Slaapzak met of zonder laken/deken??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiwi80, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Even jullie advies nodig hoor! Wat hebben jullie bij de kleine aan in bed? Ons dochtertje (nu 7 maand) ligt in een slaapzak onder een lakentje en evt dekentje. Maar als ik ga kijken ligt ze er altijd helemaal bovenop of een eind omhoog.
    Hebben jullie ook een slaapzak en doen jullie dan nog een laken en of deken erover, of ligt jullie kleine alleen in een slaapzak zonder deken?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    alleen slaapzak hier, dekentje en lakentje schopte ze toen ze klein was altijd af en op een gegeven moment ging ze ontzettend door het bed hopsen in d'r slaap dat het ook gevaarlijk was dekentje/lakentje te hebben. Dus hier altijd alleen de slaapzak, en dan ligt het aan hoe koud het is wat eronder aan, of een romper korte mouw (>23 graden) of een romper lange mouw (21-22 graden) of een romper plus een pyjama lange mouw truitje (<21 graden)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zomer en winter alleen in een slaapzak. Afhankeljik van de temperatuur wordt de slaapzak aangepast en/of de kleding die ze draagt als ze er in ligt.

Maar geen dekentjes of lakentjes.

4. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    vanaf het moment dat ons zoontje ca 10 weken oud was hebben wij slaapzakken gebruikt. Hij beweegt heel de nacht in zijn bedje. Een lakentje of dekentje vindt ik dan niet veilig. In de winter krijgt hij een winterslaapzakje, met rompertje lange mouw en pyama en nu ligt hij in een zomerslaapzakje met een rompertje korte mouw en alleen het bovenstukje van zijn pyama.

5. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Hier alleen een romper met korte mouw en een pyamabroek (met of zonder sokjes) heb een erg warmbloeding kind haha..Daarnaast is het in zijn kamertje soms 25 graden op de teller..

6. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Mijn kleine man slaapt ook alleen in een slaapzakje. Als het fris is doe ik hem een pyama eronder aan, anders alleen een romper met lange mouwen. Kleine man heeft het snel warm namelijk.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier wel altijd een (dunne) slaapzak met laken en dekentje (ok, behalve met dit weer natuurlijk, maar doorgaans wel). Afhankelijk van het weer alleen een romper met lange mouwen of een pyama, met of zonder pyamabroek. Als ik haar een romper met korte mouwen aandoe weet ik zeker dat ze het halverwege de nacht koud krijgt en ik er weer uit kan, dus dat doe ik niet meer. Maar het is echt afhankelijk van je kindje.

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik zie het al, de meeste hebben alleen de slaapzak en verder niks geen laken of deken. Ik vond het zo'n "kaal" gezicht dus daarom mijn vraag. Maar ze slaapt nu ook heerlijk in haar romper en slaapzak zonder verder iets.
    Het is denk ik meer mijn idee erbij dat ik het vreemd vind, haha.

9. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    Hier ook alleen een slaapzak en ligt aan de temperatuur wat ik hem aan doe, onder zn slaapzak

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met die leeftijd alleen slaapzak. Sinds de winter weer deken erbij in dekbedovertrek.
    Maar hier ligt ze er ook vaak boven.
    Hier slaapt ze nu overdag in dunne slaapzak + romper. 's Nachts met een zomerpyjama/nachthemdje.
    Als het weer kouder is, pyjama met lange mouwen.

Deel Deze Pagina