6e ziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanLieverd, 1 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn dochter was afgelopen weekend ziek, flink verkouden met koorts. Gisteren ging het al weer een stuk beter, maar vandaag weer minder. Nu heeft ze ineens allemaal vlekjes op haar romp en in haar nek en een beetje op haar gezicht, dus dat zou kunnen duiden op de 6e ziekte. Ik kan alleen nergens vinden wat de klachten zijn behalve de koorts en vlekjes, want ze lijkt zich ook best belabberd te voelen (of misschien is dat de verkoudheid).

Weet iemand of er nog andere klachten bij horen?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier ging het zo
    3 dagen koorts tot 40+ graden
    1 dag nergens last van
    3 dagen onder de vlekjes. Buik, borst, rug en gezicht
    Terwijl ze de vlekjes had was ze alleen een beetje snotterig.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier lijkt het daar ook op, behalve dat de koorts denk ik wat minder hoog was en ze er dus gewoon een flinke verkoudheid bij heeft (wij zijn ook allemaal snipverkouden). Dat maakt het dan lastig, want nu weten we dus niet waar ze last van heeft. Als ze zich beroerder gaat voelen, bel ik toch maar even naar de huisarts denk ik en anders kijken we het nog even aan, want de koorts en vlekjes lijken me toch de 6e ziekte.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier inderdaad hetzelfde!

5. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook ongeveer hetzelfde; 3 dagen flinke koorts, dag daarna ogenschijnlijk niets aan de hand, volgende ochtend romp vol met vlekjes. Vlekjes waren de volgende dag alweer weg. Verder had ze niet echt ergens last van.

6. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ik ging toevallig even op het forum kijken omdat ik met dezelfde vraag zit. Hier ook 3 dagen koorts 39.5 graden. 1 dag niks aan de hand en nu al 2 dagen helemaal onder de vlekjes en bultjes. Die zouden morgen dan weg moeten zijn toch?
    De lymfe knoopjes achter zijn oren en in zijn nek zijn flink opgezwollen, herkennen jullie dat ook?

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier verliep het precies zo!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee in herken dat niet maar misschien word die verkouden?

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dat heb ik wel als symptoom gelezen van de opgezette klieren.

Hier twijfel ik een beetje, de vlekjes zijn vandaag al een stuk minder, maar mijn dochter voelt zich alleen maar beroerder. Of het is toch gewoon beiden, een verkoudheid (waar onze zoon en wij zelf ook niet echt fit van zijn) plus een mild verlopende 6e ziekte.

Deel Deze Pagina