Slaapzak ja of nee?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by MMarianne, Jan 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hoe zit het nou met slaapzakken, zijn deze veilig of niet?!
    Het zit namelijk zo, Stijn trappelt zichzelf omhoog in bed.
    Ik tref 'm nu al twee ochtenden boven de dekens aan. Heb 'm vannacht nog toegedekt en meneer sliep gewoon door maar lag 's morgens weer boven de dekens. Hij slaapt verder prima dus inbakeren lijkt me niet nodig en lijkt me ook niks maar het lijkt me zo koud. Heb twee kruiken in bed en temperatuur regelmatig en die is altijd goed maar als de wind erop staat heeft ie een koud kamertje!

Mijn vragen op een rijtje:

- Slaapzak ja of nee?
    - Zo ja: Nog tips daarin, kort/lang/materiaal?
    - Hoe gekleed in slaapzak?
    - Eventueel andere tips?

Bijvoorbaat dank voor je reactie :)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zover ik weet is een slaapzak niet gevaarlijk, mits hij goed past. Ze moeten niet met de armen in de slaapzak kunnen verdwijnen zeg maar. Dus niet op de groei kopen, maar eentje die past.

Je kunt kiezen voor een winterslaapzak, dat is met lange mouwen. Een zomerslaapzak is zonder mouwen. Ik zou nu voor de eerste gaan, en dan van de zomer er een kopen zonder mouwen. Gewoon in pyama in slaapzak. Je moet het meer als een deken zien zeg maar.

Groetjes Adrienne

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dank je voor je snelle antwoord.

Dus pyjamaatje, winterslaapzak, laken, dekentje, 2 kruikjes?

Of kan ik met een slaapzak dan iets weglaten, wordt het met alles weer niet te warm?

Soms voel je je zo dom/onzeker ;)

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou afbouwen met de kruikjes. Die zijn niet meer nodig als hij een slaapzak aan heeft hoor.

Dekentje, lakentje, slaapzak en pyama is voldoende.

Groetjes Adrienne

Share This Page