Slaapzak of dekentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jeshh, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ons baby slaapt normaal gesproken in een slaapzak (plus dekentje als het koud is), maar hij ligt muisstil. Als hij zich verplaatst dan is het soms richting het hoofdeind.

Vandaag had ik zijn slaapzak gewassen en die was nog niet droog. Hij ligt nu dus onder een dekentje. Heel ontspannen, armpjes niet geforceerd opzij.

We willen even afwachten hoe hij het doet vannacht, maar als dit goed gaat, is een slaapzak dan echt nodig? Of mag je ook kiezen voor alleen een dekentje? Wat zijn de richtlijnen hier in?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tuurlijk mag ook gewoon een dekentje! Hier vanaf 3 maanden een slaapzak omdat ze hele bedje doorging en onder de deken kwam. In het wiegje (sliep toen nachten bij ons op kamer nog en overdag eigen kamer) had ik wel gewoon een deken nog.

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ah thanks voor je antwoord! Ik dacht echt dat een slaapzak een soort van regel was. Maar fijn dat dat niet zo is ;)

Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn zoontje lag ook altijd stil in bed in een slaapzak en dekentje erover.
    Met 8 maanden rolde en kroop hij het bed door dus werd een dekentje te gevaarlijk.
    Sindsdien ligt hij in een slaapzak.

5. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Nee hoor dat hoeft niet perse. Hier wel altijd gehad, maar ze ligt vrij snel zonder deken en dan vindt ik dat nog wel koud snachts.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee hoor slaapzak hoeft echt niet persé, als hij zonder gewoon goed slaapt ook prima natuurlijk.
    Gebruik voor onze dochter wel een slaapzak, ze werkt zichzelf naar boven in bed en tegenwoordig schopt ze de dekens ook weg, was bij onze zoon precies zo, dus die lag ook in een slaapzak tot hij naar een 1-persoonsbed ging.

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Oh begrijp me niet verkeerd; als hij gaat rollen en kruipen in bed tover ik de slaapzak weer tevoorschijn hoor ;)

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Oceanna vindt dit leuk.
  8. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hier , vanaf de geboorte onder een dekentje en lakentje gelegen.Tot het moment dat ze begonnen te draaien en schuiven in bed. Toen naar een slaapzak overgegaan. Lag opeens met zn hoofd aan zn voeteneind... Dus was een deken niet meer veilig. Dat was ongeveer met 4 maanden

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Hier lag ze onder een dekentje totdat ze in staat was dr speen te gaan zoeken en ik dr aantrof met dr speen in dr mond met dr koppie onder t lakentje (was gelukkig zomer). Sindsdien slaapzak en ze gaat t hele bed rond dus voorlopig krijgt ze geen deken meer.

Deel Deze Pagina