Ervaringen Doomoo Seat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joycie02, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik vind de Doomoo Seat echt zooo leuk om te zien! Maar ik kan me zomaar voorstellen dat voor de kleine een wipstoeltje leuker is.
    Wie heeft er ervaringen?

Gr. Joyce

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb de doomoo seat gebruikt bij Leander. Ik vind het handig als ze heel klein zijn, maar éénmaal ze groter worden en beweeglijker, vind ik wel dat het gevaarlijk wordt. Zo is Leander eens met doomoo seat en al omgekanteld.
    Wanneer ze dan weer zelfstandig kunnen gaan zitten enzo, dan is hij wel weer leuk.
    Maar moest ik het overdoen, twijfel ik, of ik de doomoo seat nog opnieuw zou kopen.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik ehb beide gebruikt. Wipper om rechterop in te kunnen zitten en doomoo om in te liggen, voor de dutjes.
    Op een gegeven moment zat ze niet meer stil en probeerde ze uit de wipper en uit de doomoo te kruipen, dus toen is ze in de kinderstoel gegaan.
    WE hebben toen de doomoo een poosje niet gebruikt, maar nu sinds een paar weken staat ie weer bij haar speelgoed en gebruikt ze em om mee te stoeien. Ze duikt erin, gaat er op zitten enzo, dus straks gaat ie meer dienst doen als zitzak.

Ik vond het heel fijn om em te hebben, ik raad em je aan.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb geen wipper gebruikt, alleen een doomoo. Je kan er ook makkelijk de eerste hapjes in doen hoor!, je kan m meer in zitstand vormen.

Ik vond m vooral erg prettig omdat het zich naar het lichaam van je kindje vormt, het leek me zo lekker liggen!
    Ik zou niet weten waarom een wipstoel leuker is,

5. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik had de namaak zeg maar...
    Maar in het begin vond ik het makkelijk, maar nu hij wat groter is vind hij het verschrikkelijk en staat dat ding al op zolder...
    Misschien dat hij hem straks al poef kan gebruiken..
    De wipstoel heb ik later alsnog aangeschaft omdat ik hem hierin beter het fruithapje kon geven omdat deze rechtop te zetten is..

Maar goed alles heeft ze voor en ze nadelen en ieder kind is weer anders..

6. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik heb de Doomoo gebruikt toen mijn mannetje nog wat kleiner was, ik denk tot een maand of 3. Nu heb ik hem opgeborgen maar als hij straks zelf kan zitten en lopen ga ik hem weer gebruiken. Ik had hem wel in combinatie met een wipper (de BabyBjorn, aanrader!). Hapjes gaf en geef ik in de Bumbo (ook een aanrader trouwens!). Ik vind de Doomoo meer als extra, niet als vervanging voor.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb ook een Doomoo seat maar kan niet zeggen dat ik er erg veel gebruik van maak. Hij staat op haar slaapkamertje (daar staat ie erg leuk) en als ik daar een keer m'n handen vrij moet hebben zet ik er nog wel eens in maar dat is echt sporadisch. Laatst hing ze er ook bijna naast. In het begin vond ze het helemaal niks maar de wipper ook niet echt.
    Nu gebruiken we de wipper (baby bjorn en zoals gezegd een aanrader dus als je veel gld wilt uitgeven zou ik die kopen ipv de doomooseat) wel heel vaak omdat ik het toch makkelijker vind om haar daar hapjes in te geven.

8. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    wou ook de doomoo aanschaffen maar heb het niet gedaan, staat inderdaad leuk maar denk dat ik niet veel zou gaan gebruiken.
    ik heb een baby bjorn wipper aangeschaft en een bumboo,
    ook allebei makkelijk om mee te nemen naar oma en opa,
    de domoo is direct een stuk minder wendbaar om mee te nemen ;)

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    eh een goede wipper hoeft nog geen 20 euro te kosten, dus tis maar wat je veel geld vindt....

10. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    In ieder geval bedankt voor de reacties! Natuurlijk is het leuk om iets te kopen wat er leuk uitziet, maar het belangrijkste is toch dat ons ventje er straks graag in zit. Ik had idd ook al begrepen dat het wippertje van babyBjorn een aanrader is!

11. anja28

anja28 Lid

27 okt 2008
    57
    0
    0
    Er zijn ook speciale hoezen (sitfix) die je om het voedingskussen doet waardoor je een beetje het doomoo seat idee krijgt, alleen dan zonder 'tuigje'. Hoes kost zo'n € 15,- (www.borstvoedingswinkel.nl).

Als je al een voedingskussen hebt is dit natuurlijk een leuke goedkope oplossing voor als het kind nog erg klein is , zit alleen geen 'tuigje' aan en is natuurlijk iets minder mooi dan de Doomee.
    Kun je later alsnog een wipstoeltje aanschaffen als je die mist (want uit bovenstaande reacties maak ik op dat je een doomoo ook alleen gebruikt als het nog erg klein is).

Zelf heb ik de sitfix al gekocht, maar de kleine is er nog niet, dus heb nog geen ervaring met het gebruik er van.

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    De Doomoo seat kost 119 euro of zo en dat vind ik veel geld en daar kan je een heleboel wippers (zowel goedkope als dure) van kopen. Dat bedoelde ik. Een goede wipper hoeft inderdaad niet duur te zijn maar die van babybjorn is dat wel ;)

Deel Deze Pagina