Ik zit erover te denken een "baby mee" aan te schaffen. Dit is een frame dat op de bagagedrager van je fiets past, hierin kun je een maxicosi vastmaken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind het er namelijk wel een beetje eng uitzien. vast bedankt voor de reacties! Brit
Vriendin van mij had een babymee, en zij vond het echt ideaal! De maxicosi zat er verder ook stevig op vast.
Super fijn! Is helemaal niet eng hoor. Tis natuurlijk ff wennen met fietsen, maar dat went zo. Je kindje zit goed beschermt in de maxicosi en er zit vering onder, dus het beweegt mee. Mijn kids sliepen er steeds als een roosje in.
Ik heb hem, ik vind het een handig ding hoor. Ja, het is even wennen met fietsen, maar dat is het ook als je bijv. nog nooit een kind achterop of voorop in een zitje hebt gehad. Ik maak er geen fietstochten mee, maar gewoon naar de peuterspeelzaal om mijn dochtertje te brengen en te halen of de supermarkt, heel handig.
Het is wel de veiligste manier van een klein kindje vervoeren op de fiets. Ik heb de luxe van een auto, dus ben nu pas gaan fietsen met zoonlief (zit in stoeltje aan mijn stuur, heb een mamafiets gekocht). Als je moet fietsen met een baby'tje, zou ik voor zo'n baby-mee gaan. Mijn vriendin heeft het gedaan, en hoewel het wat lomp fietst, voelde het wel heel veilig.
bedankt voor alle reacties, ik mag van vrienden de baby-mee uitproberen/lenen dus dat zal ik volgende week eens gaan doen. Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan!
Werkt heel goed, de maxi-cosi zit er echt stevig op vast, ik vond het echt eng de eerste keer en heb er ook flink aan staan trekken enzo en tijdens het fietsen de eerste keer steeds omkijken maar het went en is heel fijn zodat je toch lekker kunt fietsen. Wel een beetje oppassen dat je niet alleen maar hobbelwegen hebt is wel iets prettiger voor de baby. Ik lette wel op waar ik fietste, zoveel mogelijk op gladde ondergrond. Echt een aanrader.
Is een maxi-cosy er makkelijk op- en af te krijgen? Ik overweeg er eentje te kopen voor het boodschappen doen en dan in de supermarkt de maxi-cosy in het winkelwagentje. Kan de oudste nog mee in het fietsstoeltje voorop de fiets, lijkt me handig. Maar is dat niet een hoop gedoe, de maxi-cosy er telken op- en af?
Maxi cosi er op en af is heel handig. Hij zit gewoon vast met dikke elastiek en klemmen die je makkelijk los maakt. Geen probleem dus.
Nou, dat lijkt mij dus helemaal niks. Dat kind ligt echt zwaar op de tocht zo zeg. En helemaal niet beschermt mocht je vallen of zo. Plus het zwaartepunt zit dan voor aan je fiets. Nee, dan liever de baby-mee.
Vond het zelf ook wat eng, maar ik heb het hier gelezen op het forum en was dus benieuwd of dit zo'n zelfde constructie is.