slaapzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MarielleS, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af of een slaapzak handig is?
    Gebruik je die dan al voor pasgeboren baby's?
    En in plaats van een laken en dekentje?
    Koop je met lange of korte mouwen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de eerste week heeft F er niet in geslapen, daarna werd ze vaak wakker en was ze onrustig. Ik heb toen de kleinste maat slaapzak van de hema gekocht 56 is dat geloof ik. Daar sliep ze al rustiger in.

Later is ze ook nog een klein maandje ingebakert bij t slapen.

Het is echt per kind verschillend. Maar hier in de omgeving slapen veel kindjes vanaf dat ze wat beweeglijker worden een slaapzakje

3. misa

misa Niet meer actief

Kan zijn dat je het wel al vrij snel gebruikt. Ligt aan je kindje. Sommige kindjes slapen dan rustiger, sommigen wurmen zich al vrij snel boven de dekens uit. Maar je kunt het dan ook altijd nog aanschaffen.
    Je hebt ze ook met mouwen die je eraf kunt ritsen.
    En je kunt het samen met een lakentje gebruiken. Dit ligt eraan hoe dik je slaapzak en de deken is. :)

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoontje ligt in een pyjamatje, slaapzak en daarover wel de deken met laken. Als hij het warm heeft dan doe ik zijn pyjamabroek uit. Maar 's nachts hier geen verwarming aan dus zo warm is het niet.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hey, ik had een bambino slaapzakje bij de kruidvat gekocht, mouwloos.
    Maar heb er toch eentje bij gekocht met afritsbare mouwen! Ideaal!
    Ik koop ze niet in maten maar in lengte's.
    Heb er 1 van 80 cm en 90 cm.
    Gebruik het vanaf dat ze ongeveer 4 weekjes was.
    Dan istie misschien iets te lang, maar ik heb daar geen problemen mee. Kandie ook nog wat langer mee :)..

6. misa

misa Niet meer actief

Als je een te lange slaapzak koopt, kun je het te lange stuk ook aan het einde onder het matras stoppen.
    Let er wel op bij een te lange slaapzak, dat het gat bij de nek niet te groot is.

7. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang moet een slaapzakje voor een pasgeboren baby zijn?

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    dan is de slaapzak 56 van de hema ideaal.
    Das de enige die die kleine maat heeft

De lengte van de slaapzakken komt ongeveer overeen met de klengte van je kindje
    56 pasgeboren
    80 als je kledingmaat 80 hebt enz

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi begon gewoon met een lakentje en dekentje maar die bleef de dekentjes maar van zich afschoppen.
    Hebben uiteindelijk met 2 weken een slaapzakje voor hem gekocht.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden geen slaapzak in het begon. Rond de 2-3 maanden zijn we daarmee begonnen omdat de kleine op zijn rug het bed doorschoof.

We hadden wel 1 slaapzak gekocht. Die gebruikten weleens als omslagdoek, als we 's nachts eruit moesten. Ik zou gewoon een klein maatje kiezen, je hebt zoals de hema gewoon de kindermaten. Of ze werken met lengtematen. Vaak heb je dan 50-70-90. Die kun je soms ook omslaan aan het voeteneind, zodat je tussenmaten krijgt..

Wel opletten inderdaad dat de hoofd en arm gaten niet te groot zijn, ze moeten niet zomaar hun hoofd of armen eruit kunnen krijgen. Bij de armen kun je zelf wel een klein stukje dichtstikken zodat het kleiner wordt.

Ik zou er eentje zonder mouwen kopen trouwens. Het is in nederlandse huizen vaak niet zo koud 's nachts dat mouwen nodig zijn. En je kunt altijd nog een lange-mouw romper onder een dikke pyama doen.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben idd van HEMA een slaapzakje maat 56-80 dus vanaf klein te gebruiken. Tessa ligt in kleertjes/pyjama in de slaapzak (zonder mouwen) en dan onder lakentje en dekentje.
    Je moet goed letten of nek- en armgaten niet te groot zijn, zodat ze er in kunnen zakken en verder kan je het vrij snel gebruiken.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Er zijn ook merken die zelfs al vanaf maat 50 slaapzakjes hebben.

Bij ons slaapt er 1 nog gewoon onder een dekentje/lakentje en 1 in een slaapzak. Hij sliep voortaan wat onrustiger (steeds op zijn buik draaien) en lag 's ochtends met zijn hoofd bij het voeteneind. Nu ligt hij 's ochtends nog steeds bij het voeteneind, maar kan hij tenminste zijn hoofdje niet onder de dekens stoppen.

Ik denk wel dat zolang het werkt, een dekentje/lakentje meer geborgenheid geeft aan een baby. Omdat ze dan lekker ingestopt worden. Een slaapzak geeft wel meteen heel veel vrijheid en dat willen baby's vaak nog niet.

Het nut van een slaapzak met dekentje/lakentje zie ik niet echt moet ik zeggen...

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben voor onze zoon vanaf week 2 een slaapzak van prenatal gekocht.
    Het was bij ons op de slaapkamer erg koud en hij was zo'n michelinpoppetje erin dat hij netjes op zijn zij bleef liggen.
    Na elke voeding draaide ik m om.
    Hij slaapt nu nog steeds met slaapzak zonder dekens omdat hij zijn hele bed door zwemt.
    Hij is nu net een jaar.
    Volgens mij is het dus persoonlijk en per baby afhankelijk.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ooow die zijn schattig!!

16. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die ziet er schattig uit.
    Hoe gaat je baby erin, m.a.w. hoe gaat de slaapzak open?

Deel Deze Pagina