Hallo allemaal, Mijn zoontje is bijna 7 maanden. Hij slaapt al een flinke tijd goed door, maar wordt sinds een week een paar keer per nacht huilend wakker. Ook heeft hij af en toe koorts, dan weer verhoging en dan weer normale temperatuur. Dit samen met een aantal andere symptomen lijkt erop dat er een tandje door gaat komen. Ik zie alleen nog helemaal niks, dus weet niet goed of het raadzaam is om dentinox of chamodent te gebruiken. Heeft iemand tips? Hoe lang kan het duren tussen het voordoen van symptomen en het doorkomen van een tandje? Bedankt!!!
Hier heeft het ongeveer 1 maand geduurd tussen de symptomen en het doorkomen van de 1e tand. En de symptomen zijn er nu nog, 2e tand komt achteraan.
Ik zou gewoon chamodent gebruiken want dat werkt overal. . Dentinox is een beetje moeilijk omdat je niet weet waar het precies zeer doet.. Chamodent hielp hier heel goed de eerste tijd. .alleen zijn voortanden waren nog steeds een drama maar voor de ondertabden hielp het goed.
Niet helemaal on topic, maar... Mijn dochter is bijna een en nog geheel tandloos, maar ik heb wel aan mijn tandarts gevraagd welke eventueel goed zou zijn als pijnbestrijder. Hij gaf als antwoord dat hij als tandarts dentinox niet bij zijn kindje zou gebruiken, omdat daar ecnte verdovende middelen inzitten, hij raadde mij aan of vsm of een zakje kamillethee (het zakje dus) te laten afkoelen in de koelkast en dat deppen op de pijnlijke plaats (als het kindje dit toelaat natuurlijk).
Hier duurde het na de symptomen zo'n 5mnd voor de 1e tand door was Hebben afentoe dentinox gebruikt daarvoor, werkte direct.
Heel herkenbaar! Mijn dochter is dan de hele week hangerig, dunne poep luiers, beetje luieruitslag, en huilerig. Ze heeft toevallig weer tandjes gekregen afgelopen week.
Daar had ik mijn hoop ook op gevestigd, maar daar doet hij helemaal niks mee. En als hij 's nachts overstuur wakker wordt, heeft hij niet veel zin in een bijtring. Helaas dus niet de oplossing.
Helpt een voeding ook niet? Veel kindjes gaan rond die leeftijd weer om een nachtvoeding vragen. Gaat vanzelf weer over.