fafje, zoals ik zei mijn kindje had slaap probleem, dat heb ik opgelosd o.a. om hem warm aan te kleden, langemouwen romper, sokjes, vleurs pyama en met slaapzak met mouwen. zo slaapt hij door. anders is hij wakker om 3 uur in de nacht. verwarming is ook aan op rond 19graden in zijn kamer. maar hij had zelfs koude benen vroeger tegen de ochtend met slaapzak zonder mouwen.hij is gewoon een beetje koukleum.in de zomer heeft hij het juist erg warm, dus hij slaapt dan in romper zonder mouwen en vaak verder helemaal niks. tja ik snap het ook niet hoe het werkt. misscien zal deze zomer anders gaan.
Heb een hele fijne van C&A zijn er ook in maat 100,wel zonder mouwen maar die rits ik er eigenlijk altijd af. Bij mijn zoontje moet ie ook niet te lang zijn ivm het vele draaien in bed.
belize, oh oke dat had ik niet meegekregen, maar vroeg het mij af omdat je het had over een slaapzak waar in baby te warm heeft..dan probeer ik die mss juist wel..aangezien hier geen kachel aanstaat en baby toch soms met koude beentjes wakker worden...(er ligt ook nog dubbele deken tot zn borst)
Als ze nat zijn van het zweet, dan is het te warm Onze dochter ligt met romper lange mouw, pyama en slaapzak en dan heeft het gewoon behaaglijk, nekje voelt warm net als de beentjes.. Handjes zijn altijd steenkoud.. haar kamertje is tussen de 16 en 18 graden..
Ik heb de Puckabag. Nu gebruik ik de verkorte winterversie (74 cm.) en als ze groter wordt de 'gewone'lange versie. Is een hele mooie slaapzak. Hij is voor 4 seizoenen, dus erg handig. Ik heb er nog wel een slaapzakje bij (van prenatal) voor als de puckabag in de was moet. De puckabag is er voor kinderen die onrustig slapen en wordt aangeraden te gebruiken bij kinderen die ingebakerd hebben gelegen (zoals mijn dochtertje). Het is wel een dure, maar als je voor elk seizoen een slaapzak moet kopen, ben je ook veel geld kwijt...
hier 2 slaapzakken. beide een 110 even uit mn hoofd. winterslaapzak kan mouwen vanaf en zomer slaapzak kan ik nu eventueel gebruiken als de winterslaapzak nog niet droog is van de was en dan geef ik hem een extra dekentje erbij. of ik doe wat eerder zn raam dicht zodat het niet te fris in zn kamertje is.
tamara:betekent dat dat puckabag strak zit om inbakkeren na te bootsen?ik heb slaapzakjes die bij de benen juist breder zijn zo een ronde vorm, om meer bewegingsruimte te geven. ik zal ff googlen.
Belize, ik zou even kijken op Puckababy bakerzak, baby slaapzak en wikkeldoek. en dan bij de babyslaapzak. Daar wordt precies uitgelegd wat er zou fijn is aan de puckabag. Zij kunnen het beter dan ik
Als je een goede, fijne slaapzak hebt in maat 110 maar je vindt hem te lang omdat je kindje er dan een wokkel van maakt, stik je hem toch gewoon 10 cm boven de onderkant dicht? En over een maand of wat torn je het naadje weer open, gooi je de zak in de wasmachine en je ziet er bijna niets meer van
bedankt voor de tip danabel, als ik dat doe dan heb ik slechts 1 slaapzak straks, en helemaal niks voor de zomer. trouwens het slaapzakje dat ik heb heeft zo een mooie voorkant met grote knuffel figuurtjes. het ziet er niet uit met een extranaad aan de onderkant.
Sterntaler Sommer-Schlafsack Melina 70 cm ik heb zo een sterntaler slaapzakjes maar met een konijn humprey en een wortel en ezeltjes enzo.
Ik heb ook de Puckabag en dat is echt de warmste slaapzak die ik tot nu toe heb gehad. Met deze nachten is hij zelfs te warm in dit huis (goed geïsoleerd), ik gebruik hem alleen als het 's nachts vriest. Daarnaast gebruik ik gewoon die Kruidvatslaapzak voor de nachten en een dun Wibraslaapzakje voor overdag.