Mijn kleine meisje heeft het staan ontdekt, maar beseft niet dat ze zich niet los moet laten. Soms heeft ze zich aan de bank vast, en slaat ze stijl achterover. Denk inmiddels straks houdt ze er nog wat aan over. Ik probeer er vaak bij te zijn, maar je kan niet alles voorkomen. In de box laat ze zich ook plotseling los en maakt ze een klap Meer ukkies die dit hadden? En duurde die periode lang? xxx een bezorgde mama
Ja, hier precies hetzelfde. Ik probeerde haar zo veel mogelijk op te vangen. Ik moet zeggen dat het stijl achterover vallen niet lang heeft geduurd, misschien een weekje... Daarna had ze door dat ze zich beter voorover kon laten vallen en met haar handjes de val breken.
Wij hadden ook zo'n stuntelaar... Hij snapte nog niet hoe hij moest gaan zitten en deed dan altijd maar wat.... Ook indd zijn handjes los laten en dan vallen nog niet beseffend dat hij op zn pootjes stond. Genoeg keren met mn hart in mn keel gestaan en ik probeerde er altijd zoveel mogelijk bij te blijven als hij probeerde op te staan. geen idee hoe lang het precies duurde maar hij maakt al minder lelijke valpartijen als eerst. Nu is het voornamelijk omdat hij sinds de laatste dagen probeert over te steken tussen de meubels. xxx
Ja hier was dat ook heel erg in de beginfase van het optrekken. Ze was dan zelf zo verbaasd dat ze rechtop stond dat ze van trotsheid steeds achterover of zijwaarts op haar koppie viel. In het begin vond ik het heel moeilijk om die balans te vinden tussen voorzichtig zijn en haar laten gaan zodat ze leert hoe het niet moet. Uiteindelijk is ze er best goed vanaf gekomen volgens mij. Het is na die eerste week niet meer voorgekomen dat ze meer dan 2x op een dag hard is gevallen. Ze was toen 8,5 maand en nu is ze bijna 10 maanden en staat hartstikke stevig en loopt op vlot tempo langs het meubilair en de muur. Dus ik zou zeggen: even doorbijten en af en toe de ogen toeknijpen. Mijn ervaring is, dat wanneer ik bezorgd naar haar toe ging nadat ze viel, ze juist dan heel hard ging huilen en zich niet meteen weer wilde optrekken. Soms deed ik dus alsof ik niet had gezien dat ze viel (was heel moeilijk!) en dan was het na 3 snikken over en stond ze alweer.
Dit heb ik ook wel een beetje ervaren. Op het moment dat ik erg schrok, schrok hij van mijn reactie en moest juist daarom huilen.... Tycho is wat dat betreft niet kleinzerig, om de haverklap rolt hij om in de box met zn koppie tegen de spijlen of gaat hij omhoog en stoot zn hoofd tegen de stoel, tafel of kast. Dus ik heb het ook maar een klein beetje geprobeerd los te laten, ook al valt dat soms niet mee hihih. xxx
Haha hier hetzelfde, hij heeft nu ook sinds een week het optrekken ondekt. Hij laat gewoon heel stoer zijn handen los en wil dan bijvoorbeeld iets van het tafeltje pakken, helaas gaat dat niet goed natuurlijk... In de box is hij ook een paar keer gevallen maar gelukkig nog geen harde klappen gemaakt. Ze zullen toch moeten leren met vallen en opstaan... ook al houd ik mijn hart af en toe vast haha
Ohhhhhhhhhh vreselijke periode. Mijn kleintje deed dat bij 8 maanden, kon nog niet zitten en het heeft een maand geduurd!! Met 9 maanden kon hij zitten en toen had hij plots door dat hij zich achterover zittend kon laten vallen. Echt, ik kreeg bijna elke keer een hartverzakking, hij liet gewoon los en sloeg dan stijl achterover. Ik kon niet anders dan de tafel wegschuiven en zoveel mogelijk proberen op te vangen wat natuurlijk niet altijd lukt. En hij had het na 3 keer vallen echt nog niet door hoor.
Oh jee dit had ik niet moeten lezen haha, die periode is bij ons per vandaag aangebroken. Ze wil steeds gaan staan, trekt zich aan de salontafel omhoog maar heeft daar nog niet echt de coordinatie en kracht voor om het goed te doen laten verlopen. Gevolg lip gestoten, bloed, het was gelukkig niet ernstig en snel over. Maar joh wat moest zij snikken zeg! Helemaal hikkend tegen mij aan. Die salontafel van ons is ook doodeng, vierkant, met van die nare puntige hoeken. Doen jullie daar trouwens wat mee? Het is letterlijk en figuurlijk leren doe je met vallen en opstaan.
Voor enge hoekjes bestaan van die plastice punten en die zou ik echt echt aan gaan schaffen als ik jou was sunshine
Ja in het begin een aantal keer... Toen is ze zo erg geschrokken dat ze een tijdje niet meer is gaan staan en daarna kon ze het ineens!
Heel herkenbaar! Maar binnen een weekje na het kunnen optrekken tot staan en dus meerdere keren omvallen, zakt hij nu heel beheerst door zn knieën en gaat weer zitten (of op zn knieën of op zn billen). Ons mannetje is ook al een aardige toneelspeler; geef je hem geen aandacht nadat hij is omgevallen is hij binnen no-time stil. Pak je hem op om te troosten, wordt het huilen eerst erger!
Heel herkenbaar . Lisa is echt heel vaak gevallen toen ze net kon gaan staan. Ik liet haar maar gewoon, kan niet de hele dag achter haar staan om haar op te vangen. Ze viel gemiddeld wel zo'n 10 keer per dag en ze heeft er niets aan over gehouden . Ze valt nu nog steeds regelmatig, maar nu dan doordat ze overal op klimt en daar kan ik verder ook niet veel aan veranderen. Ik hoop wel dat ze wat voorzichtiger gaat worden