Hebben jullie ook wel eens iets geks meegemaakt met de baby van iemand anders? Een paar maanden geleden liep ik door een straat vlakbij mijn huisarts. Toen ik de praktijk uitliep naar de auto hoorde ik ineens geroep `Hoi hoi hier ben ik!`. Ik kon het niet plaatsen dus ik keek wat om me heen. Het bleek een jongentje te zijn van iets van 1 of 2 jr, die zijn slaapkamerraam had opengezet, en dus in zijn open raam stond op 4 hoog. Er zat wel een klein balkje voor op knie hoogte. Ik heb hem genegeerd (bang dat ie zou springen oid) en meteen aangebeld en geklopt op het raam. Tegen zijn broertje (5 jr oud ofzo) die opendeed zei ik dat hij gauw zijn moeder moest zeggen dat zijn broertje voor het open raam stond. Ik ben hierna weer gaan kijken en zag dat het jongentje werd weggerepen bij het raam vandaan en het raam dichtging. Na een paar minuten ben ik weggegaan omdat ik zelf een beetje haastig was. Ik heb zijn moeder dus niet kunnen spreken. Maar ik vond het wel bizar.
Lijkt me stug dat een kind van 1 zijn slaapkamerraam open kan doen en al hoi hoi hier ben ik kan roepen. Ja een ongeluk zit in een klein hoekje hè..
Ja op een dag liep ik de voordeur uit en zie ik het buurjongetje van 5 onkruid tussen de tegels weghalen met een groot scherp uitziend mes.... Ik schrok in eerste instantie maar zijn moeder zat er gewoon bij een sigaretje te roken . (is wel geen baby maargoed)
Ja hoor, Ik was laatst op een verjaardag en daar was ook een kindje van net een jaar die een heel zakje nibbits kreeg. Dat vond ik heel bizar. En vragen of ze mijn zoontje ook een zakje mocht geven.
ja ik denk het wel, ik ben dr nog niet zo goed in om het in te kunnen schatten Wij hebben zelf kindveilige raamknippen op onze ramen laten zetten. groetjes
Wij hebben onze wandelwagen verkocht. Die man kon hem pas om 22.00 uur ophalen. Liever niet, maar ja als het echt niet anders kan. Belt hij aan, heeft hij zijn dochter van een jaar of 4 bij. Moet hij natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik vond het vrij laat voor een kind op een doordeweekse dag....
Ons overbuurmeisje van een jaar of 2-3 loopt minstens 2 keer per week 's avonds nog met broers en zussen (allemaal basisschoolleeftijd) tot een uur of 23 of later op straat te spelen... Meestal huilen en brullen dus, kind is hardstikke moe, maar mams vindt dit normaal, (schijnt in de afghaanse cultuur normaal te zijn). Tja...
Nou bij mij is het een keer gebeurt met me nichtje, We gingen met z,n alle naar het zwembad maar vier volw bij elkaar elk dacht van elkaar die let wel op, Op eens denk ik waar is me nichtje nu ik in me badpak dat nog niet goed zat zo het zwembad in gesprongen en ja wel hoor me nichtje ging bijna kopje onder pfff dat was wel even schrikken zeker ook dat ik me bad pak dat nog niet goed zat het water in sprong maar dat maakte me op dat moment geen bal uit, Maar zo zie je een ongeluk zit in een klein hoekje. Of eens een kenis bij mij over de vloer alle kinderen in de slaapkamer van me zoon waren lief aan het spelen toen in eens het zusje van een baby van nog geen jaar haar broertje even bijna uit het raam hing om naar buiten te laten kijken ik gaf me toch een gil stom achter af en ja het gebeurde wel in mijn huis maar ze moeten van die ramen afblijven gelukkig woon in nog niet een halve etage hoog dus het zal wel mee gevallen zijn maar pff je schrikt toch..... Groetjes Patricia
ik heb gehad toen ik zwanger was dat er een klein jongetje in de winkel tegen me ze dat er een baby in m,n buik zat... je zag toen nog helemaal niets...en ik was geen babyspullen aan het kopen... maarja misschien was z,n moeder wel zwanger en zei hij dat tegen iedere vrouw ik heb er de hele dag nog aan gedacht... vond het zelfs een beetje griezelig gr Jose
Dat heb ik ook gehad met het zoontje van de man van mijn zus (niet haar zoontje). Na het kerstdiner vorig jaar zei hij "he er zit een baby in je buik!" nee hoor zei ik ik heb gewoon teveel gegeten. gelukkig hoorde niemand het. vond het ook een beetje griezelig eigenlijk.
Met kerst 2007 (we hadden net een positieve test gedaan) gingen we eten bij mijn ouders waar ook mijn gehandicapte ooms waren. Vraagt er één "en heb je al een baby'tje in je buik?". Tja kinderen en gekken spreken de waarheid.....
Gekken? Oke. Je zou misschien ook een iets meer respectvolle benadering kunnen kiezen, maar goed jij hebt voor deze gekozen en daarom veroordeel ik je niet. Mensen met een verstandelijke beperking zijn dikwijls erg intuitief. Ik heb dat ook meegemaakt toen ik zelf zwanger was. Mijn achternichtje wist ook dat ik een baby in mijn buik had toen er nog niets te zien was. En zij zag mij ook heel weinig eigenlijk. En datzelfde achternichtje trekt nu heel erg naar Yelena toe, zo leuk om te zien.
Hmm ik oordeel niet hoor over andermans kinderen en hun opvoed methodes. Maar sommige mensen mogen wel wat beter opletten...en hun verantwoording nemen. BIj ons in oude wijk was een gezin met 4 kinderen. jongste denk iets van 2,5 jaar oud was samen met zijn broertjes aan spelen boven...opa pastte op. OUders waren uit! Okey...niets aan dehand denk je.. Maar opa is een dronkenlap...was stomdronken in slaap gevallen op de bank...(ouders waren naar houseparty zonder contact gegevens achter te laten.....) groot kereltje had dus de raam open gezet....iets kleiner mannetje een stoel ervoor getrokken....en nog iets kleiner mannetje daagde kleinste uit..jij durft niet uit het raam te kijken! Allerkleinste mannetje deed dat dus wel..en donderde zo vanaf 1e verdieping op zijn koppie.. Hij heeft een schedelfractuur opgelopen en 3 weken in ziekenhuis in coma gelegen...ouders kwamen volgende dag thuis...buurt was woedend en ouders moesten onder politiebegelijding naar ziekenhuis....(zijn gearresteerd later omdat ze allebei kei stoned of onder de pillen in de auto reden en nalatigheid om geen goede oppas te zorgen...) Ergste was nog dat de overbuurvrouw een ambulance moest bellen...want opa wou niet wakker worden.............oudste deed de deur open en stond keihard te bleren op straat... Ach ja.. Oh en als iemand het herkend..sorry hoor maar vond het echt onverantwoord!! Groetjes, Miranda
Kindjes voelen dat gewoon aan. Mijn neefje deed dat vorig jaar ook bij mij. Was toen 2,5 en die zei ook jij hebt een baby in je buik. Niemand had hem wat verteld en ik was net 6 wkn ofzo.
Tja, jonge kinderen, staan gewoon nog heel dicht bij waar ze vandaan komen en voelen, denk ik, gewoon aan dat er weer een nieuw zieltje gaat incarneren. Ze zijn gewoon heel intuitief en gebruiken hun 6de zintuig nog optimaal. Eigenlijk heeft iedereen dat 6de zintuig, maar als we ouder worden, vergeten we blijkbaar hoe we het moeten gebruiken.