tram/metro A'dam met Joolz? (alleen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liene, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    A.s zaterdag ga ik met mn kleine smurf naar een trouwerij van een collega in hartje amsterdam. Ik ga alleen en neem t. mee ivm bv in mn joolz kinderwagen.

Zelf kom ik vanuit friesland, dus ga deels met de auto, deels met tram/metro. In hoeverre zijn de tram en metro makkelijk in en uit te stappen met de joolz? Iemand ervaring?
    Of kan ik toch beter de auto in het centrum parkeren? (trouwerij is op de keizersgracht) iemand tips waar ik mn auto dan kan parkeren zonder een wielklem op te lopen?

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Het openbaar vervoer is goed te doen met een kinderwagen hoor!
    Je moet hem alleen erin en eruit tillen :).

Je auto kan je overal in Amsterdam parkeren zolang je betaald en in de vakken staat ;).

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zou de auto ergens neerzetten waar je op je gemak de kinderwagen uit kan laden, dus parkeren bij de rai of olympisch stadion. Betaal je een stuk minder en scheelt een hoop gestress. Meeste trams en de metro hebben een lage instap en anders is er altijd wel iemand bereid om je even te helpen met in en uitstappen.

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-amsterdam/p-r

Check die site even. Kan je voor 8 euro je auto parkeren en krijg je er ov kaartje bij. Bij de keizersgracht parkeren zou ik niet doen, je betaald je scheel.

Wat betreft met kinderwagen tram of metro in: ik weet dat trams en bussen prima gaan. Trams hebben lage instap en vaak in het midden een gedeelte waar je juist met je kinderwagen kan staan/zitten. Check dus even op de eerder genoemde website waar je het makkelijkst kan parkeren om bij de keizsgracht te komen.

Bussen verschillen nog wel eens, maar stadsbussen zou ook moeten lukken met kinderwagen.

Hier altijd veel met ov gegaan met kinderwagen, ook in amsterdam, en dat is nooit een probleem geweest.

5. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik ga heel vaak met de tram en de kwagen of buggy. Je moet alleen geen haast hebben want als er al 2 wagens in staan mogen de de 3e weigeren (doen ze niet altijd). En zo'n oude hoge tram (16/24 zie ze nog vaak) mag je niet in. Zou t dus wel ruim plannen. Je kan ook een taxi pakken bij een station :). Veel plezier!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Waar op de Keizersgracht moet je zijn? Als het aan de kant van CS is kan je ook de trein nemen.Parkeer je de auto bijv bij station Diemen of Duivendrecht. Kan je in de auto ook nog even rustig voeden (zo deed ik het vaak)
    En dan lekker over de grachten wandelen..heerlijk!:p

7. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Bedanky voor de tips! Na wat uitzoek werk zet ik de auto nu bij bos en lommer neer en pak dan lijn 7. Hoef ik nog maar 5 minuutjes te lopen.
    Heb er nu al zin in, even iets echt voor me zelf doen... :D

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ov is op zaterdag wel erg vol. Dus houd rekening met boze blikken ;).Ik moet r trouwens niet aan denken met mn gup van 3 weken een paar uur in auto om vervolgens te moeten rondlopen in Amsterdam op zaterdag .... hel!

Tip- 9 straatjes. Rustig en heel veel leuke winkeltjes e eettentjes. De 9 Straatjes in Amsterdam | Charmant & Divers

Deel Deze Pagina