Hallo. Ons meisje is nu dringend aan een nieuwe slaapzak toe maar ik twijfel over de maat. Ze is nu bijna 8 maanden en 68cm lang. Zal ik nu de 100cm nemen of toch maar de 80 cm. Bedankt.
hoi hoi onze meis is 4,5 maand en 67,5 cm maar gebruikt nu slaapzak van 110 cm... die van 90 werd te krap bij de armen en nekkie
Hebben jullie kindjes dan zulke brede armen en nekjes? Wij zijn toen de kindjes 70cm werden overgestapt van maat 70 naar maat 90 (van Prenetal). Ze zijn dus nu ruim 70cm lang, en echt niet heel dun, maar ze kunnen als ze willen hun hoofd en armpjes door die openingen heen trekken.
Wij hebben nu al maat 70.. Armgaten hebben we wat smaller gemaakt zodat hij die er niet door kan trekken.. Hij is nog maar 58.5 cm ongeveer, dus zou gaan voor 100..
Mijn dochter is 68,5 cm lang en 8 maanden oud. Ze weegt 7,3 kilo en draagt slaapzakjes maat 68-80 van de Hema en maat 80 cm van C&A. De zakjes maat 90 zijn echt nog veel te groot hoor, althans, dat vinden wij, wij zijn er dan ook voorstander van om onze dochter in een goed passend slaapzakje te laten slapen en niet in een te groot zakje!
Bij Prenatal hebben ze een slaapzak die je van onderen met drukknopjes kunt vastmaken. Je vouwt dan de onderkant dubbel zeg maar. Zo heb je 2 maten in 1, zo handig! Ik ben er helemaal blij mee.
Ik zou 80 nemen en als je dat toch nog te klein vindt kun je ook 90 pakken. 100 Lijkt me wel erg te lang nu nog. Dan is het gat voor het hoofd en de armpjes ook een stuk groter en moet je die ook weer gaan verkleinen. Die van ons is nu 74 cm en gaat prima in 90.
Kyra sliep altijd in 70cm maar die zijn nu te klein. Nu is ze 69cm en heeft ze de 90cm slaapzakken van Prenatal aan. Ik doe alleen wel het onderste stuk instoppen bij het voeteneind, want zo'n lange slaapzak ligt wel wat in de weg Gaat prima en het voorkomt dat ze haar hele bed doorklimt
Wij hebben hier altijd te grote slaapzakken gehad, groeien ze vanzelf in. Armsgaten maakte ik tijdelijk even kleiner, is zo gebeurd.
een slaapzak mag niet te groot zijn dan wordt hij gevaarlijk. ik geloof uiterlijk 10 cm langer dan het kindje van de schouders tot de voeten is. een slaapzak op "de groei" kopen is wat veel mensen doen. amar dat kan de dood tot gevolg hebben. het wordt ook ten zeerste afgeraden. net als dekbedden tot 2 jaar.
Als je de armsgaten niet verkleint ja. Maar als je die wel hebt verkleind mag je best een grotere slaapzak kopen. Het gevaar is namelijk dat je kindje zijn armpjes eruit kan wurmen en dan zo in de slaapzak kruipen. Dus hier gewoon slaapzakken op de groei, mèt verkleinde armsgaten!