welke flesjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RamonaBeckers, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RamonaBeckers

15 aug 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    #1 RamonaBeckers, 21 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2009
    Hoi dames,

Ik was gisteren op controle bij de vk en toen hadden we het over de flesvoeding mijn vk raadt me de avent felsjes af !!
    Maar welke zijn dan wel fijn om te gebruiken??????
    Welke flesjes gaan jullie gebruiken of gebruiken jullie al??

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    dr brown stond kort geleden als beste aan geschreven. Heb die zelf ook gebruik en ik vond ze er fijn.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik zweer bij de S-flessen van Difrax, bij beide kids gebruikt (bij de jongste nu nog in gebruik!)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik vind die van difrax ook heel fijn.
    bij de oudste ook gebruikt en dat ga ik nu weer doen ;)

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb ook S flessen van difrax, maa heb ook Bfree flessen van dr brown.
    Ik vind de Sflessen het fijnste maar dat wil niet zeggen dat jouw kindje daar ook het fijnste uit drinkt,
    Koop dus niet teveel van 1 merk, probeer 1 flesje en als je kindje er fijn uit drinkt kun je weer wat bijkopen.

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    tommee tippee bevallen hier prima

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb bij m'n oudste difrax gebruikt, maar die vond ik toch wel vaak lekken. De service van difrax is overigens geweldig. Ik had 'n kapot ventiel en dat hebben ze kosteloos en zeer snel vervangen. (En, maar da's van 'n andere orde, ik heb 'n gratis tutpopje gekregen, omdat mijn dochter verslaafd was aan 'n bepaald popje dat ik nergens meer kon vinden...)

Nu heb ik 'n set dr. Brown flessen aangeschaft, daar hoor ik zoveel positiefs over dat ik dat wel aandurfde...

8. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

mijn vraag is waarom de avent fles afgeraden wordt,weet je de reden daar ook van???? ik heb het namelijk bij mijn 1e gebruikt en ben het bij deze ook van plan.

gr rianne

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb de flessen van dr.brown aangeschaft. Heb er nog geen ervaring mee maar zoals mijkeltje ook al schreef, heb er tot nu toe bijna alleen maar positiefs over gelezen. Een enkel kindje dat er niet uit wil drinken.
    Dr.Brown flessen hebben een bepaald ventielsysteem waardoor minder krampjes e.d. voor zouden komen.
    Ze zijn ook BPA-free, em dat vind ik ook belangrijk.
    Avent flessen zijn niet BPA-free en wat ik erover gelezen heb, krijgen kindjes veel sneller krampjes met Avent flessen.

10. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    heb alles van avent... geen enkel probleem. snap niet waar ze moeilijk over doet. Heb hier difrax, dr brown, nubi, alles gehad. alleen avent was ik tevreden mee. dus zou het maar als lichtvoetig advies beschouwen

11. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja die heb ik ook aangeschaft. Ben erg benieuwd of het goede fles is, want dit is ons eerste kindje. Maar je kan er erg slecht aan komen, want ze verkopen die flessen niet bij de kruitvat of zo.
    Dat is wel een beetje jammer.

Mijn nicht is paar weken bevallen. En die zei dat het melkflesje niet meer in de magnetron hoeft warm te maken. Hebben jullie dit ook al gehoord?

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb de eerste 7,5 maand borstvoeding gegeven ,maar daarna de flesjes van avent gebruikt, ging eignelijk perfect! zo wilde ik het bij de volgende ook weer doen...

13. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Ik mag zo nu en dan mijn neefje van 5mnd en dochtertje van vrienden van 7weken de fles geven, beide hebben de flessen van difrax. Vrienden hadden eerst wel avent, maar vonden dit prettig, als ik het goed heb had ze meer last van krampjes en dronk ze heeeel gulzig van de avent flesjes.

Volgens mij moet je de voeding wel opwarmen, maar hiervoor zijn speciale aperaten te koop (die heeft mijn neefje en is erg praktisch) maar onze vrienden doen het flesje nog gewoon in de magnetron...

waarom hebben ze eigenlijk zoveel verschillende spullen op de markt? maakt het kiezen voor ons alleen maar lastiger :D:D

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb voor de fv flesjes van Avent gebruikt. En is goed bevallen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de vk je het merk Avent afgeraden heeft.

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hier hadden we avent, maar onze dochter kreeg er te veel lucht mee naar binnen met drinken, dus wij hebben nu ook difrax s fles en gaat super

16. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Het zal per kind verschillend zijn hoor...wat al eerder stond niet teveel flessen van 1 merk kopen dan kan je het een en ander proberen. Bij ons waren de aventflessen echt een ramp. Hij dronk er niet goed uit lekte enorm en heeft echt heel veel last van krampjes gehad totdat we overstapten op de difrax s fles. Dus ik ga nu zeker weer difrax flessen gebruiken. Ik denk dat je vk misschien een aantal negatieve verhalen heeft gehoord over de avent fles en het je daarom afraad. De dr brown flessen leken mij ook wel wat maar klopt het dat je die niet in de magnetron mag steriliseren???weet iemand dat toevallig?
    Mijn advies dus gewoon van alles proberen.

Groetjes Lysanne

17. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hoorde ook dat avent flessen werden afgeraden, maar aan de andere kant heb ik ook redelijk wat vriendinnen die juist avent een aanrader vinden.
    Denk dat het idd ook wel aan het kind ligt..
    Kwestie van proberen vrees ik ;)

18. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    heb zelf bij martijn de avent flessen gebruikt..
    echt een ramp want ze lekten..
    verder vele flessen geprobeerd, maar toch maar weer terug naar avent ondanks het lekken..

heb geen idee wat ik voor de volgende moet..

19. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik kreeg het advies van mijn kraamhulp om dodie flessen te gebruiken..nooit geen probleem mee gehad. Ik vond ze erg fijn en ze zijn standaard met een 3 standen speen te koop...

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Waar zijn dr. Brown flessen te koop? Ik was van plan de S-difrax flessen te kopen maar BPA free vind ik erg belangrijk.

Deel Deze Pagina