Groffe/Grote Motoriek loopt achter..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samy84, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai all,

Ik vroeg mij af of iemand een dreumes heeft of kent die met 11 maanden nog niet kruipt/tijgert? Zo ja was er een oorzaak?

Mijn kleine is nu 13 maanden (gecorrigeerd 11) en rolt alleen haar hoofdje krijgt ze op de buikligging amper omhoog en anders heel kort...

Is zij de enige of zijn er meerdere?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter loopt ook heel erg achter met o.a. de grove motoriek. Als jouw dochter van 13 maanden zelfs nog moeite heeft met het optillen van haar hoofd in buikligging zou ik eens een afspraak maken bij een kinderfysio. Wij hebben met onze dochter van nu 2 al ruim 6 maanden fysio en in die tijd is ze erg vooruit gegaan.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Er zijn er meerdere kindjes hier op het forum waarvan ik weet dat ze met 11 maanden nog niet veel bewegen.
    Ben je al bij een fysio of kinderarts? Zij kunnen je evt. tips geven en kijken of er een oorzaak is voor de motorische achterstand.
    Of misschien kunnen ze je geruststellen en is het een late rijping. Succes!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter kroop/tijgerdenog niet 11 maanden, rolde welde kamer door..

Maar dat ze haar hoofdjr nog niet goed omhoog houdt, is nietgoed. Ik zou dus kinderfysio inschakelen..

5. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeten bij te vermelden ze krijgt al sinds juli 2011 fysio aan huis en elke week oefenen we dan ook en ze is bij de kinderarts onder controle.

Afgelopen week een test bij de fysio in het ziekenhuis gedaan bleek ze de ontwikkeling van een baby van 6mnd te hebben..

Ook bij een hele goede kinderneuroloog geweest en volgens hem was het allemaal goed en moeten we over 3mnd weer terug maar gewoon tijd nodig en veel oefenen.

Heeft iemand een gouden tip om op haar buik te stimuleren?Leg ik haar nu op de buik dan draait ze meteen naar haar rug.

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Misschien vindt jouw kleintje t makkelijker als ze bij jou (of partner, wie dan ook) op de buik ligt en al iets gestut worden... Ze kunnen niet omrollen, maar oefenen wel t hooghouden van t hoofdje...

7. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet dat consequent gaan doen, ik zet haar vaak ook bij het venster waarbij ze dus zelf op haar armpjes steunt en dan naar buiten kijkt...

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    hoe is haar emotionele ontwikkeling? Ik vind het wel een beetje apart dat de neuroloog niet verder wil kijken als jij je ongerust maakt

9. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lara die is gewoon verder normaal niets bijzonders tot nu toe... ik moet zeggen dat ik wel vertrouwen in deze neuroloog heb het schijnt een hele goeie te zijn en dit is de eerste keer dat ik echt op een arts vertrouw deze man heeft veel ervaring/kennis.

Onze fysio zei dat hij erg goed is en als hij iets opmerkt of twijfelt dan zoekt hij het echt tot de bodem uit.

10. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Tip voor het buikliggen heb ik van mijn zus gekregen (ook fysio gehad): opgerolde handdoek onder je kindje leggen ter hoogte van de borst. HIerdoor is het makkelijker om het hoofd omhoog te houden maar rollen ze ook niet zo snel om (was hier ook het probleem). En als je dan zelf ook ervoor gaat liggen met wat vermaak (speeltjes), vinden ze het ook leuker om hun hoofdje omhoog te houden.

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn zoontje begon pas met kruipen toen hij 13,5 maand was! Daarvoor bewoog hij wel veel hoor, hij zat al alleen toen hij een maand of 7 was en ging met een maand of 10 billenschuiven en kwam zo overal wel. Tijgeren heeft ie nooit gedaan, net als omrollen, nou ja een dag of 4 heel fanatiek, daarna nooit meer. ;)

Het kan dus zijn dat het allemaal nog komt, maar idd. het hoofdje optillen zou ze nu wel moeten kunnen denk ik.
    Dennis lag niet graag op zijn buik en dus was het oefenen met hoofdje optillen hier ook niet altijd een feest, meneer had het vaak al snel gezien, maar je moet wel blijven oefenen, met een kussen onder de armpjes wil vaak wel goed.

En als je je nu echt zorgen maakt, gewoon weer aan de bel trekken bij de arts, daar istie voor! ;)

12. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    ons mannetje loopt ook achter. onze vent kon met 15/16 maanden alleen nog maar tijgeren en zelfstandig zitten.. Hebben toen ook een Fysio ingeschakeld en meneertje heeft een lage spierspanning in zijn rug en in zijn buik en zn gewrichten zijn hypermobiel.. (heel flexibel) fusio begint nu eindelijk zijn vruchten af te werpen! meneer kan zelf gaan zitten, aan de tafel staan en zich een beetje optrekken aan de tafel tot op zn knieen.. dus lekker doorgaan met de fysio opeens pakken ze het op..

en de tip van een paar reacties eerder met die opgerolde handdoek werkte hier ook altijd erg goed..

succes!

Deel Deze Pagina