Ons meisje heeft een constant terugkerende hoest. De laatste keer duurde het al bijna 3 weken en bleef ze aanhoudende koorts houden. Ze kreeg toen voor de zekerheid een AB kuur en het werd na een dag of 3 al meteen beter. De kuur is nu een week klaar en het begint weer. Je hoort en voelt ook dat er slijm hoog zit en ze heeft vooral als ze slaapt contstant een hoestprikkel. Ze heeft zichzelf al meerdere keren wakker gehoest zo zielig. We gaven steeds wel Tussikind en het flesje is inmiddels al half leeg. Bisolvon wil ik eigenlijk niet geven want de kinderarts gaf een paar maanden geleden aan dat het slijm hier dunner van wordt en dat ze dat niet aanraden bij baby's. Ik zou ook eigenlijk willen weten wat dat slijm veroorzaakt. Ze heeft kma en heeft voeding met 0,0% melkproducten dus daar kan het niet aan liggen. Elke keer als we naar de huisarts gaan zegt hij dat het hoog zit en dat de longen schoon zijn. Als ze hoest is het slijm ook weg en hoor je even niks meer tot het weer begint. Ze heeft er geen verhoging of koorts bij maar het begint zo langzamerhand echt hinderlijk te worden!
Heeft ze het ook benauwd? Hoor je ook een piep als ze in- of uitademt? En is ze er ook neusverkouden bij? Mijn zoontje heeft pseudo-kroep gehad en die hoest zit ook 'hoog' (en komt vooral 's nachts opzetten). Is meestal vrij onschuldig maar er gaat wel wat tijd overheen voordat het helemaal over is. Mijn zoontje was er dus ook wel grieperig van en ik krijg de indruk dat jouw dochtertje dat niet is. Mijn zoontje heeft er ook niets voor gekregen, het ging na een tijdje vanzelf weer over maar het hoesten heeft al met al wel een week of 3 geduurd met een paar dagen (vooral nachten) waarop het op z'n ergst was. Geen echte tips voor je maar gewoon doorgaan met de druppeltjes zou ik zeggen en veel water drinken is ook goed als ze last van slijm heeft. En in de gaten houden, als ze wel benauwd wordt of je vertrouwt het echt niet, gewoon weer eventjes aan de bel trekken bij je huisarts!
Nee het is meer brommen wat ze doet. Ze is er op dot moment niet neusverkouden bij. Drinken gaat al amper maar dat is weer een ander probleem...
Mijn zoontje hoest ook zo. Ik zat al vanaf 5 weken bij de HA. Ik ben diverse keren bij de HA hiervoor geweest. Steeds klinken zijn longen schoon en heeft hij geen verhoging of koorts en dan wordt er niks gedaan. Hij heeft 1x AB gehad en heeft toen een week niet gehoest. Hij hoest nog steeds, dus ik ga maar weer eens langs. Ik vraag me ook af waarom hij zo hoest. Maar ja op weer een AB zit ik niet te wachten als dit maar een week helpt. Ik lees even met je mee!
mijn dochter hoestte vorige winter en deze winter ook steeds en veel slijm. Zij was daar wel neusverkouden bij overigens, is eigenlijk altijd neusverkouden. Binnenkort moet ze voor neusamandelen (en buisjes in de oren)
Bij mijn zoontje precies hetzelfde. Weken hoesten, dan ging het weer even goed, dan weer hoesten, veel last van slijm. Altijd hoorbaar ook dat slijm. Enorm rochelen. Hij had dit al vanaf zijn geboorte. Op de dag na zijn geboorte moesten ze zelfs nog slijm afzuigen omdat hij het wat moeilijk had. Nu zes weken terug zijn de keelamandelen verwijderd en ik vind echt dat hij een stuk opgeknapt is. Het rochelen is volledig over en het hoesten is ook al een stuk minder. Ook kan hij nu zelf zijn slijm ophoesten en ik heb het idee dat dat door die grote amandelen niet kon. Heb heel vaak bij de huisarts gezeten en met anderhalf jaar verwees hij ons door naar KNO. Toen met 20 mnd buisjes en neusamandelen geknipt, maar keelamandelen moest nog even wachten ivm leeftijd. Ik vond het heel erg frustrerend dat we eigenlijk niks konden doen. Veel water laten drinken, ook 's nachts tijdens de hoestbui eruit om water te geven hielp wel iets.
Hier ook veel last van gehad, maar lijkt nu minder te worden. Onze meid heeft het van de winter zo benauwd gekregen tijdens het hoesten dat ze Ventolin voorgeschreven kreeg. Dit hielp de volgende dag al niet meer en toen zijn we door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis. Hier hebben ze haar saturatie gemeten (hoeveelheid zuurstof in het bloed) en deze was voldoende. Ze bleek een virale luchtweginfectie te hebben en daar helpen helaas geen medicijnen tegen. Dit moet ze uitzieken. Helaas bleef haar hoest (met brommen/piepen en rochelen) maar terugkomen. Elke kleine verkoudheid loopt uit op enorm veel hoesten en die kleintjes zijn zo'n 10x per jaar verkouden dus ik hield mijn hart al vast! Uiteindelijk weer de huisarts gebeld en gevraagd of die kleine geen flixotide moest krijgen (kennis van ons heeft hier goede ervaringen mee). Huisarts vond dat een erg goed idee...... Lang verhaal kort: Wij gebruiken nu 2x per dag 1 pufje flixotide en het hoesten is beduidend minder geworden. Af en toe hoest ze nog wel eens, maar dit is niet te vergelijken met de periodes daarvoor. Nadeel van flixotide is wel dat je het preventief moet gebruiken en dus ook al ze geen klachten hebben.