Ik ben op...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annelke, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik weet het even niet meer. Ik ben zo moe en mijn dochter vecht zo tegen haar slaap en doet slechts korte hazeslaapjes (=20min).

Al van in het begin, heb ik het zwaar met haar.
    Ze heeft reflux en ik kolf mijn moedermelk om het daarna in te dikken.
    En al van in het begin sliep ze amper. Te begrijpen als je pijn hebt.
    Maar sinds week 7 is de reflux onder controle maar er veranderde niets aan haar slaapgedrag.

In het begin bakerde ik haar in, maar dat vond ze niet meer zo fijn en sinds een kleine 2 weken hebben we een zipadee zip slaapzak op aanraden van een lid op deze site.

Maar nog steeds is het hier een slaapdrama.
    Ik heb al vanalles geprobeerd. Haar in bedje steken en wat laten wenen, haar in bed steken en erbij blijven(zowel niets zeggend als sussend). Uiteindelijk valt ze in t slaap maar voor slecht een korte periode van max 20 min. Daarna is ze klaarwakker en wat ik dan ook probeer, ze slaapt niet meer verder.

De draagdoek helpt het beste mits eerst het nodige protest om haar daarna ten volle over te geven. Hier slaapt ze het langste in namelijk soms zelf 2-3u.

Het samen slapen lukt soms wel, soms niet. Maar zodra ik weg ben, is ze binnen de 10min wakker.

Ik ben zelf zo moe, ik voel dat ik aan mijn limiet aan het komen ben.
    Ik ben prikkelbaar, kan nog weinig relativeren en weet gewoon niet meer hoe ik het moet aanpakken. Naast het weinig slapen, eist ze gwn nog veel aandacht.

Op zich vind ik die draagdoek niet erg. Maar om het zo altijd te doen... Pfff liever niet. Ik vind het toch een beperkin om veel te doen in het huishouden.

Oja, ik pas de regels van rust en regelmaat toe en toch lukt het niet.

Weet iemand raad?

2. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Heel herkenbaar, slaapt ze 's nachts wel?

Hier hetzelfde verhaal gehad en ik heb er aan toe gegeven, hup de doek in en ooit komt het vast goed.
    Ze is nog geen beste slaapster overdag maar langzamerhand gaat ze steeds langer slapen tussen de middag. Ze heeft dat zelf recht getrokken.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het lijkt me dat de reflux nog niet onder controle is en dat ze wakker wordt van pijn?

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Misschien een keer langs de osteopaat? Dat heeft hier geholpen :)

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kolft de melk af en geeft het in de fles. Hoelang duurt een voeding?

En als je nu eens live voed en een papje van jbpm vooraf en evt achteraf geeft?

En heb je al eens zonder jbpm geprobeerd?

Ken en volg je de leefregels voor reflux op?

Hoe is de reflux onder controle, wat versta je eronder?

6. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

6 apr 2015
    784
    457
    63
    Hier ook een osteopaat opgezocht en hier heeft het ook uitkomst geboden. Het is nog niet helemaal weg maar je ziet echt een groot verschil!

Verder had ons zoontje meer dan alleen reflux namelijk koemelkallergie, dus overgang op speciale voeding hielp uiteraard heel erg.

Ik denk dat je zoals je schrijft alles omtrent tips voor reflux hebt geprobeerd? Hier helpt het lange tijd rechtop houden het allerbeste!
    Het klinkt vanzelfsprekend maar wij deden echt minimaal een half uur maar liever een uur. Hierdoor gaat het boeren ook beter, het bleek achteraf dat dat hem ook dwars zat waardoor hij slecht in slaap kon komen.

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Owjee, heel herkenbaar inderdaad. Wat rot. Ook ik kolfde alles, tot aan 3 1/2 maand toen kon ik niet meer. Hier sliep ze gelukkig snachts wel, en bij jou?
    Hier was de reflux ook redelijk onder controle maar was het slapen ook een nog steeds een drama. Het ging uiteindelijk steeds een beetje beter. Met 5 maand ging het echt wel goed. Ik hoop dat dit voor jullie ook het geval is.
    In de tussentijd, vraag/aanvaard hulp. Deel de lasten met je partner of een ander.
    Wat ik hier boven lees over boeren dat herken ik ook. Dat zat echt vaak dwars en ze boerde heel moeilijk. Ook de osteopaat benoemde dit (waaraan een bezoekje trouwens nuttig kan zijn).
    Zet m op!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Buikslapen heeft hier voor de oplossing gezorgd.
    Daarbij wordt reflux echt minder met verloop van tijd. Hier was het met 4.5 maand ineens over. Ik hoop dat dit voor jouw kindje ook geldt.
    Is het nog een optie om kleinere flessen te geven? Max 70-80 cc en dan vaker een fles heven?

9. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik hoop dat ik op alle vragen een antwoord geef, anders trek je maar aan mijn oren

Gelukkig gaat de nacht redelijk. Ze slaapt van 23 tot 3u30 en dan tot 7u.

De verborgen reflux zie ik onder controle aangezien ze niet meer zo reageert op de melk die opkomt. Ze krijgt medicatie en de indikking.
    Vroeger was het bijna non stop krijsen en niet te troosten.
    De leefregels worden toegepast.
    De borst ben ik stilletjes aan terug aan het introduceren.
    Ik ben beginnen kolven omdat ze op 7 weken opgenomen was in het ziekenhuis omdat het niet meer ging met haar. Ze sliep niet en krijste continu. Toen is besloten om mijn melk in te dikken met nutriton.
    Sindsdien ging het al beter.

Ik ben al naar 2 verschillende osteopaten geweest.
    De laatste sinds 2 weken. Deze heeft al verbetering gebracht in de reflux. Vandaar dat ik terug de borst kan introduceren.

Maar het inslapen en doorslapen overdag blijft hel.

Ze vecht echt om te slapen en als ze dan slaapt is het slechts van korte duur. Ik kan gewoon niks doen en heb amper zelf ontspanning.
    Ze is ook hysterisch als ze niet bij mij is. Bij mij is alles goed dan lacht ze veel en is content. Bij een ander is het heel eventjes goed om dan te beseffen dat ze mij mist... En dan is het weer krijsen tot ik haar pak en dan lacht ze onmiddellijk. Hierdoor isoleer ik me ook meer want haar afgeven is voor een ander echt niet fijn.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sprongetje? Zijn soms echt vermoeiend.

11. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar, hier was buikslapen ook de oplossing. Toen hij twee weken oud was heeft hij zichzelf van rug naar buik gedraaid vanuit zijn woede en frustratie en viel daarna in slaap, sindsdien op buik weggelegd.
    Niet volgens de voorschriften maar wel meer rust.
    Veel refluxkindjes vinden het op de buik fijner.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Indikken icm medicatie wordt afgeraden en is onnodig als de medicatie goed werkt.

Jbpm en medicatie wordt afgeraden omdat dit van elkaar de werking kan beinvloeden.

Het doel van jbpm is het zorgen dat de pijnlijke maagzuur icm met beter in de maag blijft en niet in de slokdarm. De maag heeft een beschermlaag tegen maagzuur, de slokdarm niet.
    Als je jbpm gebruikt kun je niet zien of de ingedikte voeding idd in de maag blijft. Je ziet dat er niet meer gespuugd word, maar hoever komt het wel of niet omhoog? Ingedikte voeding in de slokdarm doet meer pijn dan dunne voeding.

Als je medicatie gebruikt zorgt dit ervoor, afhankelijk wat je hebt, dat de maagzuur aanmaak verminderd wordt of dat de zuurgraad verminderd. In beide gevallen doet het omhoog komen van de voeding geen pijn meer.

Waarschijnlijk voelt het voor jou nu tegenstrijdig maar ik zou stoppen met jbpm.

Je zegt dat je jezelf isoleert. Het hoeft niet, ookal geef je je dochter niet uit handen. Ik gaf mijn kinderen ook niet constant uit handen, zeker de eerste maanden niet. Als zij dat niet prettig vinden is dat niet nodig, vind ik.

Vragen;
    Welke medicatie geef je en hoeveel? Bedenk dat diverse medicatie regelmatig opgehoogd moet worden. Volgens mij alleen nexium niet.
    Denk je dat de medicatie echt voldoende werk doet?
    Hoelang duurt een voeding bij fv?

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nogmaals mijn vraag, hoeveel melk geef je? En zijn kleinere flessen een optie?
    En idd buikslapen..

14. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik voel gewoon dat ze geen pijn heeft. Het zal wel lastig zijn dat de melk nog boven komt maar pijn heeft ze zeker niet.
    T is gewoon dat ik merk dat ze echt vecht om te slapen. Zelf in de draagdoek is er eerst protest. Ze is gewoon lastig omdat ze zo weinig slaapt. Protest voor inslapen en snel wakker.

Ze weegt nu 5kg740 en krijgt 2x3ml omeprazole
    Idd ik vind het heel moeilijk om die nutriton te stoppen aangezien ze pas geholpen was met haar pijn. Toen kreeg ik een kind dat geen pijn had. Ik hoor de melk nog boven komen hoor.
    Nu ik wil wel stoppen hoor maar als het dan weer erger wordt... Nu ik ben stilletjes an terug aan het overschakelen naar de borst

Ze eet een 110ml minder is geen optie. Dan krijst ze omdat ze meer wl en kalmeert niet tot je haar fles terug geeft. Ze doet hier 20 min over

Buikslapen wil ze niet. Dan wordt ze bozer en verliest nog meer haar tutje.
    Want zodra ze haar tut kwijt is, is het concert en slaapt ze niet meer verder

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar last hebben kan ook voldoende zijn om wakker te worden, toch?

