winter baby en nu zomer baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fleur1, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan is van 2 jan dus lekker in de winter en nu ben ik midden in zomer uit gerekend en nu vroeg ik me af wat voor andere afschaffen ik moet doen net als een ander jasje maar wat nog meer.

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja dat heb ik ook jason is in december gebroen en nu ben ik in augustus uitgerekend

moet nu zomder dingetjes kopen enzo
    ik denk dat je meer katoenen rompertjes en kleertjes moet hebben

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik weet niet wat voor rompertjes je nu hebt, maar voor de zomer lijkt het me niks om met lange mouwen te hebben.
    Pyjama's moeten niet te dik zijn, dat lijkt me niet prettig met 30 graden.
    Babykleding in maat 50 en 56 is meestal voor alle seizoenen te gebruiken, maar daarboven heb je winterbroeken en dikke truien of korte broeken en hemdjes.
    Verder denk ik niet dat je op de kleding na geen andere dingen hoeft aan te schaffen.
    Misschien een parasol en muskietennet voor de reisiweg? En een voetenzak voor de buggy?

Groetjes Saskia

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    voetenzak heb je pas nodig in de wintermaanden daar is het in de zomer veel ste war voor je voetenzak van de maxicosi is ook niet nodig een katoen dekentje zou voldoende zijn

indd ik ga rompertjes met korte of mouwloze rompers kopen

veel katoen dat is wel prettig denk ik indd een parasol voor de wagen en een muskieten net is altijd handig

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick is in juli geboren, maar ik vind het qua kleertjes weinig uitmaken met wat hij nu aan heeft. Zo'n heel kleintje trek je toch niet gauw korte mouwen of een korte broek aan. En als het echt warm is kan je hem alleen in romper neerleggen. Maar Rick heeft het grootste deel van de zomer ook lange mouwen gedragen. Alleen opletten dat het niet te dikke stof is.

Ik heb niet echt een zomerjas gehad voor Rick. Ik trok hem als het iets frisser was meestal een vestje aan met rits en cappuchon dat was warm genoeg.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Er hangt nu nog weinig tot niks aan zomerkleertjes voor baby's.
    Ik denk dat je in het voorjaar wel meer geïnspireerd zal worden door wat je ziet in de winkels.

Wij hebben laatst een winterbabyjasje maat 56 gekocht. Tja... de baby wordt in het ziekenhuis geboren en zal toch een jasje moeten hebben.
    Alle kans dat het maar een paar keer gedragen wordt. Zo vaak ga je niet weg de eerste weken. En daarna past het niet meer. :rolleyes:

Nouja, het was ook geen duur ding. En later kan je er altijd wel weer een vriendin/kennis/familielid blij mee maken, die hoeven er dan geen te kopen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken eigenlijk geen jasjes, hooguit een extra vestje. Verder de voetenzak van de maxicosi en in de reiswieg een deken.

Maar in maart en april kan het ook nog koud zijn, dus kan je het jasje ook nog gebruiken, als het dan nog past. Wij komen vanaf dag 10 toch wel bijna elke dag buiten trouwens ;).

Ik heb trouwens bijna alleen maar rompers zonder mouw en ik kan bijna alle kleertjes die ik heb ook wel gebruiken in de zomer, het verschil zit 'm dan in de dekentjes die je gebruikt.

Deel Deze Pagina