slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn kleine stop ik s'avonds lekker stevig onder de dekens maar als ik dan s'nachts als ik er even uit moet kijk/ ligt ze steeds er onder vandaan. ze wurmt zich meteen naar boven ( vannacht op gelet) gevolg ze ligt mar tot haar naveltje onder de dekens met haar armpjes boven haar hoofd. ze heeft dan ijskoude handjes. haar nekje is wel warm ze heeft ook geen ondertemp ofzo maar vind het toch rot dat ze zover onder de dekens vandaan ligt. is een slaapzak hiervoor nu al een optie? en wat kan ik dan evt nog dit weekend doen? want heb niet eerder een mogelijkheid als maandag om een slaapzak te kopen? :(

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben inderdaad om dezelfde reden een slaapzak gekocht en sindsdien blijtft ie liggen :)

Wat je dit weekend kan weet ik niet, denk niet dat daar echt een oplossing voor is...

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Een slaapzak is inderdaad wel een goede optie en je kunt eventueel (dat deden wij met ons dochtertje) het bed opmaken als matrozenbedje.
    Dan kan het kindje niet te ver onder de dekentjes vandaan omhoog schuiven.
    Google maar eens op 'matrozenbedje'

NB. Als het nekje warm aanvoelt is de temp in principe wel oké. De handjes zijn altijd wat kouder s'nachts/tijdens de slaap en dat kan geen kwaad

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een slaapzak, maar nog steeds ijsblokjes smorgens vroeg. En dat terwijl wij de verwarming maar terugdraaien naar 16/17 graden snachts. Maar verder is een slaapzak wel ideaal.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben om die reden ook een slaapzak gekocht...bijkomend voordeel is dat ze (bij ons) ook niet meer zo goed naar boven kan 'kruipen'.

6. Vraagje, Stop je het einde van het slaapzakje dan ook bij het matrasje in, net als je met de dekentjes doet?

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat kan je doen idd.

8. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Wij stoppen de achterkant van het slaapzakje ook achter in. Werkt ideaal. Wij zijn van het inbakeren een slaapzakje met mouwen gaan geven. Dit gaat heel goed. Hij sliep altijd erg onrustig en lag ook bovenin zijn bedje. Nu met slaapzakje niet mee. Toch wel koude handjes hoor, maar zijn nekje voelt lekker warm aan en dat is het belangrijkste.

gr karin

9. oke thanx. Dan ga ik ook eens een slaapzakje proberen. Laura schuift ook langzaam naar boven in haar slaap.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Slaapzakje is idd ideaal
    Ik zou het persoonlijk niet onder het matrasje stoppen ivm draaien, hoe jong ze ook nog lijken je weet nooit wanneer ze dat gaan doen
    Als ze in een slaapzakje liggen, liggen ze goed warm dus is het ook niet erg als ze onder een deken vandaan komen

11. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    even een reactie op het matrozenbedje; je kan hem ook zelf creeeren, scheelt je weer wat euries!
    Doe dit als volgt;
    Stop het laken aan de bovenzijde van het bedje in,
    spreid het lakentje vervolgens richting het voeteneinde, maar doe dit net iets verder dan je kindje lang is. Sla vervolgens het lakentje weer terug richting het hoofdeinde. Je krijgt zo een soort "zakje" waar je kindje in ligt, hij ligt dus deel op het lakentje en deels eronder. Vervolgens leg je het dekentje op het bedje en stop dit bij het voeteneinde in. Sla het boveneinde van het lakentje (het laatste stukje) op "borst/kinhoogte" weer terug richting voeteneinde.
    Zo lijkt het net een "normaal" opgemaakt bedje, maar je kindje kan dus niet naar beneden schuiven.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, want het is echt een heel handige tip die super werkt!

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dank je voor de aanvulling Boukje34.
    Wij hebben het hier inderdaad ook gewoon zelf gedaan, heeft geen cent gekost dus. Dat had ik inderdaad even moeten vermelden :oops:
    En het heeft hier super gewerkt.

Je omschrijft het trouwens heel helder!
    Volgens mij is het zo voor iedereen te begrijpen...

Deel Deze Pagina