Welk merk flesvoeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door priscil, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Hallo ! Voor de mensen die geen borstvoeding gaan geven ; welk merk flesvoeding nemen jullie?
    Ik had bij m'n zoontje nutrilon, dat ging opzich prima.
    Ik had eerst de standaard en daarna die voor hongerige baby's

Nu twijfel ik of ik bij een tweede misschien niet beter een ander merk kan proberen . De nutrilon is nl zo vaak ( zo goed als) uitverkocht . Ik woon in de randstad dus winkels genoeg maar toch greep ik wel eens mis. Dat zal nu vast alleen maar meer gebeuren .
    Mede omdat mensen het vaak naar China , geloof ik, sturen.
    Heb ook geen zin on na een half jaar ofzo van merk te switchen omdat er echt geen nutrilon meer te krijgen is

Dus vandaar m'n vraag . Welk merk is goed?
    Ik vind het wel fijn als een merk verschillende soorten heeft bv forte h.a enz
    En wat ik bij Nutrilon fijn vond was dat je ze dag en nacht kon bellen voor een voedings schema . En hun merk ook toetjes en potjes verkocht...
    Twijfel twijfel
    Wat vinden jullie
    Alvast bedankt
    He Priscilla

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben bij de eerste bon Bebe gebruikt,
    Vonden we een fijn merk

Bij de tweede ook de eerste weken gebruikt maar die bleek kma te hebben en kreeg dus Pepti

Voor de derde hebben we Kruidvat geprobeerd
    Maar die vonden we erg klonteren en daardoor zat de fles steeds verstopt dus weer bon Bebe gedaan alleen na 6 weken bleek ook zij aan de Pepti te moeten

Voor de vierde gaan Wij weer voor bon Bebe of de biologische flesvoeding van de Albert Heijn ( daar heeft mijn zusje goede ervaringen mee )

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik gebruikte friso wat nu Hero is. Was heel goed verkrijgbaar toen

4. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Bedankt voor je reactie !
    Genoeg ervaring met flesvoeding zie ik !
    Ik noteer bon bebe ff !

5. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    O joh ik dacht dat dat 2 verschillende merken waren hihi Friso en Hero!
    Haha scheelt weer ! Ik ga het meteen ff googelen bedankt !

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij gebruiken Hero (standaard). Ik heb die gekozen omdat ze die bijna overal verkopen, beter verkrijgbaar is dan Nutrilon en ook nog eens goedkoper is. Daarbij hebben ze, mocht het nodig zijn, ook dieetvoedingen.
    Let wel goed op waar je het haalt, want het kan nogal in prijs schelen. Etos is bijvoorbeeld duurder dan AH (terwijl het allebei winkels van Ahold zijn) en Jumbo is weer goedkoper. Het scheelt niet heel veel (denk aan 40 - 90 cent per pak), maar gezien de hoeveelheid die je gebruikt van flesvoeding, is het vergelijken van prijzen het zeker waard.

7. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb ook BonBebe voor mn dochtertje en ze doet t er heel goed op :)
    Flesvoeding is allemaal wel goed en het is vele malen goedkoper dan die dure Nutrilon dat ook nog es altijd op is

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle merken zijn even goed. Het enige verschil is de prijs en de reclame, en geur en smaak. Op zich is het beter voor je kind om regelmatig van merk te wisselen of meerdere merken door elkaar te gebruiken. Dan weet je zeker dat je kind van alles voldoende binnen krijgt en leert je kind net als wanneer het gewoon gevoed zou worden omgaan met verschillende smaken.

Kijk hier voor een vergelijking: Babyvoedingchecker

9. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ja daar heb je gelijk in ! Afwisselen kan nooit kwaad!
    Ik was bij m'n eerste zo'n controle freak ! Ik dacht neem de duurste , zal wel het beste zijn. En verder ging ik regelmatig met Nutricia asn de lijn als ik vermoede dat hij te weinig of teveel binnen kreeg !

Maar die Hero en bon bebe zijn dus niet steeds uit verkocht '
    Vreemd eigenlijk dat er zo'n run is op alleen Nutrilon he !
    Of is dat gewoon het bekendste merk ?

10. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Bedankt voor de reacties en de link trouwens

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij gaan voor Hero :).

Ik las van de week in de krant dat omdat de nutrilon zo moeilijk te krijgen is de handelaren het nu voorzien hebben op hero om te verkopen naar china.
    Hoop dat het allemaal wel mee valt.

12. VSC

VSC Niet meer actief

Als je voor BonBebe kiest, wat wel goedkoper is dan Hero moet je even kijken of dat bij jou in de buurt verkrijgbaar is. Volgens mij is t t eigen merk van de Hoogvliet en bij onze Poiesz is het ook te koop.
    Albert Heijn en Kruidvat bijv verkoopt t hier niet. ;) Hero hebben ze over t algemeen "overal"

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bij alle drie kruitvat gebruikt en erg tevreden mee. Nooit last van klontjes gehad.

14. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij kochten altijd de eerste bus van nutrilon. Daarna kruidvat omdat die de helft schelen in prijs maar in zakken zitten. Zo'n bus is toch wel handig

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Bij de eerste nutrilon en op een gegeven moment Hero ivm verkrijgbaarheid. Nu gaan we voor AH eigen merk. Veel goedkoper en heel goed verkrijgbaar. Groot voordeel vinden wij.

16. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wij hebben nutrilon. Zorgen dat we altijd twee pakken op voorraad hebben. Tot nu toe één keer misgegrepen toen kruidvat voeding meegenomen. Gelijk enorm veel spugen. Mag dan wel beweerd worden dat het hetzelfde is ik geloof er niks van. Daarom nu het voorraadje.

Het is duur maar we doen nu 1.5 week met een bus valt nog mee dan.

17. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik gebruik Hero, prima verkrijgbaar en goed assortiment.

18. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Bedankt voor jullie reacties ! Ik denk dat ik dan voor Hero ga .
    Anders kan ik altijd nog overstappen !

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik heb trouwens altijd geleerd dat het juist niet goed is om over te stappen steeds op een ander merk. Maar wellicht is dit nu achterhaald. mijn jongste is van 2008

20. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik had het er tijdens de intake met kraamverzorgster over dat ik Kruidvat voeding wilde gaan doen ipv te dure nutrilon.
    Toen gaf zij de tip om dan voor Jumbo eigen merk te gaan, hadden zij in verschillende gezinnen erg goede ervaringen mee.
    Dus dat ga ik doen, en nog een voordeel... Jumbo is vaak tot laat open én op zondag als ik het eens vergeet te kopen ;)

Deel Deze Pagina