16 maanden en ineens VROEG wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jellybean79, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hallo!

Is er iemand die of de gouden tip heeft of alleen al herkenning in het volgende?

Mijn dochter van 16 maanden is bezig met haar kiezen; dat speelt al even, is een tijd aan de diarree geweest en wat meer moe. Dat lijkt nu beter te gaan.
    Slapen heeft ze altijd goed gedaan(afkloppen en we boffen; meestal wakker rond 7:30 zo), maar sinds een paar dagen is mevrouwtje om 5:00-5:30 klaarwakker met een serenade van dien.:$
    Laten huilen deden we al wel 's nachts, dat deed/ doet ze wel eens in haar slaap heel even als ze haar speen kwijt is of droomt, en dan slaapt ze gewoon weer door. (eruit gegaan in het beginn maar toen werd het dus een feest. Daar zijn we snel vanaf gestapt en ondanks dat ik niet van de straffe laatmaarhuilen tactiek, lijkt dit wel het beste te werken want dit gebeurt nu aanzienlijk minder) maar dit is echt wákker. Maarja, niet te genieten dus de rest van de dag :-S:)

Ik neem aan dat dit een fase is, en ben dan vooral benieuwd naar wat jullie hebben gedaan om dit te 'verhelpen' (dat kan niet, dat weet ik als het een fase is, en accepteren ook gewoon dat het is zoals het is, maar wellicht een goede tip die ik nog niet ken die helpt om het geen blijvends iets te laten zijn )

2. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Mijn dochter is al bijna 4 maar wij hebben in die afgelopen 4 jaar ook dit soort fases gehad. Dan was het is eens tussen 5.00-6.00, we hebben ben zelfs 4.50 voorbij zien komen. Niet meer in slaap te krijgen!
    Uiteindelijk werkte niets, slaaptrainer, boos worden, rustig uitleggen, niets hielp! Dan maar accepteren, soms duurde het een week, soms een maand. Het ging stijf weer over. Wij zijn het dus gaan accepteren, ze kwam.soms bij ons in bed tv kijken want slapen deed ze daar ook niet. Voordeel was dat we nooit hoefden te haasten 's ochtends ;)

Kortom, op tijd naar bed en accepteren. Als je er middenin zit geloof je het misschien niet, maar het zijn echt fases.
    Dochter was afgelopen maanden (erg lange fase) enorm vroeg wakker, 6.00 was al bijna uitslapen voor ons...en sinds 2 weken is het ineens weer richting 7.00 uur.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik weet niet hoe de slaapjes overdag zijn, maar daar zou je wat mee kunnen spelen. Eventueel smiddags eerder wakker maken.
    Maar het kan ook een fase zijn en die moet je helaas gewoon uitzitten

4. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Oh het middagslaapje hier inkorten of weglaten hielp ook niets!

5. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Wil ze misschien een flesje drinken?

En anders inderdaad accepteren, vroeg naar bed en afwisselen met vroeg opstaan (jij de ene dag, jouw man de dag erna etc.) en in het weekend proberen bij te slapen. Het is wel heel herkenbaar trouwens hoor. Ik ben echt kapot op die dagen. 5 uur is echt veel te vroeg...... :(

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C word ook standaard tussen 5 en 6 wakker tegenwoordig.
    Ik neem der mee naar ons bed toe, doordeweeks is mijn vriend toch weg rond dat tijdstip dus genoeg ruimte in bed ;)
    Ik zeg dan tegen der dat ze der mond dicht moet houden en moet gaan slapen.
    Meestal ligt ze nog even wakker en kruipt dan tegen me aan en gaat slapen.
    Zo slapen we tenminste nog even 2 of 3 uurtjes ;)

Deel Deze Pagina