Hi allemaal, ons kindje is vandaag precies 3 maanden alles goed en wel. Maar ik had van de week een koortslip waarmee ik erg zorgvuldig was, maar wel eea opinternet ging opzoeken. daar las ik dat het al voor het ontstaan besmettelijk is. Dit baart mij enige zorgen want ik geef uiteraard kusjes en soms heb ik haar speen even in mn mond. Ben ik nu te angstig als ik internet lees? Want het lijkt er voor mij ineens te zijn. wie heeft ook wel eens een koortslip en hoe ga je daarmee om? Want zelfs naar mn man ben ik nu wat angstig. Heel gek. Sinds ik het gelezen heb lijk ik wel panisch, wellicht hormonen ook
Je kan het niet meer veranderen. Je baby is 3 maanden dus in principe kan t immuunsysteem het wel aan.
Als je zelf regelmatig een koortslip heb heeft je kindje mogelijk al wat afweerstoffen van je gekregen tijdens de zwangerschap. Je kan het niet meer terugdraaien en ik zou het naast je neerleggen. Je bent voorzichtig genoeg en meer kan je niet doen en ik zou je kindje vooral lekker blijven knuffelen/ kussen ( zonder koortslip want juist van deze liefde en aandacht groeien ze.
Ik heb regelmatig een koortslip gehad. Zeker in de baby tijd van kindje. Want juist dan een lagere weerstand. Op het moment dat ik het had was ik altijd extreem voorzichtig. Maar als je hem niet hebt, kun je ook niet alles voorkomen. Je kindje verdient juist ook kusjes en knuffels. Speen in mijn mond nemen heb ik wel bewust altijd gemeden. Gewoon ook omdat ik dat sowieso geen fijn idee vindt.
Ik heb al zolang ik me kan herinneren regelmatig een koortslip. Bij een van de kinderen zelfs al in de kraamtijd. Tot nog toe heeft niemand het gekregen. Zelfs mijn man niet. Als ik een koortslip heb ben ik ook heel erg voorzichtig. Ik kus idd niet, gebruik ander bestek om bijv de boterhammen te smeren van de kinderen. En ik let er op dat ze niet uit mijn beker drinken. Je moet idd voorzichtig doen, maar meer kun je niet doen.
De grond is denk ik zelfs schoner dan de mond van een mens als t om een speen gaat. Ik deed dat ook niet
Hier ook. Ik geef liever ook geen kusjes op de mond. Dan vouw ik mijn lippen naar binnen als mijn jongste dat toch opeens doet (als ik dus geen koortslip heb). Voor het geval er toch 1 aankomt.