met welke lengte/leeftijd over naar grote combi-sleeper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Onze zoon slaapt al lange tijd in de combi-sleeper en dat bevalt goed. Zo goed, dat we hem daar nog graag langer in zouden willen laten slapen. Nu wordt de 'kleine' combisleepr een beetje krap (in lengte en om de mouwtjes aan te krijgen), hoewel het nog net kan.
    Nu vroeg ik me af waneer andere combi-sleeper kindjes overgingen van de kleine naar de grote.
    Ik begreep dat de grote voor kindjes van 1-4 jaar is en 110 cm.... Is dat niet nog veel te groot voor mijn mannetje? Hij is nu 12,5 maand (gecorrigeerd 10,5) en zo'n 74 of 75 cm.

Wat is wijsheid: zo lan mogelijk rekken met de kleine, of gewoon over?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is nu zo'n 81 cm en zal nu wel in de grote combisleeper passen, maar ik vond de grote maat ook erg groot en vooral zwaar... De lengte is niet zo erg, maar dat ding weegt een ton... :) Jelle ligt nu dan ook in een gewone hema winterslaapzak, omdat hij in die combisleeper niet uit de weg kan... :)

Op zich vind ik het trouwens heerlijke slaapzakken, erg lekker warm.. :)

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    dank je voor je antwoord! Dus als ie wat groter is ga je wel over naar de grote combisleeper?
    Als ik dit zo hoor is het al helemaal te groot voor mijn zoontje... Misschien dan idd toch maar tijdelijk een ander winterslaapzakje kopen..

nog andere meningen/ervaringen?

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Domme vraag misschien... maar wat is een combisleeper?

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    een 4 seizoenen slaapzakje ;) Je hebt er één van 0 tot 1 jaar en één van 1-4 jaar. Ideal ding tot nu toe, maar vraag me dus af of die grote nog niet wat te groot is voor mijn zoon

6. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Mijn dochtertje van 15 maanden ligt er nu ongeveer 1 maandje in en hij past hier heel goed. Ze is dan ook wel wat groter dan jouw kindje. Ongeveer 80cm en 12 kilo.
    Ze ligt heerlijk warm.

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Julia lag ook al redelijk klem in de combisleeper (10 kilo, 75 cm). Ik vind de grote maat echter meteen zo ontzettend groot! Om die reden (en omdat ik hem ook erg zwaar vind) ben ik over gegaan op slaapzakken van Ikkelief.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ Mrijn: bevallen die goed de slaapzakjes van Ikkelief? Even warm? en welke maat heb je genomen?

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind die dingen veel te duur een gewone dikke slaapzak heeft dezelfde functie en kan je er 4 of zelfs 5 voor die prijs van kopen (kan je nog eens lekker wassen of afwisselen)

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ben nog even aan het speuren op het internet en kom de Bambino Merino tegen. iemand daar ervaring mee? lijkt me heel handig omdat je met drukkertjes de openingen groter en kleiner kunt maken en de stof schijnt warm in de winter en koel in de zomer te zijn. nadeel: geen mouwtjes...
    Ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft (of met beide soorten slaapzakjes!).

11. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    florian slaapt nou sinds een week of 4 in de grote combi sleeper, dacht dat hij er nooit fijn in zou liggen, ik vind het zo'n bakbeest! maar ik vond het veel te koud voor een andere slaapzak dat ik het toch heb geprobeerd en het gaat prima! hij kan nog steeds draaien en heeft het lekker warm, had het nooit verwacht. florian is 78 cm en 10,5 kilo.

overdag gebruik ik de slaapzak van ikkelief, ook een hele fijne zak. maar ik vind hem persoonlijk voor de nacht niet warm genoeg aanvoelen. ligt waarschijnlijk aan mij, want het kan wel volgens mij. wel een fijn zakje, comfortabel.

florian heeft geen dekens in bed omdat hij heel zijn bedje rondfietst :D :D

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ah :D vandaar dat ik het niet weet. Mijn zoontje ligt gewoon in een slaapzakje van de HEMA en we gebruiken zomer en winter gewoon dezelfde.

13. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ze zijn wel wat minder warm denk ik dan de combisleeper, maar ik vind ze ideaal! Ze zijn lekker licht (je vergist je denk ik ook in de warmte omdat ze zo licht zijn en dat zegt natuurlijk niets over de warmte) en Juul kan er veel makkelijker in draaien. Ik heb haar nu een pyama aan over haar romper en ze voelt heerlijk warm aan.

Deel Deze Pagina