babydorm kussen

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Puck123, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Wie heeft een goede ervaring met het babydorm kussen? Onze zoon heeft een afplatting door op de rug liggen en voorkeurshouding. Ik heb vandaag het kussen besteld en hoop dat het helpt. Ik hoor graag ervaringen!

2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wij hadden een lovenest kussentje voor ons zoontje. Uiteraard werd het kussentje alleen gebruikt onder toezicht. Het heeft hier zeker geholpen. De kinderfysio had er zelf nog nooit van gehoord en stond ook te kijken van het resultaat.

3. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik zie dat dat een beetje hetzelfde idee is, wat fijn dat het bij jullie hielp. Ben zo benieuwd of het bij onze zoon ook gaat werken.
    Fijn om hier positieve verhalen over te lezen

4. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Een terecht opmerking van Ansje1982 over toezicht houden als je kindje op zo'n kussentje ligt. Iedere combinatie van een kussen en een jonge baby levert namelijk het risico op wiegendood op, als een baby met zijn of haar gezichtje tegen het kussentje aankomt.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

5. tipje2

tipje2 Actief lid

17 nov 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook goede ervaringen mee! Heb mijn zoontje altijd alleen op het kussentje laten slapen als ik er bij zat etc. Niet snachts
    Hoop voor jou ook op positieve resultaten :)

6. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje heeft het ook gewerkt. Ik gebruikte het ook 's nachts. Maar zij had ook een spreidbroekje en kon daar door niet rollen en dus ook niet met haar gezicht in het kussen komen. Anders had ik het alleen overdag gebruikt.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Zelfs kinderfysio's raden het ten zeerste af om 's nachts zo'n kussen te gebruiken. Baby's kunnen er zich in vast rollen en als jij dan net lekker diep ligt te slapen.........

Hier mochten we dat kussen van de kinderfysio alleen overdag onder toezicht gebruiken.

8. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Hier begin ik ook het resultaat te zien, heel blij mee, wat een goede uitvinding :)

Deel Deze Pagina