wanneer voedingsbh aanschaffen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lynn77, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet nog ruim 7 weken voor ik ga bevallen (als het goed is natuurlijk) maar ik vraag me af wanneer ik het beste een voedingsbh kan aanschaffen, mijn borsten zijn vrij weinig gegroeid, en ik ben bang dat als ik ze nu koop, ik misschien straks toch nog vlak voor/rond/na de bevalling ineens grotere borsten krijg en ik wéér nieuwe moet gaan kopen? Of zijn die dingen ook in meegroei versie verkrijgbaar?

2. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Als jij denkt dat je borsten misschien nog groeien als je eenmaal BV geeft, zou ik gewoon nog even wachten met aanschaffen tot na de bevalling. Want voeden met een zwangerschapsbeha gaat zolang ook prima.
    Ik had na de bevalling eigenlijk nog steeds liever een zwangerschapbeha aan dan een voedingsbeha (zo één met zo'n flapje); gaf meer steun, zit lekkerder en voeden gaat er ook prima mee. Ik had wel een speciale voedingsbeha maar die heb ik bijna nooit aangehad.

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi, hoi.

Ik zou zeggen zeggen zo laat mogelijk. Ik had rond 36 weken een voedingsbeha gekocht, omdat ik toch iets wilde hebben. Ook waren mijn borsten tijdens de zwangerschap nauwelijks gegroeit. Maar toen ik bevallen was en bv ging geven zijn mijn borsten nog een maat gegroeit. Dus de beha die ik van te voren gekocht had heb ik niet kunnen gebruiken. Ik zou dus zeggen kies van te voren een voedingsbeha uit en wanneer je dan bevallen bent dan stuur je je man/vriend erop uit om de beha in de juiste maat te gaan halen. Wacht wel totdat je stuwing hebt gehad. Het is niet ideaal, maar ik ook niet goed weten wat je anders kan doen.

Groetjes Mariska

4. Sannah

Sannah Lid

Apr 27, 2009
    92
    0
    0
    Ik heb mijn BH's bij een lactatiedeskundige gekocht en zij zei dat ik prima de hele zwangerschap een voedingsbh kon dragen. Nou waren mijn borsten met 12 weken al mega gegroeid, misschien scheelt dat, maar zij zei dat straks na de bevalling als je eenmaal BV geeft, ze eerder weer iets kleiner zouden worden...
    Dus ik heb 1 voedingsbh gekocht, die ik met veel plezier al bijna 3 maanden veel draag. Hij zit heerlijk en als ik bevallen ben, laat ik er gewoon nog wat bijhalen. Ik vond het lekker dat ik niet voor tijdens de zwangerschap BH's hoefde kopen en straks nog eens een keertje voedingsBH's!
    Zo zie je ook hiermee maar weer: iets zijn (haar) ding! Doe wat je prettig vindt!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik heb in beide zwangerschappen rond week 36 een voedingsbh gekocht. Zit nu nog prima en ik geef ondertussen 2 maanden bv. Houd er wel rekening mee dat er straks ook nog van die voedingscompressen in moeten passen. Met die stuwing zat het wel wat strak, maar ja, dat is toch maar een korte periode. De bh's die ik heb, zijn van een stevige, maar toch wat elastische stof.
    Zelf had ik absoluut geen zin gehad om in de kraamtijd nog op zoek te gaan naar een voedingsbh. Bovendien is een goede (en vooral als je een grotere maat hebt) vaak prijzig en wil ik die wel zelf passen. Die maten verschillen toch per merk en model.

6. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

May 16, 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    sinds het begin van mn zwangerschap zijn mn borsten echt amper gegroeit :( zo jammer want wilde wel graag een maatje groter hahahahah

dus kan nog steeds mn normale bh's aan, al gaan die beugels echt totaal niet lekker meer zitten en ik het liefst zonder loop
    nog 1 weekje werken en dan heb ik lekker verlof, dus kan ik thuis lekker 'naakt' lopen :D

al ga ik wel van de week voor andere bh's kijken maar met een voedingsbh wacht ik idd ook nog maar :$

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ja dat heb ik dus ook, draag gewoon nog steeds een normale bh nu...daarom ook mijn dilemma, wie weet groeien ze straks ineens als de bv goed op gang komt....

@tnx voor de tips.
    Ik denk dat ik maar eens wat info ga vragen als ik straks verlof heb, bij de prenatal ofzo...misschien dat ik tegen de 36-38 weken gewoon 2 stuks aanschaf, en ze nog niet was en in de kast laat liggen voor na de bevalling, als ze dan toch te klein blijken kan ik ze nog wel ruilen...

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik heb ze pas na de bevalling gekocht. Onze kraamzorg heeft een winkeltje en de kraamhulp had diverse maten voor me meegenomen om te passen, errug handig! Was wel blij dat ik ze niet van te voren had gekocht, want mn borsten zijn nog wel veranderd tov de zwangerschap.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb ze 3 dagen na de bevalling laten halen door mijn vriend.

Toen kon ik ook beter mijn maat inschatten want ik werd in eens wakker met twee meloenen :p STUWING!!! En dat doet zo een pijn. Dan heb je echt goede ondersteuning nodig.
    En je lekt melk...in een voedingsbeha zitten zoogcompressen ook beter.

Maar ik zou nu toch alvast een voedingsbeha halen. Neem gewoon een cup groter. Dan zit je veilig want je boobs worden echt groot en hard na de bevalling (stuwing).
    Ik paste die eerste 3 dagen dus geen enkele beha en liep zonder beha rond, maar wel met lekkende boobs. Echt erg!!!!!
    Dus ik zou er maar alvast 1 in huis halen. Liever 2 want ze gaan vaaaaak de was in.

10. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Waar koop je die voedingsbeha's?

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou voor de bevalling alleen 2 bustiers kopen, die maat luistert niet zo nauw en ik ging de eerste week toch nog nergens heen. Vond ze ook relatief prettig om in te slapen.
    Je kunt die bijvoorbeeld online kopen (www.prettymum.nl bijvoorbeeld) en ik heb ze ook gezien in de winkel van mijn kraamzorgbureau.
    Bij mij kwam er dus nog wel een cupmaat bij toen ik eenmaal ging voeden. (eerst wel twee, denk ik, toen het eenmaal gestabiliseerd was werd het weer iets minder maar toch groter dan tijdens de zwangerschap).

Share This Page