slaapzak of wikkeldoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamstefanie, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamstefanie

31 aug 2011
    45
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    hallo dames

wat raden jullie aan om te gebruiken voor de kleine om in te slapen een slaapzak of wikkeldoek?

ik zit namelijk erg te twijfelen wat vooral ook het beste is om vanaf te geboorte te kunnen gebruiken

gr stefanie

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon dekentjes! en als ze wat groter zijn en gaan trappelen een slaapzakje.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Inderdaad, gewoon lakentjes/dekentjes.

Eventueel kan je later als het nodig is een slaapzak aanschaffen. Wikkeldoek weet ik niet goed wat je ermee bedoeld, maar als je zo een inbaker doek bedoeld zou ik die sowieso niet aanschaffen/gebruiken.

Succes.

4. mamstefanie

31 aug 2011
    45
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    oke ja omdat ik nu juis veel zie en las of wikkeldekens en slaapzaken maar gewoon dekentje blijft het beste :p

5. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou gewoon een lakentje + dekentje gebruiken en een slaapzak pas wanneer de baby wat ouder is.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    een wikkeldoek is handig om te gebruiken als ze nog heel klein zijn en bv even in de box liggen of bij je op schoot zodat ze het niet koud krijgen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een wikkeldeken gebruik je inderdaad om met je kindje op schoot te zitten, in de box, door de koude gang, 's nachts te voeden, maar daar leg je ze niet in te slapen. Als ze zo klein zijn slapen ze gewoon onder een lakentje en dekentje. Als je een woelkontje hebt, kan je een slaapzakje maatje 50-62 bij de hema of prenatal halen, maar is niet vanaf dag 1 nodig.

8. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben in het begin een dekentje gebruikt en na een aantal weken/maanden zijn we slaapzakken gaan gebruiken. Hij kroop toen onder de dekens weg.

Een wikkeldoek zou ik sowieso niet doen. Als je 'moet' gaan inbakeren, dan kun je altijd gaan kijken naar een doek of zak daarvoor. :)

9. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik heb hier ook gewoon een lakentje en een dekentje gebruik. Met 7 weken een kleine slaapzak gekocht (bij de V&D) omdat Mark zijn dekentjes 's nachts steeds afschopte.
    Inbakerdoek zou ik alleen gebruiken als het echt nodig is en een wikkeldoek zoals hier al gezegd alleen voor de warmte bij het op schoot nemen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook begonnen met dekentjes+lakens. Toen hij met 2 maand echt bewegelijk werd, ben ik overgegaan op slaapzakken.
    Wikkeldoeken zijn niet echt handig in bed, die slaan ze toch wel open als ze wat bewegelijk zijn. Dus dat was meer na het badderen en op schoot.
    Inbakeren zou ik alleen doen, als het nodig is. Want dat moet je ook weer afwennen voordat ze kunnen draaien..

11. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    hier ook een deken en laken. Overdag in de box inderdaad een wikkeldeken. Mijn dochter paste ook echt nog met geen mogelijkheid in een slaapzak toen ze net geboren was hhaha.

Deel Deze Pagina