Rode billetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimsch, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Me zoontje is op dit moment zo zielig :(

Hij heeft buikgriep en poept best veel. Nu beginnen zijn billetjes heel erg rood te worden en gebruiken we zinkolie om het te verzachten.

Ook laten we Koen met blote billetjes op bed liggen, zodat er wat frisse wind langskomt.

Maar hebben jullie nog meer tips om het te verzachten? Ik vind het zo zielig voor hem. Iedere keer als we het heel zachtjes proberen schoon te maken, begint hij te huilen van de pijn :cry:

Groetjes,

Kim

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben een grote fan van Bepanthen, bij iedere luierwissel lekker dik insmeren. Hopelijk gaat het snel beter met de billetjes van Koen.

3. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Dank je voor de tip! Als het maandag nog zo erg is, zal ik het halen.

Net Koen in bad gedaan en zijn billetjes lekker laten weken in het water en daarna hebben we er sudocreme op gesmeerd.

Even kijken hoe dat bevalt.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    heel simpel maizena (of hoe je dat ook maar schrijft) binnen no time opgeknapt ook goed voor de luieruitslag die bloed

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook een grote fan van bepanthen!

6. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Calimero,

Inderdaad :D

Ik was gisteren nog aan het zoeken op deze forum en daar zag ik dat maizena en sudocremé heel goed helpen en beide hebben we in huis.

We gebruiken het nu en we zien al dat het iets beter gaat worden.

Alleen onze Koen is nog wel heel erg zielig, want de buikgriep wil maar niet overgaan en hij is nog steeds aan de dunne :(

Groetjes,

Kim

7. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Geen vochtige billendoekjes meer gebruiken maar oliedoekjes. Na elke voeding luier verwisselen en smeren met bepanthen om de huid te beschermen. Als er ook pukkeltjes bijkomen even langs de huisarts. Kan een schimmelinfectie zijn en die gaat niet zomaar vanzelf weg.
    Sterkte!

ps. Ik waste de billen van Gabrielle vaak onder de kraan met water en blies ze dan droog met de warme fohn.... Luxe behandeling. Daarna in de bapanthen. Was wel een gedoe maar ging wel snel weer over.

8. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Hoe lang is 'ie nu aan de "dunne"?! pas er wel goed op dat je kleintje ervan kan uitdrogen, hoor!

Groetjes, vonneg

9. Ik ben ook zo'n enorme fan van bepanthen. Werkt uitstekend..Ik laat voortaan de sudocreme staan.

Succ6

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik vind bephanten ook het beste.
    Luca had deze week ook rode billtjes van zijn plassertje tot aan zijn onderrugje :( door diarree. Na een dikke laag bephanten was het de volgende morgen helemaal weg :D

Sudocreme heb ik nooit iets aangevonden...het werkt naar mijn idee niet.
    En heb er een stuk of 4 potjes van staan :rolleyes:

11. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi vonneg,

Koen is sinds donderdag erg aan de diaree. Vrijdag naar de huisarts geweest en die zei dat het buikgriep was.

Koen dronk nog heel erg goed dus ik maakte me niet echt heel erg veel zorgen, maar nu....gooit hij ieder flesje er met grote noodvaart er weer uit.

Ik ben nu weer bezig met bellen naar de huisarts, want ik vertrouw het nu niet meer :(

Bedankt voor je recept.

Groetjes,

Kim

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ook ik ben een fan van Bepanthen.
    Nou idd, ik zou ook even naar de huisarst gaan nu.
    En, heb je de huisarts al te pakken gekregen?

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

ach gut. :(
    Suc6 bij de ha.

14. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Net even naar de huisarts geweest en gelukkig is Koen een sterke baby, want ze kon geen uitdrogingsverschijnselen ontdekken.

Hij heeft vanmorgen nog maar 1 dunne poepbroek gehad en dat is in vergelijking van gisteren stukken minder, want toen zat ik al op 4.

Ik geef hem nu kleine beetjes drinken, zodat hij in ieder geval op de 500ml. per dag komt en maar in de gaten houden of hij wel genoeg plast.

Ik hoop dat het snel over is, want ik wil ontzettend graag me oude Koen weer terug :(

Groetjes,

Kim

Ps. met z'n billetjes gaat het stukken beter. Vanmiddag haal ik Bepanthen, want dat moet echt wonderspul zijn volgens jullie :D

15. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    :D

16. Niet meer actief

Hier ook gehad tot bloedens toe en 5 ha-bezoekjes.

De littekens staan nog op d'r billen. Er was geen bil meer te zien alleen open wond.

Geen billendoekjes meer gebruiken, maar gewone natte washandjes.

Sudo bepanthen ed werd ons afgeraden daar zit alcohol in en dat droogt nog meer uit.

Dus 3x per dag zinkzalf en de rest met gewone witte vaseline.

Wij verschonen zeker 10 keer per dag.

Na 3 maanden een hormoonzalf gebruikt te hebben gaat het met 3x zink en de rest gewone vaseline zeer goed.

Deel Deze Pagina