Je zegt dat je zelfs met jbpm de voeding nog omhoog hoort komen. Hou er rekening mee dat dikke voeding die omhoog komt meer paniek teweegbrengt dan dunne melk, dus misschien voegt dat ook toe aan de onrust. Als de medicatie voldoende helpt, mag het omhoog komen van de melk geen pijn of onrust veroorzaken. Maar als die voeding ingedikt wordt, dan kan die onrust dus tóch weer toenemen.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap je angst.

Ik heb zelf hg gehad tijdens de 2e zwangerschap, voor mij betekende dit 24 uur misselijk en snachts wakker worden van de misselijkheid om te moeten braken.
    Om er niet al te diep op in te gaan; dikkere voeding deed vele malen meer pijn bij het braken dan dunnere voeding.
    Ik geloof er heilig in dat dit ook voor babys is.

Mijn oudste had verborgen reflux, de jongste gewone reflux.
    De jongste kon niet tegen jbpm, daar ging hij zelfs van projectiel braken. Toen wij aan de juiste medicatie zat hebben wij hem, helaas, meerdere malen in de ochtend teruggevonden in een nat bed. Ergens tussen het zelf naar bed gaan en wakker worden had hij blijkbaar het hele bed onder gespuugd. Zonder ook maar een kick te geven. Dit betekend dat het voor hem geen pijn deed. Ook de ka gaf aan dat dit juist een blijk was van goede werking van de medicatie.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bijsluiter online wijst uit dat max bij 5,5 kg 2x 3,85 ml mag zijn.

Mogelijk is ophogen dan dus nog een optie.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  19. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

#19 itakepictures, 3 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2016
    Oh HEEL herkenbaar, mijn dochter bleek ook reflux te hebben en ik werd echt gek van het slechte slapen. Ook bij ons werkte alleen de draagdoek maar dat vond ik zelf op den duur ook erg slopend voor mezelf, want ik moest altijd wandelen/in beweging blijven. Zijn allergieen e.d. uitgesloten? Heb je al eens overlegd met de kinderarts over haar slaapgedrag? Kun je misschien vanuit het ziekenhuis begeleiding krijgen? Wij hebben uiteindelijk (nadat de reflux zelf onder controle was) begeleiding vanuit het ziekenhuis gehad door de maatschappelijk werkster om het slaapgedrag van onze dochter aan te pakken. Het ws nl echt een overprikkelde en vermoeide baby die veel huilde. Ik ga niet helemaal uitleggen wat we gedaan hebben want ik geloof echt dat je dat met hulp van een professional moet gaan doen, maar het kwam er op neer dat we een strak dagschema voor haar gingen hanteren met op vaste tijden (uiteraard met wat speling en goed kijken naar haar behoeftes) voeden, 'spelen , slapen etc. We waren voorbereid dat het de eerste 2 weken heel pittig kon zijn en dat we ook blij moesten zijn met bijv. 50% verbetering maar binnen een paar dagen hadden we een baby die sliep en blij was. Ineens was het klaar met urenlang huilen en ellenlange drinksessies. En dat is sindsdien niet meer veranderd. Dat werkt ook echt ALLEEN als je de reflux hebt'opgelost', want zolang ze dara last van hebben kun je RRRen wat je wilt maar gaat het niet gebeuren. Veel succes!

20. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Wat fijn dat ze 's nachts zo goed slaapt. Overdag klinkt het vermoeiend. Ik had geen reflux baby, maar wel een kindje die onrustig was en veel huilde. Het enige wat uiteindelijk hielp, was andere verwachtingen hebben. Eigenlijk zo min mogelijk verwachtingen. Hoe meer ik wilde dat hij ging slapen, hoe gefrustreerder ik werd. Bij ons was de draagdoek en daarna draagzak nuttig. Als je meisje goed in de draagdoek slaapt, dan zou ik haar sowieso 1 slaapje daarin doen.

Hoe werkt het om je dochter in de woonkamer te laten slapen, bij jou? Blijkbaar heeft ze het nodig om veel bij jou te zijn. Kan je partner 's avonds iets overnemen? Dan kan je eerder naar bed, of juist weg, nog iets voor jezelf doen. Het is super vermoeiend, maar dit is niet blijvend. Ze gaat straks op eigen benen staan en meer zelf kunnen/doen.

Succes!

Deel Deze Pagina