slaapzak vraagje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door guusje11, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hoi meiden,
    heb even een vraagje over de slaapzak.
    ik verwacht een kindje eind januari -begin februari.

nu heb ik 1 slaapzak 70 cm zonder mouw en 1 met mouw , beide winterversies.
    ik heb er 1, ook 70 cm in zomerversie.

nu was mijn vraag of jullie een slaapzak gebruiken bij pasgeboren kindjes of pas wanneer ze in de 70 cm passen.

en doen jullie ze dan met pyama in de slaapzak onder een laken en dekentje of is dit allemaal te veel

weet het echt niet meer :rolleyes:

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C is pas later in de slaapzak gegaan. Rond de 4/4,5 maand. ivm met het omrollen.

We deden/doen alleen zijn broek uit, en zijn (pyama)trui aan laten. En dan nog een lakentje+dekentje tot de middel, om lekker vast in te kunnen stoppen.
    We hebben alleen slaapzakken zonder mouwen gehad. C heeft 2 nachten geslapen bij mijn ouder in een slaapzak met mouwen, maar ik vond dat hij daar wel erg warm in werd, ondanks dat het kamertje daar flink koud was. Een beetje hetzelfde idee als een dekbedje, waar ze de warmte niet goed onder kwijt kunnen (warmtestuwing).

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij is fae met 6 weken in de slaapzak gegaan. Ik vond de slaapzak met mouwen iets fijner. Dit gaf me een veiliger gevoel, dat ze niet in de slaapzak kon schieten. Zeker met een pyamaatje aan -stof over stof glijd erg moeilijk- schoot ze dan echt niet in haar slaapzak.
    Met 3 maanden was de 70 cm wel al weer krap, dus nu hebben we gelijk een grotere gekocht, 110 cm, maar nu zonder mouwen, gaat nu prima. Maar het verschilt ook wel per slaapzak hoe groot de gaten zijn.

Fae ligt nu met pyamaatje in een slaapzak zonder mouwen onder dekentje en een lakentje. Overdag ligt ze onder 2 dekentjes (zonder slaapzak).

4. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    heeft de kraamhulp hier trouwens informatie over gegeven in de week dat ze bij jullie was?

want is waarschijnlijk ook naargelang welke werkwijze zij gebruikt

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier vanaf week 3 in de slaapzak, bleef haar dekentjes afschoppen. Nu heeft ze 's nachts een pyama aan en dan in een slaapzak met mouwen. Daar overheen nog een dekentje, anders heeft zij het juist weer koud! Dus kijk ook even wat je kindje prettig vindt.

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier een slaapzak zonder mouw, romper + pyamatrui aan, en tot zn middel een lakentje + deken om hem lekker in te stoppen.
    Hij slaapt erin vanaf dat ie ongeveer 6 weken is.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoontje slaapt in een slaapzak zonder mouwen 70 cm, met daaronder een nachthemd en een rompertje en ingestopt in een lakentje + dekentje.

8. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Timo is al vrij vroeg in n slaapzak gegaan, omdat hij nogal veel draait in bed en zonder slaapzak ligt hij boven in zn bedje, volgens mij hebben we hem met 6 weken een slaapzak aan gedaan, maar dan wel een maat 50/56

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Laura slaapt sinds 2 weken in een slaapzak zonder mouw van de hema maat 56. Ze slaapt daardoor veel rustiger, schopt minder. Daaronder haar gewone kleertjes, daarboven laken en deken voor strak instoppen.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In eerste instantie was ik van plan om bij maatje 62 slaapzakken te gaan gebruiken maar omdat Levi na 2 weken al zijn dekens van zich af schopte ben ik er eerder aan begonnen. heb bij de prenatal een 55 cm slaapzak gekocht.
    Nu is hij 62 cm en slaapt in een 70 cm slaapzak ( dan wel een met een klein halsgat zodat hij niet in de zak kan kruipen )
    de onderkant van de zak sla ik om of stop ik tussen het matras

Deel Deze Pagina