hallo, zou graag willen weten wanneer een baby in een fietszitje op de fiets mee mag. ben namelijk afhankelijk van de fiets en in de buikdragen lukt niet meer. jildou kan al goed zitten. liefs anita
Mijn vriendin is eind juni bevallen en haar kindje zit sinds kort in het fietsstoeltje, met 6 mnd dus.
ze mogen in een kinderzitje als ze zelf goed kunnen zitten met een rechte rug! niet eerder. Gemiddeld is dat met 8/9 maanden.
Je kan het nu al wel doen, maar dan echt voor eventjes. Beter is idd met een maand of 8 als ze zelfstandig kunnen zitten.
als ze zelf goed kunnen zitten. brandon is nu bijna1 en heeft nog niet op de feest gezeten. nu met dit weer gaat die niet op de fiets als het weer mooer wordt gaat die met de fiets
nou, ben er achter gekomen dat kinderen vanaf 9 kilo op de fiets mogen, ik fiets alleen kleine stukjes, en wat ik lopen kan doe ik lopend, als ik een auro en rijbewijs had gehad ging ik nu ook nog niet op de fiets, maar ja ik ben er afhankelijk van
vanaf 9 kilo is niet helemaal waar hoor.Het gaat echt om de stevigheid van de rug! Maar kinderen hebben met 8 kilo gemiddeld de 9 kilo bereikt, en vaak dan ook dat ze met RECHTE rug kunnen zitten
Ik snap dat je graag wilt of moet fietsen, maar vraag op het bureau echt even na of zijn rug stevig genoeg is. 1 van de kindjes van ons bureau is overleden na een fietsritje(6 maanden oud) De ruggewervels kunnen het rechtop zitten met schokken nog niet aan. Moeder dacht zelfs dat het kindje in slaap was gevallen omdat het voorover zakte.Niet dus.
haar rug oke bedankt ik zal er aan denken, er zijn veel kinden van deze leeftijd die op de fiets zitten, en ik ga alleen kleine stukjes op de fiets als het echt moet. maar nu ik dat zo lees, vind ik het eng worden, het is niet echt een leuk antwoord.
Is een fietskar niks voor je? Ik heb er erg veel plezier van. Ik heb geen rijbewijs en het is echt ideaal! Jouw kleintje mag in een buggy ( die van mij helaas nog niet) en die kun je ook makkelijk meenemen in zo'n kar. In de kar zelf kan Jildou in een babyschaal veilig vervoerd worden zolang hij nog niet heel goed of heel lang kan zitten. Een fietskar hoeft ook helemaal niet duur te zijn en als je goed weet waar je op moet letten, kun je goed aan een leuke 2e-hands komen. Wij hebben een Montare Totty Rider met kunstof kuip voor 80 euro van marktplaats en die is perfect in orde en ziet er nog super uit.
Als jouw kindje goed en zelfstandig kan zitten, dan hoef je hier niet zo bang voor te zijn hoor. Maar het moet wel echt goed en zelfstandig kunnen zitten. Dus niet eventjes zelf zitten en omvallen..
oke bedankt vind het een beetje zonde om nu nog een fietskar aan te gaan schaffe, weet nu wel dat als er een tweede komt ik wel 1 aan ga schaffen