dag nachtritme; overdag t kamertje niet donker maken ofwel.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1981, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter heeft sinds een week n redelijk ritme qua voeding en slapen.

nu vraag ik mij alleen af wat jullie doen met slapen overdag.maken jullie dan juist wel of niet t kamertje donker.ik hoor vaak zeggen dat je t overdag juist niet donker moet make,omdat ze dan denken dat t nacht is en hun ritme verleggen.
    maar heb zelf t idee dat onze dochter beter slaapt wanneer t donker is op haar kamer.

wat doen jullie.

liefs sannie

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij hebben het zo donker en stil mogelijk. Onze dochter is een onrustige en lichte slaper, dus dat werkt hier het best.

En dag nacht ritme ging hier op een gegeven moment vanzelf. Ze slaapt langer overdag als in de nacht!

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Wij hebben geen rolluiken dus we kunnen het zowieso niet donker maken overdag. Ze moeten het er maar mee doen en ze zijn het ook gewend. :)

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb altijd het rolgordijn naar beneden, vind het zelf toch ook niet fijn om in het licht te moeten slapen. en heeft hier geen invloed of ie langer daardoor slaapt, slaapt over het algemeen toch beter snachts als overdag gelukkig.

5. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK maak het kamertje ook altijd donker als ik haar op bed leg....Dat verschil tussen dag en nacht krijgen ze straks zelf wel door.

6. misa

misa Niet meer actief

Nog steeds licht hier overdag. Geen gordijnen. Maar als het beter zou werken om de gordijnen te sluiten, dan zou ik dat doen.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb geen verduisterende gordijnen, en meneer ligt nu al 2,5 uur lekker te slapen.
    Het voordeel is als je zelf geen verduisterende gordijnen thuis hebt je kindje ook ergens anders makkelijk slaapt.

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    de nacht donker met nachtlampje want helemaal donker begint ze gelijk te huilen en overdags gewoon gordijnen open maar denk als ze ouder is overdags wel gordijnen dicht

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Thuis slaapt Sven altijd in het donker, vanaf het begin al gedaan. We hebben dan de rolluiken dicht.

Toch slaapt hij ergens anders ook perfect. Ook als het lichter is.

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier overdag ook in t donker. In een lichte kamer slaapt hij echt niet overdag. Bij mij op t cb zeiden ze ook donker maken. Je slaapt tenslotte als het donker is.

11. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak het overdag niet donker. Mijn dochter heeft geen last van het licht.

12. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb 2 rolgordijnen op z'n kamertje hangen. De grote doe ik altijd naar beneden en de kleine laat ik omhoog. Donker maar toch nog een beetje daglicht!

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    overdag is het bij Denny nooit donker, maar als je het zelf beter vind werken voor jou kindje moet je het gewoon lekker donker maken. ieder kindje is anders. je kunt ook een bepaalde tijd stellen aan het slaapje overdag. dan bepaal jij het ritme een beetje

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier ook altijd donker!
    We gaan vrijdag op vakantie en wat als eerste mee gaat zijn vuilniszakken en tape, haha! Want vaak hebben ze in van die huisjes zulke lichtdoorlatende gordijnen!

Hij slaapt bij anderen ook niet superlang...
    En dat ritme zat er al heel snel in, gewoon een vast ritme voor zijn lange slaapje doen, dat hielp hij altijd goed!

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Doen wat werkt voor jullie.
    Ons dametje had binnen no time door dat je van 19.00 tot 7.00 uur eens echt ging slapen, maar overdag deed/doet ze altijd korte slaapjes. Ik had ook gelezen: gordijnen open laten, maar mijn man zei: ze slaapt zo slecht, ik denk dat ze beter slaapt in het donker. Dus dat zijn we gaan doen en het werkt voor haar beter. Maar haar dag/nachtritme is dus al van nature goed.

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier zo wel dag als nacht gordijnen dicht
    heeft altijd prima gewerkt (en nog)
    alhoewel er bij onze jongens direct een goeie nachtritme inzat

(we hebben alleen in de kraamdagen de jongens wakker moeten maken i.v.m voediing daarna nooit weer sliepen direct door dus, mits ze ziek zijn maar dat vind ik anders)

17. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Wij hebben overdag de gordijnen wel dicht, maar het is dan nog steeds licht op haar kamer. Wij doen dat zo, omdat ze dan ook leert te slapen als het licht is. Ik lees nu dat dat dus niet bij elk kind zo werkt, maar bij Zoë gelukkig wel. De nichtjes van mijn man kunnen alleen maar in een hele donkere kamer slapen, omdat ze niet anders gewend zijn (ook rolluiken dicht). Op vakantie slapen zij altijd slecht en wij wilden dat niet. Maar doen wat jij denkt dat het beste is voor je kindje.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Rolluiken zijn toch wat anders dan rolgordijntjes. Met rolluiken is het echt pikkedonker dag en nacht, met lichtwerende rolgordijntjes merk je wel duidelijk dat de zon gaat schijnen! Alleen het blijft redelijk donker.

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    In het begin hielden wij t kamertje overdag gewoon licht, idd om het dag- en nachtritme er in te krijgen. Toen ze de nachten door sliep ben ik het overdag ook iets donkerder gaan maken, schemerig zeg maar. Verduisteren doen we hier alleen 's nachts.

20. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    wij doen ook altijd het rolgordijn dicht als Sem 's middags naar bed gaat.. Hij slaapt dan een stuk beter!

Deel Deze Pagina