Ik heb nog stapels hydrofielluiers van mijn dochter. Ik heb haar hiermee afgedroogd en tot ze 2 was. Nu vind ik dat ze best wel ruw en stug zijn. Ik heb ze de afgelopen tijd met wasverzachter gewassen, maar ik heb niet de indruk dat dit helpt. Normaal waste ik ze altijd met Neutral en spoelde na met azijn in plaats van wasverzachter. Voor de nieuwe baby wil ik ze weer lekker zacht hebben, wie heeft er tips?
Een nachtje in de soda met azijn? Dat haalt alle zeepresten eruit en dan worden ze vaak ook weer lekker zacht.
Dat ga ik proberen, bedankt! Ik zat zelf ook al te denken aan een nachtje in de azijn. Maar aan soda heb ik nog niet gedacht. Heb helaas geen droger... En ook geen waslijn buiten (kleine tuin). Maar bedankt!
stom he, ik heb dus hydrofielen van 3 jaar oud... en die van de hema zijn nog steeds mooi en zacht.. maar die van v&d en van de ikea zijn net krantenpapier. Behalve dat ze heel stug zijn zitten er ook vlekken in die ik er niet uitkrijg, dus ik vrees dat ze naar de poetslappenstapel gaan. Dan koop ik er lekker nog een paar nieuwe bij. Heb jij verschillende merken en zijn ze allemaal even stug geworden?
Wasverzachter zorgt dat ze niet meer goed vocht opnemen; azijn is dus zeker beter. Ik zou ze idd ook eens goed laten weken in soda + azijn, dan kort koud wassen zonder wasmiddel en vervolgens op normaal programma met (poeder) wasmiddel. Droger maakt ook zacht en is ook nog eens goed voor het vergroten van de vochtopname! Anders na het drogen eens goed door elkaar frummelen!
Azijn en in de droger. Desnoods een keertje bij familie of zo die een droger heeft. . Hier heb ik ze eerst gewassen, toen droger en strijkbout erover. Daarna bleven ze soepel. Mijn doeken zijn 37 jaar oud en een paar nieuwe.
Ik heb er een aantal van Prénatal en/of Babydump en ook een aantal van de HEMA. En nog veel van mijn schoonzus, gebruikt voor 2 kinderen. Allemaal waren ze in het begin even zacht. Na een jaar of 2 merkte ik wel verschil, maar ik weet niet welke het zachtste zijn gebleven. Mijn schoonzus heeft wel een droger, dus dat zal het misschien zijn, dat die nog wel goed waren.
Misschien een blonde vraag. Maar wassen met azijn.. wat voor azijn? gewoon om mee te koken? En stop je dat dan in de wasmachine in het gewone waspoedervakje?
Idd de droger ( lees dat je die niet hebt, maar idd misschien bij familie). Ze krimpen dat wel wat in elkaar maar zijn weer heerlijk zacht!
Voor dagelijks gebruik: Gewoon de goedkoopste natuurazijn die je kan vinden, in het wasverzachterbakje zoveel als er maximaal in mag. Dus niet in plaats van wasmiddel, maar in plaats van wasverzachter. Dit kun je elke keer doen, goed voor de machine en voor de was. Veel mensen gebruiken voor de baby geen wasverzachter. In dit geval ben ik van plan om de luiers er een hele nacht samen met soda in te zetten, om te kijken of ze er zachter van worden. Azijn lost kalkaanslag op. Vergelijk het met een koffiezetapparaat.
Goed voor de machine verschillen de meningen geloof ik over...heb wel eens gelezen dat azijn bepaalde onderdelen van de machine aan kan (of kon, bij oudere machines?) tasten?