Slaapzak nog te groot of niet?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Pluisje88, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoi,

Een paar maanden terug heb ik een slaapzak gekocht bij de Hema, maat 68-80, zat prima maar de rits van 1 van de mouwen was afgelopen week kapot gegaan, dus vandaag wezen shoppen voor een nieuwe.

Nu is het aanbod qua winkels hier niet zo groot dus kwam ik weer bij de Hema uit. Na lang twijfelen heb ik een slaapzak maat 86-104 meegenomen. Nu vond ik dat al een grote marge 86-104 maar ons meisje is nu 75 cm dus leek me een slaapzak maat 68-80 eigenlijk wel wat klein.

Zit ik net naar het kaartje te kijken staat erbij 1 tot 4 jaar. Ligt het nu aan mij of is deze dan toch nog te groot? Hij is ook (logisch natuurlijk) een stuk langer als haar huidige slaapzak en vraag me af of dit niet onveilig/storend is voor haar? Iemand hier die me kan zeggen of ik 'm beter om kan ruilen of dat het geen kwaad kan?

Alvast bedankt!

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nee hoor dat is geen probleem, vooral niet bij Hema slaapzakken. Ik kijk altijd naar de opening voor het hoofd en de armsgaten, of die niet te wijd zijn zodat het hoofdje of de armen er niet in kunnen verdwijnen maar die zijn bij de hema slaapzakken vrij klein.
    De lengte van de zak maakt niet uit, heb ik geen last van en dochter ook niet geloof ik ;)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het voornaamste is dat de oksels en de hals openng niet te ruim zijn, zodat je kindje er niet in kan verdwijnen. Je kan dit eventueel verkleinen met wat steekjes garen. Maar te lang hoeft geen probleem te zijn.

Deel Deze Pagina