hij was toen krap 4 mnd en hij kan er maar vast aan wennen... :) Nu is het soms een drama, maar dat betekend meestal dat er weer een tandje bijkomt. Nog 4 en dan heeft hij ze allemaal... :D :D Ik poets altijd voor de laatste fles. Die geef ik boven en ik heb boven geen water, en Jelle gaat dan meteen zijn bed in. Ik heb echt geen zin om steeds met een tandenborstel te gaan slepen... :)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik geen water bij het tanden poetsen... Ik spoel de tandenborstel wel daarna in de badkamer uit, dan valt het gesleep met tandenborstel toch wel mee? Het lijkt me zoveel beter om het na de laatste fles te doen ipv ervoor... want de suikers in de melk die in het mondje komt kunnen de hele nacht op het glazuur inwerken.

18. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hoi!

Vorige week heeft onze dochter ook haar eerste (en tweede) tand gekregen. We zijn meteen begonnen met de tandjes te poetsen. Speciale babytandpasta, vindt ze lekker!

Deel Deze Pagina