Baby 8 maanden opeens bang voor douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Late mama, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Ladies help!
    ons meisje van 8 maanden is sinds een paar weken opeens bang voor de douche. Tot voor kort vond ze het geweldig, deed tijdens het douchen haar mondje open en dronk als een hondje uit de douchekop en schaterde het dan uit.
    Een paar weken geleden was ze flink ziek, hoge koorts en toen hebben we haar een weekje niet onder de douche gehad (gewoon gewassen op het aankleedkussen). en sindsdien is het brullen zodra we haar in de douche zetten. Uitkleden gaat prima, ze heeft het ook niet te koud, maar zodra we over de drempel van de douchecabine stappen begint ze vreselijk te huilen. Dan heeft ze nog niet eens het water gevoeld, dus daar ligt het niet aan.
    Vanmorgen haar even in de douche gehad toen mijn man stond te douchen, maar zodra ze bij de cabine in de buurt kwam keek ze al weer bang.

Ik snap er niets van, er is niets negatiefs gebeurd daar, dus waarom opeens die angst?
    ik weet ook niet hoe ik dit op moet lossen. Ik was haar nu elke avond gewoon lekker met de washand, dus schoon wordt ze wel :D, maar ze zal uiteindelijk toch wel weer onder de douche moeten.

Komt dit iemand bekend voor? Of iemand een goede tip? :(:(

Alvast bedankt!

2. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien tijdelijk in een badje? Mijn zoontje werd altijd hysterisch onder de douche. Dus altijd in bad. Sinds kort heeft hij opeens interesse voor de douche. Dus nu elke avond douchen. Komt vanzelf wel weer denk ik.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier hebben ze beide zo'n fase gehad.
    Ik gaf dan emmertjes met eendjes erin of wat losse badspeeltjes, zong liedjes om ze af te leiden of deed ze in bad (dat ging beter). Ging echt vanzelf weer over, hebben ze niets aan over gehouden :D

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ik gehad. Ik heb haar toen een tijdje in de wasbak gebadderd.
    Ook geen idee wat er was, maar opeens was het weer over.

Deel Deze Pagina